Jutri bi se morali na ministrstvu za promet sestati župani, katerih se tiče 3.A razvojna os in vrh ministrstva. Sestanek je prestavljen na februar, "saga" glede gradnje obvoznice pa se tako le podaljšuje. Umeščanje in izgradnja škofljiške obvoznice v državne načrte traja že več kot deset let.
Janez CimpermanPreprosto ni volje. Prepričan sem, da bi se denar dobil. A tudi če traso na februarskem sestanku umestimo v prostor, bo trajalo najmanj 10 let, da bo cesta končana. In če ne bomo takoj začeli, bo kriza.
Če bo šlo s takim tempom naprej in tudi če se kaj dogovorimo na februarskem sestanku, bo vse skupaj trajalo še najmanj 10 let, nam je dejal župan Iga Janez Cimperman.
Lani je ministrstvo po tem, ko so na Igu maja zagrozili z zaprtjem ceste na relaciji Pijava Gorica–Ig, obljubilo večjo angažiranost – a trase še vedno niso izbrali. Znano je, da občani Škofljice, Iga, Grosupljega ter sosednjih občin nasprotujejo varianti Lisičje – v ta namen so ustanovili tudi Civilno iniciativo proti trasi Lisičje.
"Edina možnost je čez barje"
Koordinator skupine županov ob 3.A razvojni osi Cimperman je med tistimi, ki si že dlje časa prizadeva za obvoznico Škofljica. "Zadeve se vlečejo in vse kaže, da se bodo še nekaj časa vlekle. Sem pesimist, kar se tiče vsega, ampak upam, da bomo februarja ministra za promet ter ministra za okolje prepričali, naj se umesti varianta preko barja. Dana je bila tudi neka pobuda, domnevno s strani bivšega kočevskega župana in poslanca Janka Vebra, naj se cesta odcepi na Pijavi Gorici, kar pa je nesprejemljivo. Tu bi prišlo do degradacije treh ali celo štirih zaselkov. Sprejemljivo ni tako z vidika odmika naše občine in Škofljice kot finančnega vidika, kajti to bo zagotovo dražje. Ljudje se bodo uprli in tudi sam jih podpiram. Edina možnost je čez barje. Potrebna bo politična volja, da se ta cesta umesti v prostor." Poleg tega, da so varianto Lisičje lokalni prebivalci že zdavnaj zavrnili, je negativno mnenje o njej podal tudi Dars.
Janez CimpermanNekateri mi govorijo, naj ne zaprem ceste. A kaj naj še drugega naredimo, če se na sestanku ne bomo dogovorili?
Nevarna migracija po preluknjani Ižanki
Cimperman tako kot edino sprejemljivo možnost priznava traso mimo Škofljice. Po nekaterih analizah naj bi bila varianta Lisičje 20 odstotkov cenejša, s čimer pa se ne strinja. "Mislim, da je tu šlo za odlašanje oziroma metanje peska v oči. Če ne bomo na sestanku dosegli nekega kompromisa, bomo znova začeli razmišljati o zaprtju ceste Pijava Gorica–Ig. To je obupno! Ižanka je takšna, da se praktično ne da več voziti po njej. Zelo nerad grozim, ampak nekaj bo treba storiti. Ne gre samo za jutranjo migracijo, ampak tudi za razvoj in varnost."