Slovenija
49 ogledov

Adria Airways brani Viranta

Slovenija 28.01.2013 Gregor Virant, zacetek 10. redne seje DZ, na kateri se bodo Saša Despot
Gregor Virant je danes razkril 39 vozovnic, s katerimi je med letoma 2009 in 2011 letel prek družbe Adria Airways. Tam pa pojasnjujejo, da je razred R, v katerem je letel najpogosteje, ločen iz redne prodaje.

Vozovnice iz prodajnega razreda R, s katerimi je minister Gregor Virant med letoma 2009 in 2011 letel desetkrat, največkrat v Skopje, so vozovnice za let v poslovnem razredu, a so ločene od redne prodaje, so v Adrii Airways danes navedli za STA. Tudi prodajni razred C, s katerim je letel trikrat, pomeni poslovni razred. V Adrii sicer konkretnih cen in vozovnic ne komentirajo. "Adria Airways ima odnos s končnim kupcem oziroma potnikom in pod nobenim pogojem ne sme in ne more razkrivati osebnih podatkov kupcev, kamor sodijo tudi destinacije in cene," so še navedli v družbi.

So pa lahko pojasnili, kaj pomenijo posamezni prodajni razredi, ki so razvidni tudi na vozovnicah, ki jih je danes razkril minister za notranje zadeve in javno upravo Gregor Virant. Na sedež svoje stranke DL je namreč prinesel tri vozovnice iz leta 2009, 14 iz leta 2010 in 22 iz leta 2011.

Za večino vozovnic po 150 evrov

Čeprav iz vpogleda vozovnic ni bilo razvidno, da bi bila katera od njih namenjena letom v poslovnem razredu, so iz družbe naknadno pojasnili, da prodajni razredi, označeni s črkami C, D, R, I in Z spadajo v poslovni razred. To pomeni, da je Virant letel tudi v poslovnem razredu, saj je letel tako z vozovnicami iz prodajnega razreda R kot tudi iz prodajnega razreda C.

S prodajnim razredom R je Virant letel desetkrat - osemkrat v Skopje, enkrat v Sarajevo in enkrat v Frankfurt. Na enem od letov v Skopje se je sicer v Ljubljano vrnil v ekonomskem razredu, prodajnem razredu Y, a je za vseh deset povratnih vozovnic plačal po 150 evrov. S prodajnim razredom C je Virant letel trikrat, in sicer v Sarajevo. Dvakrat je za povratno vozovnico plačal 150 evrov, enkrat pa 200 evrov.

Vozovnice iz prodajnega razreda C je moč kupiti v redni prodaji, tako kot vozovnice iz vseh ostalih prodajnih razredov, izjema pa sta črki I in R, navajajo v družbi. Prodajni razred R je namreč namenjen brezplačnim vozovnicam in vozovnicam po internem pravilniku ter resolucijah Mednarodnega združenja za letalski promet (IATA). Prodajni razred I pa služi vozovnicam, rezerviranim in kupljenim s strani programov zvestobe, kot so nagradne vozovnice, premestitev iz ekonomskega v poslovni razred na podlagi milj oziroma točk in podobno. Prodajnega razreda I sicer ni navedenega na nobeni od danes pokazanih Virantovih vozovnic.

Za najcenejšo 128, za najdražjo 563 evrov

Cene vozovnic, ki jih je danes razkril Virant, so različne, 15 vozovnic pa ima isto ceno, in sicer 150 evrov. Od tega jih je večina ravno v prodajnem razredu R, nekaj pa tudi v prodajnem razredu C oziroma N. Prodajni razred N spada po pojasnilih Adrie Airways v ekonomski razred. Virant je po 150 evrov plačal za osem vozovnic za Skopje, tri vozovnice za Sarajevo, dve vozovnici za Frankfurt in za po eno za Bruselj in Pariz.

Najdražjo vozovnico je Virant kupil 3. februarja 2011, ko je 7. oziroma 8. februarja letel v ekonomskem razredu na relacijah Ljubljana-Sarajevo-Dunaj-Ljubljana. Cena je znašala 563,84 evra. Najcenejši vozovnici sta znašali 128,72 evra, in sicer na relaciji Ljubljana-Skopje-Ljubljana, ki ju je Virant kupil 14. februarja 2011 in prav tako letel v ekonomskem razredu.

Za en let 12 različnih cen

Na oblikovanje cen v letalskem prevozu po navedbah družbe Adria Airways vpliva več dejavnikov. V osnovi so cene različne že glede na razred in datum potovanja, odvisne so tudi od predčasnega nakupa, prostorske zasedenosti, časa bivanja in podobno. Kot so zapisali, imajo na posamični progi za direkten let v povprečju 12 različnih cen za potovanje v ekonomskem razredu ter štiri za potovanje v poslovnem.

Ob vpogledu vozovnic danes Virant ni bil prisoten, je pa že večkrat javnosti pojasnjeval očitke v povezavi z njimi. Poudaril je, da o prodajnem razredu R ne ve nič in prav tako ne ve, po kakšnem postopku je družba prišla do cen vozovnic, na cene pa da nikoli ni vplival.

Vozovnic za lete, na katerih so leteli Virantovi sorodniki, in ki naj bi bile po poročanju nekaterih medijev sporne, ni bilo med danes pokazanimi vozovnicami.

Komentarjev 10
  • Šemefuky 13:18 18.maj 2013.

    Temu prascu smo državljani preko dokapitalizacij Adrije še sex turizem plačevali, da bi fasal aids pokvarjenec. Sedaj pa redno po TV nastopa, da bi zameglil svoje nečednosti in kao pokazal kako ful produktiven je. Manj škode za državo bi če ...prikaži več bi mu plačo po pošti domov pošiljali, sam, da ne pomaga več reševati države. In kako je raja primitivna in naseda njegovim floskulam, to ne moreš verjeti. Nek se stera prašičjeglavec v 3PM, saj se po njegovih izpuščajih na faci vidi, da je že nekaj fasal. Mogoče je dal kaj umazanega v usta?

  • dragec 12:28 18.maj 2013.

    DAJMO AKCIJO IN GA VRŽIMO IZ OBLASTI - NAJ JE TO ZAČETEK KONCA VSEM DOSEDANJIM OBLSTNIKOM

  • dragec 12:26 18.maj 2013.

    grdi ulikani pizdec, to je res - previrant