V zadnjem mesecu dni, odkar je slovenski minister za promet Peter Gašperšič od Evropskega sveta za varnost prometa (ESTC) prejel najvišje priznanje za izrazit napredek pri zmanjševanju števila smrtnih žrtev na cestah v obdobju od 2001 do 2014, so slovenske ceste, vključno z včerajšnjo hudo prometno nesrečo na avtocesti, zahtevale 19 življenj. V istem obdobju lani so ceste zahtevale dve življenji.
Agencija se na dogodke ne odziva
Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) ocenjuje, da je odzivnost pristojne agencije za varnost prometa mlačna, zato ministra za infrastrukturo, Petra Gašperšiča in ministrico za notranje zadeve Vesno Györkös Žnidar poziva, da preučita ukrepe Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa in uvedbo dodatnih in učinkovitejših ukrepov za varnost na slovenskih cestah.
Kateri ukrepi so neučinkoviti?
Glede na sprejeto Resolucijo nacionalnega programa varnosti cestnega prometa (ReNPVCP), je glavni nosilec aktivnosti za zmanjševanje mrtvih in poškodovanih na slovenskih cestah Javna agencija RS za varnost prometa (AVP). "V primerih, kot smo jim priča v zadnjem obdobju, ko se število posledic ne zmanjšuje, temveč povečuje, upravičeno pričakujemo, da AVP preveri izvajanje aktivnosti resolucije in ugotovi, kateri ukrepi niso pravilni, kateri ne delujejo dovolj dobro ali preprosto ne učinkujejo na eni strani in seveda na drugi, kaj je potrebno narediti in dodatno angažirati, da bo sistem deloval učinkovito," pravi Štaba. "Najmanj, kar bi pričakovali je, da bi AVP sklicala vse deležnike na področju varnosti in s konkretnimi predlogi spodbudila vladne in nevladne organizacije k učinkovitim aktivnostim," dodaja Štaba.
"Razpršene soodgovornosti ni!"
Opisani način dela je primer dobre prakse iz tujine, kjer sledijo delovanju in ciljem svojih nacionalnih programov varnosti cestnega prometa na dnevni ravni, poudarja Štaba. "Razpršene soodgovornosti ni, kajti dobro se ve, kdo in kaj mora storiti, da do tovrstnih hudih odklonov ne prihaja, oziroma se nemudoma odzovejo in dopolnijo aktivnosti za zmanjševanje posledic," še pravi Štaba in poudarja, da bi morala, če nosilci aktivnosti za varnost prometa ne opravijo svojega dela, AVP pozvati predsednika vlade ali pristojnega ministra, k zagotavljanju teh.
"Glede na alarmantne posledice nesreč v zadnjih dneh, AMZS kot aktivni član delovne skupine Resolucije za za izvajanje nacionalnega progaram varnosti cestnega prometa, ne smemo in ne moremo le mirno opazovati tragičnih dogodkov ter se obdati z občutkom nemoči," zaključujejo na AMZS.
dezurni@zurnal24.si
Verjetno je vsaj deloma krivo tudi vreme - poletna vročina.
Franc, ali je to res, da si tudi ti presegal število kazenskih točk????? Poln si hvale o uspehih?, Osebno menim pa, da te agencije sploh ne potrebujemo (to je leglo birokracije in odlagališče nesposobnega kadra).
Agencija se ukvarja s pobiranjem denarja od avtošol, pripravi neumnih testnih pol, noben v tej SLI ni sposoben, da bi izvedel celovite analize in UKREPAL (kako to delajo Švedi).