"Uvedba sistema elektronskega cestninjenja predstavlja določeno tveganje za zlorabo varstva osebnih podatkov, ki se mu je še najlažje izogniti tako, da so podatki, potrebni za izvedbo samega cestninjenja, pod izključnim nadzorom uporabnika," je sporočila informacijska pooblaščenka Nataša Pirc Musar in razložila: "Anonimnost voznikov lahko obvarujemo samo tako, da se vse faze cestninjenja (od določitve lokacije, cestninskega segmenta in ustrezne tarife ter izračuna porabljene vsote do seštevka porabljenih vsot) izvedejo v tako imenovani inteligentni napravi, imenovani tudi Smart Client, nadzorni center pa naj ima dostop samo do seštevka potrošene vsote."
Nov sistem do konca leta 2010? |
Vlada načrtuje, da bo sistem elektronskega cestninjena za osebna vozila vpeljan do konca leta 2010, za tovorna vozila pa do sredine leta 2009. Mnenje, ki ga je predstavila informacijska pooblaščenka, je za vlado neobvezno. |
Posebej pomembno vprašanje se zdi Pirc Musarjevi dostop tretjih oseb ali nadzornega centra do podatkov v lasti nadzornega centra. "Dostop je lahko možen samo na izrecno zahtevo uporabnika in mora biti verodostojno zabeležen z možnostjo revizije." Druge institucije bi lahko do podatkov dostopale samo z nalogom sodišča.
Pooblaščenka tudi meni, da ne sme biti ugotovljena identiteta voznikov, dokler niso storili nečesa, kar je opredeljeno kot kršitev cestninjenja, pri tem pa je treba upoštevati načelo sorazmernosti, in sicer tako, da se vnaprej preverja obstoj in pravilno delovanje naprave za obračun cestninjenja v vozilu. Obdelava osebnih podatkov voznikov, ki niso storili kršitve, je po pooblaščenkinem mnenju nedopustna. Pirc Musarjeva dopušča možnost, da bi se vozniki identificirali v primeru nepravilnosti, na primer kraje osebnega vozila ali nepravilnega delovanja naprave.