Nova avstrijska zakonodaja s strani izvajalca storitev med drugim terja prevode (v angleški ali nemški jezik) pogodb, vso plačilno dokumentacijo, ki mora biti ravno tako prevedena in v celoti dostopna na licu mesta. Svežo morajo pripraviti vsak mesec. Izvajalcem to predstavlja ogromno dodatnega dela in tudi stroškov. Sankcije, ki lahko doletijo izvajalce, lahko dosežejo tudi do 80 tisoč evrov, kar je stokrat več od dosedanje najvišje možne kazni.
V primeru slovenskih prevoznikov, ki vozijo skozi Avstrijo, nova zakonodaja ne predstavlja le dodatno delo in stroške, pač pa v nekaterih primerih tudi onemogoča delo. Če bi recimo voznik, ki bi se s praznim vozilom vračal iz neke tretje države in vmes prevzel tovor, ki bi ga recimo na poti domov dostavil v nekem avstrijskem mestu, bi moral pridobiti vsa dodatna dovoljenja, na katera bi moral čakati več dni.
"Naša država za nas ne naredi nič"
Spremembe, ki jih je z novim letom uvedla Avstrija, rušijo načela skupnega trga, izpostavlja Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije. Kritičen je tako do komisarke Violete Bulc kot do slovenske vlade v celoti. "Prosili smo tudi za sestanek pri premierju Miru Cerarju, a nam niti odgovoril ni, čeprav je za nas problem res pereč. Okrog 18 tisoč voznikov imamo v Sloveniji, država Slovenija nas ne ščiti niti malo. Odgovor je le, da smo dolžni spoštovati avstrijsko zakonodajo. Saj se strinjamo. Vendar res ne vem, zakaj naša država ne sprejme ustreznih protiukrepov," se sprašuje Klobasa.
Dodaja, da je gospodarski minister v začetku februarja pisal svojemu kolegu v Avstrijo, prometni tudi. A že tedaj, ko je Avstrija začela izvajati napovedani zakon. Napoveduje se tudi tožba na evropskem sodišču. "Že, a to je tako, kot če bi se vi učili plavati in se v tem obdobju učenja odločili preplavati Savo. Točno se vidi, da Bruselj ne mara, ne upošteva držav, kot je Slovenija, Hrvaška, Češka, Poljska. Ne marajo nas, ne upoštevajo, to je problem. To je Evropa dveh hitrosti!" je kritičen Klobasa, ki je prepričan, da sodišče v nekaj letih ne bo storilo nič, za avtoprevoznike pa so pravila misija nemogoče, kot poudarja.
"Predstavlja nam dodatno delo in dodatne stroške. Saj slovenski avtoprevozniki izpolnjujejo vse zahteve avstrijske zakonodaje; težava je v vsej tej najavi. Če bi bila enkratna in bi veljala za pol leta ali leto dni, bi še šlo, tako pa se bojim, da ne bo šlo."
Klobasa doda, da se je sekcija za promet pri Obrtni zbornici Slovenije povezala s kolegi iz drugih držav, z Madžari, Hrvati. "Dogovarjamo se kako in kaj, potekajo sestanki. Pogovarjamo se predvsem, kaj storiti, saj, še enkrat, za nas avstrijska pravila pomenijo misijo nemogoče." Konkretneje o sestankih in dogovorih Klobasa še ne želi govoriti.
Vlada odgovarja
Vlada je prejšnji teden na to temo odgovarjala na poslansko vprašanje Franca Breznika, ki je spraševal glede "diskriminatornih pogojev, s katerimi se soočajo slovenska podjetja, ki delujejo v Avstriji".
Vlada odgovarja, da problematiko stalno spremlja in pri tem pojasnjuje, da je delovnopravna
zakonodaja v pristojnosti držav članic. "Novi avstrijski Zakon o preprečevanju plačilnega in socialnega dumpinga velja enako, tako za avstrijska, kot za tuja podjetja, zato težko govorimo o neposredni diskriminaciji," se glasi odgovor vlade, ki meni, da gre bolj za nesorazmernost ukrepov, ki omejujejo prost pretok storitev in tako dodajajo oviro na notranjem trgu.
Vlada je prejšnji teden sporočila še, da bo o težavah podrobno pisno seznanila avstrijsko stran in čim prej predlagala skupno srečanje.
barbara.barbic@zurnal24.si
Ali ste že slišali pregovor,kakor ti meni tako jaz tebi.
ne vem kaj je narobe s tem ,da ena država skrbi za svoje ljudi.seveda mi tega nismo navajeni ker naši imajo raje tujce kot svoje in pri tem fajn lezejo v tir merklovi in podobnim.
1991