Kot smo že poročali je ZZZS tržnemu inšpektoratu in Agenciji za zavarovalni nadzor prijavil sporno trženje zavarovanja Vzajemna Rak, in sicer potem ko je Delo razkrilo primer zavarovalnega agenta iz Finmarta, ki je v izmenu zavarovalnice Vzajemna zavajal glede krčenja pravic zavarovanja rakavih obolenj. Primer ni osamljen.
Da agresivno trženje zavarovanj po telefonu postaja stalna praksa slovenskih zavarovalnic, opozarja tudi Zveza potrošnikov Slovenije, ki izpostavi, da je domišljija prodajalcev zavarovanj že večkrat negativno presenetila, pri trženju zavarovanj za kritične bolezni pa to presega že vse meje etike in razuma. Tudi zvezo je več potrošnikov opozorilo, da zavarovalnice po telefonu prodajajo kritja, ki jih čisto ustrezno pokriva že zdravstveno zavarovanje. "Tudi na ZPS poudarjamo, da storitve zdravljenja in rehabilitacijo malignih obolenj v celoti krije že obvezno zdravstveno zavarovanje."
Zaradi velikega števila vprašanj na temo sklepanja zavarovanj na daljavo, na svoji spletni strani predstavljajo pravice zavarovancev.
S svojim zavarovanjem ste zadovoljni in sploh niste razmišljali o spremembah, hkrati pa so vam podobni telefonski klici povsem odveč?
"Na ZPS poudarjamo, da imate pravico, da prekličete svoje soglasje za neposredno trženje. Svetujejo, da klicatelju poveste, da s strani navedenega podjetja ne želite več prejemati klicev, če to ne zaleže, preklic soglasja pošljite pisno na sedež podjetja. Še vedno prejemate klice istega podjetja? Podajte prijavo Informacijskemu pooblaščencu!"
Zavarovalne pogodbe so kompleksne. Vzemite si čas!
"Tudi če ste razmišljali o spremembah, pa tako pomembne odločitve nikakor niste zavezani sprejeti prav to sekundo, sploh pa ne preko telefona. Zavarovalne pogodbe so kompleksne, pravno zahtevne za razumevanje in imajo lahko dolgoročne ekonomske posledice. Zato terjajo dovolj časa za premislek, predvsem pa popolno seznanjenost s celotno vsebino pogodbe, kar je v nekaj minutah na telefonski liniji povsem nemogoče," opozarja Mojca Štrucl iz Zveze potrošnikov Slovenije. "Zahtevajte, da vam nezavezujočo ponudbo z vsemi pripadajočimi pogoji pošljejo po pošti. Preden se odločite za sklenitev zavarovanja, poiščite odgovore na vsa vprašanja, ki se vam porajajo v zvezi s produktom." Vsekakor ničesar ne podpisujte in ne plačajte premije, dokler niste prepričani, da takšno zavarovanje potrebujete in da vam obseg zavarovanja ustreza.
Pogodbe sklenjene na daljavo, lahko v zakonsko predpisanem roku prekinete!
Pri trženju finančnih storitev na daljavo vam mora podjetje zagotoviti bistvene informacije (podatke o identiteti ponudnika, pogojih zavarovanja, glavnih značilnostih produkta, ceni, pravici do odstopa itd.) na enostaven in razumljiv način in na primernem nosilcu podatkov, preden vas pogodba ali ponudba zavezuje. Šele ko prejmete vse zakonsko predpisane informacije, začne teči rok za uveljavljanje vaše pravice do odstopa od pogodbe brez razloga za takšno odločitev in brez pogodbene kazni.
Za pogodbe o finančnih storitvah, sklenjenih na daljavo, je rok za odstop od pogodbe 14 dni, pri pogodbah o življenjskem zavarovanju ali osebnem pokojninskem zavarovanju pa 30 dni. V tem času si torej lahko premislite in o tem obvestite podjetje.