Slovenija
2975 ogledov

Češki oligarh prihaja v Slovenske železnice z 80 milijoni evrov

vlak
1/5
Saša Despot
Uprava Slovenskih železnic, naj bi se s češko skupino Energetski in industrijski holding (EPH) dokončno dogovorilo o njenem lastniškem vstopu v družbo SŽ-Tovorni promet, poroča Siol.

O tem naj bi v prihodnjih tednih razpravljal nadzorni svet SŽ.

Povezovanju med SŽ in Čehi mora prikimati Slovenski državni holding (SDH), krovni upravljavec državnega premoženja. "Odločitev o soglasju temeljila na vsebinsko utemeljenem predlogu poslovodstva in nadzornega sveta SŽ, lastni proučitvi predloga in spremljajoče dokumentacije," so tam povedali za Siol.

Podrobnosti dogovora za zdaj niso znane. Dušan Mes ga ni želel komentirati. Novinarjem Siola je potrdil le, da "so pogajanja v zaključni fazi".

Čehi naj bi z vplačilom okrog 80 milijonov evrov dodatnega kapitala pridobili 49-odstotni delež v SŽ-Tovornem prometu, še piše Siol. Imeli naj bi najmanj dve od petih mest v upravi družbe, enakopraven vpliv na njeno upravljanje pa naj bi si zagotovili z več določili v družbeni pogodbi – tudi s predstavniki v razširjenem nadzornem svetu matične družbe SŽ.

Vlak | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Družba SŽ-Tovorni promet je imela konec lanskega leta 1.200 zaposlenih, ustvarila pa je osem milijonov evrov čistega dobička. Podjetje je imelo 123 milijonov evrov finančnih obveznosti.

Daleč največji lastnik češke družbe EPH je milijarder Daniel Křetínský, eden od najbogatejših Čehov. Štiriinštiridesetletni nekdanji odvetnik je po podatkih Siola eden od oligarhov, nastalih v obdobju češke tranzicije in privatizacije, ki so v zadnjih letih prerasli meje domovine, zato širijo svoje imperije v tujino.

Pred kratkim je Křetínský odkupil tudi 49-odstotni delež v francoskem časopisu Le Monde. To je zgrozilo njegove novinarje, ki v češkem oligarhu vidijo grožnjo zdajšnji uredniški neodvisnosti.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 6
  • sam50 11:54 03.oktober 2019.

    Ja,davkoplačevalci bomo po ovinkih nekajkrat preplačali drugi tir,potem pa bodo preko češkega pralnega stroja milijono odtekali v privat žepe,dokler ne bodo železnice dosegle dna-potem pa jok in stok takratnih vladajočih,ki sedaj prodajajo družbeno imetje. Naj najprej poplačajo za vsa destletja ...prikaži več nazaj minuse,ki jih je SŽ ustvarjala in smo jih davkoplačevalci molče pokrivali,potem pa naj tire dajo komur hočejo...

  • mph 11:43 03.oktober 2019.

    Še nobena privatizacija se ni končala dobro za nas. Uspelo je samo tam, kjer niso s krajo prevzeli, kjer so štartali iz nule, npr. Lidl, Hofer, ....

  • Buča Pepa 10:23 03.oktober 2019.

    In ponovila se bo Adrija!