Operativno-komunikacijski center (OKC) kranjske policijske uprave je včeraj med 1.30 in 8. uro na interventno številko 113 desetkrat poklical starejši občan iz okolice Tolmina, da bi se s policisti pogovarjal. "Policisti so se na njegove klice sicer vedno odzvali, vendar je občan s svojim ravnanjem povzročal hudo motnjo pri učinkovitem zagotavljanju pomoči ljudem na interventni številki policije," je zapisal Bojan Kos s kranjske policijske uprave.
Kos še opozarja, da je povsem normalno, če na telefonsko številko pokliče udeleženec ali priča
prometne nesreče, žrtev ali priča nezakonitega dejanja in prijavi sum kaznivih dejanj ali pa sporoči podatke o ljudeh, ki bi lahko na nekem kraju izvrševali prekrške ali kazniva dejanja. Pokliče lahko tudi vsakdo, ki meni, da je moten javni red in mir ali da bi lahko policija na drug način poskrbela za njegovo varnost. Dodaja, da policisti sprejemajo tudi druge klice in jih v postopkih ustrezno vrednotijo, da bi zagotavljali pravico ljudi do osebnega dostojanstva in varnosti, kar je ena od temeljnih človekovih pravic."
"Nesprejemljivo pa je ravnanje ljudi, tudi izpostavljenega starejšega občana, ki niso v stiski ali ne potrebujejo pomoči policije, pa vseeno večkrat dnevno kličejo na interventno številko 113, da bi se zgolj in samo pogovarjali. Vedeti je potrebno, da vsak tak (nepotreben) klic jemlje interventno linijo drugemu, ki v nekem trenutku morda nujno potrebuje pomoč, pa je ne more dobiti," opozarja Kos.
Prepovedana je tudi zloraba klica v sili, ravnanje pa je prekršek, če klicatelj večkrat in z enakim namenom kliče številko za klic v sili, vsebina klica pa ni taka, da bi jo obravnaval kateri koli organ, ki je v Republiki Sloveniji določen za sprejem nujnih klicev, še pojasnjuje Kos.
Kršitelj se za prekršek kaznuje z globo od 200 do 500 evrov.