Dva tisoč evrov je izklicna cena za blagovno znamko Mip, z enakim zneskom bo stečajni upravitelj goriškega podjetja 29. januarja začel dražbo za blagovno znamko Kraljica mortadela Gorica, za Pomurko (njen lastnik je bil nazadnje Mip) pa bi bil vesel, če bi iztržil že 50 evrov. Nekaj več, sto tisočakov, je izklicna cena za znamko Kekčeva pašteta.
"Težko gre z jezika, da tako ikonične blagovne znamke, ki so se gradile desetletja, neslavno propadejo. Desetletje ali dve nazaj je bil denimo Mip zlata vredna blagovna znamka. Težko ocenim, ali cena dva tisoč evrov zdaj odraža realno ceno," pravi ekonomist Aleš Kuhar z biotehniške fakultete.
Na vprašanje zakaj znamko Kekčeva pašteta vrednotijo kar 50 krat več pa odgovarja, da je ta bolj prepoznavna in ni neposredno vezana na krovno oziroma korporativno blagovno znamko. "Kekčevo pašteto zelo, zelo malo ljudi povezuje s Pomurko," poudarja.
Blagovna znamka se gradi dolgo, uniči se lahko takoj
Zelo dolgo traja, da se zgradi ugledna blagovna znamka; potrebnih je veliko trženjskih pa tudi drugih naporov, pravi Maja Makovec Brenčič z ljubljanske ekonomske fakultete poudarja.
"So znamke, ki se zelo hitro rehabilitirajo in imajo z novimi dodanimi vrednostmi popolnoma drug prizvok, so pa tudi znamke, za katere velja povsem nasprotno. Zelo je odvisno od trenutka in okoliščin, pa tudi konkurenčnosti na konkretnem trgu," še dodaja.
Blagovno znamko bi lahko izkoristili predvsem v tujini
Ker je izklicna cena nekaterih blagovnih znamk relativno nizka, smo poklicali nekaj mesno predelovalnih podjetij in jih vprašali, ali bi jih nakup blagovnih znamk zanimal.
V sežanskem Krasu na naša vprašanja niso želeli odgovarjati, v novogoriškem Pelozu pa sploh niso vedeli, da so blagovne znamke naprodaj. Ko smo direktorici povedali koliko bi zanje rad iztržil stečajni upravitelj, se je strinjala, da je cena nizka in dejala, da bodo o morebitnem nakupu razmislili.
"Morda bi lahko kateri od podjetnikov poskušal kapitalizirati blagovno znamko v tujini, v Sloveniji pa se je okoli Mipa zavrtelo že ogromno negativnih zgodb, zato je vprašanje kakšno vrednost ima. Gre za žalostne zgodbe slovenske tranzicije, ki ima zelo dolg rep," sklene Kuhar.
Ne vem, če je ravno 100.000 € za blagovno znamko Kekec drobiž! Ampak se bolj "udarno" sliši, kajne?