Popotnik
2568 ogledov

V Tuzli več potnikov kot v Ljubljani

slovenija 16.10.09, falcon, vladno letalo, brnik, foto: bostjan tacol
1/3
Boštjan Tacol
Letališče v Tuzli je imelo januarja več potnikov kot ljubljansko letališče, premagali so ga z 58.304 potniki proti 57.912 v Ljubljani, je poročal portal Exyuaviation.

Tuzla ima 75 tisoč prebivalcev, Sarajevo pa je podobno oddaljeno kot Ljubljana od Maribora, a je čas vožnje od Tuzle je namreč dve uri in pol za 120 kilometrov. Letališče v Tuzli je po številu potnikov skoraj prehitelo tudi sarajevsko letališče.

"Zaradi povsem drugačnega profila potnikov je promet letališč nemogoče primerjati. Mreža letov letališča v Tuzli, kjer ima vzpostavljeno bazo nizkocenovnik Wizz Air, je izrazito usmerjena na etnične trge, predvsem v Nemčiji, Avstriji, Švici in Skandinaviji. Lete zagotavljata dva prevoznika v šest držav. Z ljubljanskega letališča trenutno (do konca marca, ko se menja vozni red) leti 11 rednih prevoznikov neposredno v 10 držav, prek najpomembnejših evropskih vozlišč je zagotovljena povezljivost po celem svetu," so na ljubljanskem letališču komentirali dejstvo, da jih je po številu potnikov prehitelo letališče v Tuzli,

V februarju so se številke že obrnile. "V začetku leta na ljubljanskem letališču beležimo močno rast potnikov glede na leto 2022. V januarju je potovalo 54 odstotkov več potnikov (57.912 potnikov) kot januarja lani, v februarju sta število potnikov in rast še višja (64.896 potnikov). In če že delamo primerjamo s številom potnikov na letališču v Tuzli, je to na ljubljanskem letališču v februarju višje za 35 odstotkov," so še pojasnili na Letališču v Ljubljani, kjer letos glede na napovedi prevoznikov načrtujejo oskrbo 1,2 milijona potnikov.

Okrepljene in nove povezave

"Poletna sezona 2023 obeta okrepitve povezljivosti, postregla bo tudi z novostjo. Po trenutnih napovedih naj bi bilo na voljo 20 rednih letalskih povezav s 17 prevozniki. Aprila se z leti v Helsinke vrača prevoznik Finnair, z junijem bo mrežo letov z ljubljanskega letališča okrepil Aegean Airlines z dvakrat tedensko povezavo v Atene," so pojasnili.

Prevozniki trenutno napovedujejo naslednje število tedenskih letov:

• Air Serbia 18-krat tedensko v Beograd in trikrat tedensko v Niš,

• Aegean Airlines dvakrat tedensko v Atene,

• Brussels Airlines šestkrat tedensko v Bruselj,

• flydubai dnevno v Dubaj,

• Finnair štirikrat tedensko v Helsinke,

• Lufthansa trikrat dnevno v Frankfurt in dnevno v Munchen,

• easyJet šestkrat tedensko v London, Gatwick,

• British Airways do šestkrat tedensko na London Heathrow,

• Turkish Airlines dvakrat dnevno v Istanbul,

• Wizz Air dvakrat tedensko v London, Luton,

• Transavia štirikrat tedensko v Amsterdam,

• Transavia France dvakrat tedensko v Pariz, Orly,

• Air France enajstkrat tedensko v Pariz,

• Israir dvakrat tedensko v Tel Aviv,

• Air Montenegro v Podgorico trikrat na teden in Tivat (izmenjujoči se povezavi),

• LOT Polish Airlines sedemkrat tedensko v Varšavo in

• SWISS Airlines devetkrat tedensko v Zurich.

Iz Tuzle Wizzair leti na Dunaj, v Billund na Dansko, v Basel-Mulhouse-Freiburg, Berlin, Köln, Dortmund, Frankfurt Hahn, Friedrichshafen, Karlrsruhe Baden-Baden, Memmingen in Nüremberg, v nizozemski Eindhoven, ter v švedska mesta Göteb, Malmo in Stockholm. Na Dunaj, v Memmingen in Stockholm leti tudi Ryanair.

V Ljubljani se obetajo tudi številke čarterske povezave. "Prve napovedi letenja na počitniške destinacije kažejo tudi na pestro ponudbo čarterskih letov. Med njimi bodo ponovno najbolj priljubljene počitniške destinacije na grških otokih, v Egiptu, Turčiji in Španiji, za katero bo na voljo razširjena ponudba letov (Vittoria, Santiago di Compostela, Barcelona, Sevilla in Girona). Organizirana potovanja pod okriljem slovenskih turističnih agencij bodo s čarterji tudi na Madeiro in v Porto, na Azore, Ferske otoke in Škotsko, Islandijo, Tenerife, Zelenortske otoke, v Kairo, Jordanijo, na Nizozemsko in v Rigo," so še dodali na ljubljanskem letališču.

"Ponujamo tudi 90-odstotne popuste"

Letališče Brnik | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Na vprašanje, ali letalske prevoznike morda odvračajo visoka nadomestila za oskrbo potnikov, pa so v Fraportu, ki upravlja letališče, povedali sledeče: "Fraport Slovenija si prevoznike prizadeva pritegniti tudi s posebnimi spodbudami za nove linije in nove lete na obstoječih destinacijah v obliki znižanih cen naših storitev (v primerih nekaterih storitev tudi z 90-odstotnim popustom). Program spodbud je stimulativen tudi pri obnavljanju povezav, sezonskem letenju in vzpostavljanju baze. Dolgoletna shema spodbud je med letalskimi prevozniki na našem letališču dobro sprejeta, saj z njo prispevamo k zmanjševanju poslovnih tveganj prevoznikov, ki pa jih z našimi spodbudami ne moremo popolnoma odpraviti. Ključno pri odločanju o vzpostavitvi letalskih povezav je namreč povpraševanje po letalskem prevozu in ostali operativni stroški letalskih prevoznikov."

Z interventnim zakonom naj bi država že kmalu subvencionirala nove destinacije, a mora to obliko državne pomoči najprej odobriti Evropska komisija. Že v naslednjem tednu naj bi po besedah ministrice Alenke Bratušek sprejeli program, katere destinacije bodo predvidene za subvencioniranje.

Še vedno pa potekajo preračunavanja, ali bi se splačalo ustanoviti novega državnega letalskega prevoznika. Analizo vseh stroškov in vplivov slabe povezanosti na gospodarstvo naj bi imeli na mizi konec marca ali v začetku aprila.

Hrvaški nacionalni prevoznik Croatia Airlines je lani ustvaril 18 milijonov evrov izgube, kar je 12 evrov na vsakega prevoženega potnika, izguba leto prej je bila 38 milijonov evrov. Zaradi odpravljanja posledic zaradi koronavirsa je Hrvaška "lokalnim letalskim družbam" namenila 45 milijonov evrov pomoči.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • Pierre 18:59 05.marec 2023.

    Bežali bomo z Ryanair....

  • Ender3 16:49 05.marec 2023.

    To bi nam dalo meslit. B.Đorđevic je nekoč pel «v primeru rata letite sa avioni Jata». S kom in čem bomo slovenceljni bežali..

Sorodne novice