Upravnik konzorcija CAI Rocco Sabelli je v sredo izrednemu upravitelju Alitalie Augustu Fantozziju uradno predložil ponudbo za odkup potniške dejavnosti Alitalie, ki jo je kmalu zatem potrdil tudi nadzorni odbor. Glede na načrt naj bi CAI v družbo vložil 1,1 milijarde evrov, "zdravi" del družbe pa bi se združil z drugim največjim italijanskim letalskim prevoznikom Air One. Za novo družbo naj bi nato iskali manjšinskega delničarja, ki bi prevzel 25 odstotkov družbe; v pogovorih so z družbama Air France-KLM in Lufthansa, vendar pa so odločitev o tujem partnerju v Rimu prestavili.
Možnost, da bi manjšinski delež Alitalie odkupila Lufthansa, sta v torek na srečanju v Trstu potrdila tudi italijanski premier Silvio Berlusconi in nemška kanclerka Angela Merkel. Berlusconi je sicer dejal, da je odločitev o takšnem sodelovanju v rokah CAI.
CAI bi skladno z načrtom zaposlil okoli 12.500 zaposlenih v Alitalii, medtem ko bi odpustili okoli 3250 delavcev. Ti bi do osem let po prekinitvi delovnega razmerja prejemali 80 odstotkov plače. Štirje sindikati, ki zastopajo Alitalijine delavce, so že pristali na podpis novih pogodb o zaposlitvi, ki jih je pripravil CAI, medtem ko se ostalih pet sindikalnih združenj, ki zastopajo pilote in stevardese, z določili v pogodbah ne strinja. Zato so minuli ponedeljek nenapovedano in brez dogovora s sindikati začeli stavkati.
Škoda zaradi stavke
Zaradi bele stavke in povečanja odsotnosti delavcev zaradi bolezni se tudi ta teden vrstijo
odpovedi letov, predvsem na rimskem letališču Fiumicino in milanski Lineti. Fantozzi je v pogovoru
za torkovo izdajo časnika La Repubblica napovedal, da bo Alitalia morala do konca novembra vsak dan
odpovedati približno 100 od 600 letov. Dejal je še, da bo "nezakonita stavka" delavcev Alitalio
stala na milijone evrov. Prevoznik sicer vsak dan zabeleži izgubo v višini dva milijona evrov.