Da sta kolesarska steza in pločnik na prenovljenem delu Dunajske ceste od Ruskega carja do Črnuškega mosta res nenavadno pogreznjena, je ugotovil tudi naš fotograf.
Cestišče in pločnik oziroma kolesarska steza sta namreč zgrajena na enaki višini, med njima pa je približno pol metra široka klančina.
Za pojasnila smo se obrnili na ljubljansko občino, kjer so nam povedali, da ta detajl predstavlja varovalni pas med cesto in mešano površino za pešce in kolesarje: „Klančina preprečuje približevanje cesti v pasu širine 50 cm. Omenjeni detajl je bil predviden z namenom, da se zgradi mešana površina v istem nivoju, kot je cesta in posledično navezava uvozov do obstoječih objektov. Na ta način smo omogočili kontinuirano vožnjo s kolesom preko uvozov in preprečili t. i. 'rodeo efekt'.“
Za mnenje smo vprašali tudi ljubljansko kolesarsko mrežo, ki bdi nad ljubljanskimi kolesarskimi cestami. Načeloma smo zadovoljni, pravijo in dodajajo, da je bolje, kot je bilo prej predvsem, ker končno ni nobenih dvigov in spustov pri uvozih.
„Podobne koncepte poznajo tudi v tujini, je pa tam izvedeno bolj estetsko in dodelano, pripenjamo nizozemski primer, ki že na prvi pogled seveda izpade drugače, ker je bolj dodelan, domišljen in z več razpoložljivega prostora. Ideja je pa enaka, da je kolesar v enaki ravnini kot vozila, ločen pa s poševnim robnikom. Robnik bi moral biti tudi bolj viden vozilom, kolesarske površine pa ločene od pešcev. Menimo sicer, da je dobro, da se preizkušajo tudi kakšne nove rešitve namesto stalnega risanja kolesarskih površin po pločnikih. Tudi če izvedba ni optimalna, morda s testiranjem novih idej pridemo do boljših rešitev,“ poudarjajo v združenju kolesarjev in dodajajo, da bi si želeli širše površine in da ne bi bilo skupnih površin s pešci.
Edina večja slabost takšne cestne konstrukcije se bo morda pokazala pri pluženju snega, še pojasnjujejo.
Mar ne bi bilo bolj smiselno tistega pol metra, ki ga zdaj zaseda klančina, porabiti za kolesarsko stezo? „Po pravilniku je treba na ločenih kolesarskih površinah zagotoviti t. i. varnostni odmik v širini 50 cm, ki ni namenjen vožnji,“ odgovarjajo pri ljubljanski kolesarski mreži in dodajajo, da je na običajnih kolesarskih stezah ta odmik označen s črto.
Kolesarski pas na vozišču pa zaradi gostega prometa ni primerna izbira za tako cesto. Zaradi varnosti kolesarji morajo biti ločeni od prometa.
Dunajsko cesto zdaj obnavljajo od obvoznice proti centru, kjer za kolesarske poti in pločnike ne bodo uporabili takšne rešitve, pač pa bodo, kot običajno, dvignjeni nad cestišče.
Rešitev je čisto ustrezna. Prostora je več kot dovolj. Pa saj nihče ne vozi ob robu robnika ...
www︎.︎Cycoap︆.︆net - oddličen prrojekt za odrrasle, ki želijo najti parrtnerja za seks
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu --- www.xxhook.com