V luči dogodkov na slovenskih cestah zadnjih dni se zdi zadnje poročilo organizacije Evropskega sveta za varnost prometa (ETSC), v katerem je Slovenija izpostavljena kot “zmagovalec leta 2015”, pravljica za lahko noč. Izhajajoč iz poročila smo si prislužili veliko priznanje na področju izboljšav glede varnosti v prometu. Potem pa se je zgodil črni julij.
Zaspali na lovoriki?
V 16-tih dneh letošnjega julija je na naših cestah ugasnilo kar 21 življenj; lani v enakem obdobju so bile žrtve tri. Po hudi nesreči na primorski avtocesti, v kateri so ugasnila štiri življenja romunskih državljanov, je AMZS ocenil, da je odzivnost pristojne agencije za varnost prometa mlačna.
Oglasil se je tudi prvi mož zavoda Varna Pot Robert Štaba, ki je izpostavil, da je “neodgovoren odnos pristojnih do varnostih v cestnem prometu v zadnjih desetih dneh pahnil Slovenijo za nekaj let nazaj”. Meni, da pristojni v agenciji ne opravljajo svojega poslanstva na odgovoren način, strokovno in učinkovito.
“Direktor je v tujini”
Odzivnost Agencije za varnost prometa smo občutili na lastni koži, z vprašanji glede opozorila, oziroma obtožb AMZS-ja in zavoda Varna pot, smo se nanje obrnili že včeraj. Odgovorili so nam, da je direktor Igor Velov v tujini, da ima sicer namestnico, ki pa ni pristojna za dajanje tovrstnih izjav medijem.
Direktorja smo klicali na njegovo mobilno številko, preko sms sporočila smo mu poslali tudi elektronski naslov, na katerem smo pričakovali uradni odziv agencije na morijo na slovenskih cestah v zadnjih dneh. Odgovor smo pričakovali zaman. “Na agenciji delo poteka nemoteno, morda s kakšno uro zamika smo tudi v navezi z direktorjem,” je preko telefona za naš portal zagotovila direktorjeva namestnica.
Kako poteka delo v tako kritičnih trenutkih, če še ene uradne izjave, odziva, ni moč pridobiti in to v dnevu in pol? Direktor je v tujini.
Kaj bosta storila ministra?
AMZS je spričo številnih julijskih žrtev nesreč med drugim k ukrepanju glede mlačnih odzivov agenije ter ponovni preučitvi ukrepov Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa in uvedbo dodatnih in učinkoviteljih ukrepov za varnost na slovenskih cestah pozval tudi ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča in ministrico za notranje zadeve Vesno Györkös Žnidar.
“Ministrstvo za infrastrukturo z zaskrbljenostjo spremlja aktualno stanje varnosti na slovenskih cestah v zadnjih dneh in se na poslabšanje aktivno odziva,” poudarjajo na Gašperšičevem ministrstvu.
Minister je zahteval, da AVP takoj pripravi analizo stanja varnosti cestnega prometa v letošnjem letu in načrt aktivnosti za izboljšanje stanja nesreč, o pereči problematiki pa se je v preteklih dneh pogovarjal tudi z ministrico za notranje zadeve mag. Vesno Gjerkeš Žnidar ter s predsednikom uprave DARS-a Matjažem Knezom.
“Minister Gašperšič je na to temo sklical tudi sestanek s predstavniki MNZ, AVP, DARS in DRSI, ki bo v torek 21. julija. Namen srečanja je pogovor o izvedbi ukrepov za izboljšanje prometne varnosti,” so nam danes popoldne odgovorili z ministrstva za infrastrukturo.
Policija pripravlja nove akcije
Notranje ministrstvo je naše vprašanje odstopilo policiji. Ta odgovarja, da ob ugotovitvi, da se stanje prometne varnosti slabša, že izvaja in poglablja številne aktivnosti in ukrepe. Policisti naj bi opravili analizo stanja, identificirali vzroke in dejavnike prometnih nesreč in predlagali dodatne ukrepe.
S policije poudarjajo, da bodo policisti še naprej dosledno odrejali preizkuse alkoholiziranosti, saj je je vse večji delež nesreč povezan s to problematiko ter nadaljevali z izvajanjem načrtov in aktivnosti, predvidenih z obdobnim načrtom in ostalimi mednarnimi akcijami.
“V dogovoru z vodji policijskih enot se še intenzivneje izvajajo tudi časovno krajši in intenzivnejši poostreni nadzori, usmerjeni v zaznano problematiko,” še odgovarjajo s policije.
Poudarijo še, da varnost cestnega prometa ni le na njihovih plečih. “Treba se je zavedati, da imajo policijske aktivnosti le omejen vpliv na varnost cestnega prometa, zato je nujno povezovanje in aktivna vključenost vseh pristojnih inštitucij s področja varnosti prometa in strokovne javnosti.”
barbara.barbic@zurnal24.si
Kaj lahko agencija sploh naredi? Edino da lahko izjavo, da je prišlo do izrednih dogodkov na naših cestah, ki so posledica vročine najverjetneje... Ja, pa pravočasno obvestiti, kako naj vozniki ravnajo v vročini (npr. vklopiti klimo, kako ravnati s klimo...… ...prikaži več pa za tiste, ki klime nimajo... pa več strpnosti v prometu zdaj ,...). Predvsem pa je na potezi policija. Pred dvema mesecema sem bil v Klagenfurtu - takoj videl tam stacionarni radar. Pri nas stacionarnih radarjev skoraj ni (razen pred predorom Golovec). Teh imajo v državah z malo mrtvimi na cestah zelo veliko - tj. v Avstriji, Nemčiji, pa še kje. Policiji je treba dati pristojnost tudi, da lahko ukrepajo, če nekdo prijavi, da je nekaj narobe (pri tem pa sami ne bi utrpeli nobenih negativnih posledic) - npr. tako bi lahko kdo policijo obvestil, da nekaj ne štima na avtocesti, da nekdo tam stoji in bi policija hitro prišla, pregnala tam stoječe Romune in do nesreče ne bi prišlo. Pa ježke na uvoze na avtocesto, da se že v kali prepre
Mislim, da ti tem starim tetam ne sezes niti do kolen, egoist napihnjeni. Ko se pa nabijajo najstniki...kaj bos pa potem komentiral. Taka tesla, kot si ti, jih je prevec, tudi na cesti.
Samo malo več pameti v glavo voznikom. Toliko norih voznikov najdeš redko kje.