Slovenija
3458 ogledov

Alenka Bratušek o drugem tiru: Slovenija bi ta infrastrukturni projekt lahko zgradila sama

Alenka Bratušek
1/5
Saša Despot predstavitev kandidatke za ministrico za infrastrukturo Alenke Bratušek pred odborom DZ za infrastrukturo, okolje in prostor
Trasa drugega tira je določena, finančna konstrukcija še ne, je navedla kandidatka za infrastrukturo ministrico, predsednica stranke SAB in nekdanja predsednica vlade Alenka Bratušek. Ob tem zagotavlja, da bo Luka Koper ostala slovenska, vsak centimeter.

Koalicijski partnerji so se zavezali, da bodo med letoma 2018 in 2022 v proračunu direkcije za infrastrukturo vsakoletno zagotavljali ustrezno višino sredstev, ki pa ne bo nižja kot v izhodiščnem letu 2018. A kot je povedala kandidatka, niso pomembna le sredstva, ampak bo treba poskrbeti, da bodo "zagotovljeni denar spravili v življenje" in tako "naše ceste spraviti v normalno stanje".

Na prednostnem seznamu - tako kot doslej - ostaja tudi tretja razvojna os in posodobitev železniškega omrežja, ki je bil po besedah Alenke Bratušek doslej zapostavljen, zato bo treba zdaj treba "zavihati rokave in narediti srednjeročni in daljnoročni plan".

Alenka Bratušek | Avtor: Saša Despot predstavitev kandidatke za ministrico za infrastrukturo Alenke Bratušek pred odborom DZ za infrastrukturo, okolje in prostor Saša Despot
"Drugi tir bi lahko Slovenija zgradila sama"

Tudi ob politično občutljivem projektu drugega tira med Divačo in Koprom je Bratuškova nanizala zaveze, ki so si jih zastavili s koalicijskimi partnerji. Vztrajali bodo pri projektnem podjetju 2TDK, čeprav bi se dalo po njenih navedbah projekt speljati drugače, a je po drugi strani z vidika javnih financ vseeno bolje, da se investicija ne vodi skozi državni proračun, temveč preko podjetja, kot se je gradilo avtoceste. "Moja zaveza pa je, da se bo projekt speljal racionalno," je navedla Alenka Bratušek.

Nadaljevali bodo s pogajanji z zalednimi državami in hkrati preučili možnosti, da se drugi tir financira brez sodelovanja drugih držav. Na koncu se bo upoštevala možnost, ki bo ugodna za Slovenijo, a glede na osebno mnenje kandidatke bi lahko Slovenija "ta infrastrukturni projekt lahko zgradila sama". V tem primeru pa bi morala država v skladu z zdajšnjim finančnim načrtom sama zagotoviti 200 milijonov evrov, ki bi jih sicer prispevala zaledna država.

Ob primeru sodelovanja z Madžarsko oziroma katero od drugih držav, pa je obljubila: "Jaz dam obljubo, da v primeru, da me podprete, da bo Luka Koper ostala slovenska, da niti centimetra ne bomo prodali tujcem. Trst smo pred desetletji izgubili, Kopra, dokler bom ministrica, ne bomo." 

Na vprašanja, o spremembah trasah tretje osi in drugega tira, je odgovorila, da je "enkrat treba narediti piko", sicer ne bi nikoli nič zgradili.

Alenka Bratušek | Avtor: Saša Despot predstavitev kandidatke za ministrico za infrastrukturo Alenke Bratušek pred odborom DZ za infrastrukturo, okolje in prostor Saša Despot
Energetski koncept mora odgovoriti tudi na vprašanje glede NEK

Kar nekaj besed je Alenka Bratušek namenila tudi energetskemu konceptu, s katerim Slovenija že zamuja. Navedla je, da bodo dopolnili in preučili pripombe, ki bodo in so prispele, ter se pred sprejemom posvetovali še s strokovnjaki. "Želim, da se zelo konkretno določijo kratkoročni in srednjeročni cilji na področju energetske politike," je navedla in v nadaljevanju še povedala, da bo energetski koncept moral odgovoriti tudi na marsikatero vprašanje, tudi na vprašanja glede prihodnosti Nuklearne elektrarne Krško (NEK).

Hidroelektrarn na reki Muri v skladu s koalicijsko pogodbo ne bodo gradili, ampak bodo dokončali izgradnjo hidroelektrarn na spodnji Savi in pospešili aktivnosti za začetek izgradnje prvih treh hidroelektrarn na srednji Savi.

Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor je danes z 11 glasovi za in štirimi proti predstavitev kandidatke za infrastrukturno ministrico Alenke Bratušek ocenil kot ustrezno.

Alenka Bratušek | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 15
  • Lipe 09:59 06.september 2018.

    Upam, da sedaj ve kaj je prometna infrastruktura, kamor sodi tudi letališče, ki ga je prodala ne dolgo nazaj; B. Mekina; Mladina (29.8.2014):« Privatizacija osrednjega državnega letališča bo očitno eden najbolj netransparentnih poslov vlade Alenke Bratušek in njenega finančnega ministra ...prikaži veča Uroša Čuferja«. Trsta ne žalost ne more več prodati.

  • leonardo 09:50 06.september 2018.

    Alenka, kar korajžno. Če bolj te bodo jeb.... bolj bomo vedeli, da si na pravi poti. Vedno praskajo po tistih, ki se jih bojijo.Ve se, kdo so to!

  • ankica 20:21 05.september 2018.

    Mislim, da bo dobra ministrica, je sposobna in odločna....vso srečo v boju s kradljivimi partnerji...sam da ne pade še sama v to vrečo...