Strokovnjaki prek zapisov ljudi na Facebooku ugotavljajo, kako srečni so. Dan izvolitve Baracka Obame je bil denimo kar dvakrat bolj "srečen" od povprečne srede.
Iz posodobljenih statusov, ki v čim manj besedah povejo čim več, lahko naredimo zanimiv barometer počutja ljudi, če vse komentarje in statuse povzamemo v celoto.
Natančno to na Facebooku nekaj skupin počne. Ustvarili so Gross National Happiness index. S tem indeksom analizirajo zapise ljudi, s katerimi z javnostjo delijo pozitivno in negativno počutje. V raziskavi zajemajo le angleško govoreče posameznike z ustvarjenim profilom na Facebooku. Ime Gross National Happiness index je sicer nastalo po vzoru Gross National Happiness metric, s katerim je vlada kritizirala tradicionalne meritve počutja ljudi.
Obama poskrbel za zvrhano mero veselja
Analiza počutja ljudi prek Facebooka poteka tako, da iščejo pozitivne besede, kot so "vesel/-a sem", "jupi", "čudovito" in podobno. Za negativno počutje se beležijo besede, kot so "žalosten/-a sem", "dvomim", "groza" in podobne.
Predstavljene so že nekatere nepresenetljive ugotovitve: počutje ljudi kar poskoči v času praznikov, kot so zahvalni dan in božič. Dan, ko je bil izvoljen Barack Obama, je bil kar za dvakrat bolj poln veselja kot povprečna sreda.
Pepsi sledi trendom
Obstaja še nekaj podobnih neodvisnih projektov, kot staTwendz in Tweetfeel, ki raziskujejo enak pojav prek Twitterja. Nekateri strokovnjaki že dlje časa aktivno delajo na tem, da bi dokončali nekakšen merilec sreče. Drugi ustvarjajo merilce za podjetja, ki bodo na ta način izvedela, kaj javnost meni o njihovih produktih. Pepsi denimo že uporablja nek sistem, podoben merilcu sreče.