"Nihče si ne želi tega. Nekdo je razglašen za podjetnika leta, naslednji dan pa pride davčni inšpektor," je ob pripombi, zakaj se neko slovensko podjetje ne bi pohvalilo z neverjetnim svetovnim uspehom, pripomnil znanec, ki je kanaliziral moje frustracije ob zavrnitvi. Outfitu7, ki se v Sloveniji predstavlja kot Ekipa2, sicer ne bi pripisala strahu pred nepotrebnim nadlegovanjem državnih organov, temveč prej popolnoma sprejemljivo logiko "zakaj, če nam ni treba".
Njim namreč res ni treba. Njihov uspeh se meri v milijonih, več kot 190 milijonih, če smo natančni – toliko je namreč naloženih primerkov brezplačne aplikacije Talking Tom Cat in desetih drugih govorečih živali in bitij, od žirafe in bakterije do božička in robota, ki za vami ponovijo vsak stavek, obenem pa se z zvoki in gibanjem odzivajo na dotike. Vsak, ki je po rokah vsaj nekaj dni premetaval tablični računalnik ali pametni telefon ter preizkušal njegove zabavne zmogljivosti, je, če je odkril Angry Birds, prej ali slej naletel tudi na govorečega mačka, ki je ptiče na lestvici brezplačnih aplikacij celo prehitel. Je pa vprašanje, ali je vedel, da za najbolj znanim virtualnim mačkom stojijo Slovenci.
"Zaslutili smo, da bo recesija in da bo prihodnost v ipadu ter da je bolje, kot da si odvisen od velikih podjetij, ki lahko propadejo, to, da nimaš nobenega posrednika in prodajaš nekaj, kar stane en dolar," je idejo o aplikaciji za ipad, iphone in telefone z Androidom pojasnil produktni vodja Rok Zorko iz Outfita7, ki je bil kljub prvotni zavrnitvi naposled vseeno pripravljen spregovoriti nekaj besed o delu podjetja, ki je nastalo konec leta 2009 in s Talking Tomom eksplodiralo pol leta pozneje.
Prodaja limonad in oglasnega prostora
Ker je Talking Tom, ki se je pojavil v tudi letos z emmyjem za najboljšo komično serijo nagrajeni Sodobni družini (Modern Family), brezplačen, Outfit7 služi s prodajo virtualnih dobrot za tablične hišne ljubljenčke, kot je limonada, predvsem pa s prodajo oglasnega prostora ob uporabi aplikacije, ki je, kot nam je zaupal Zorko, na Japonskem recimo popolnoma zakupljen. Pa seveda ne dobijo vsega naši – 30 odstotkov jim od prometa na ipadu in iphonu, kjer je tudi največ Tomov, pobere Apple, 70 odstotkov pa ostane Outfitu7 – ekipi približno 25 računalniških programerjev in 3D-animatorjev, ki se je razširila iz sedmih entuziastov pred svojim ali vsaj slovenskim časom in ki, kot je v intervjuju za Bloomberg povedal nekdanji direktor Outfita7 Andrej Nabergoj, lika mačka sploh ni razvila sama, ampak ga je za 60 dolarjev kupila na Ebayu.