Letalske družbe po vsem svetu si želijo ublažiti posledice pandemije, ki je dobro ohromila njihovo delovanje. Nekatere so se odločile za ponudbo 'izkušnje letenja' na mestu, druge svoja letala oddajajo kot protor za romantične večerje na trdnih tleh, finska družba Finnair pa bo po novem obroke iz svojega poslovnega razreda začela prodajati v trgovini z živili K-Citymarket v mestu Vantaa. Tam lahko sedaj kupite vnaprej pripravljene mesne kroglice iz severnega jelena, rižoto prekajene zlatovčice in lisičk ter druge jedi s Finnairovega menija.
Marika Nieminen, podpredsednica Finnairove kuhinje, je za CNN povedala, da poskušajo s pobudo potešiti apetite Fincev, ki pogrešajo potovanja in letenje, hkrati pa ponovno zaposliti del osebja Finnairove kuhinje, ki so ga morali zaradi pandemije odpustiti. Za zdaj so za potrebe projekta ponovno zaposlili deset ljudi.
Pri Finnairu so koncept sprva testirali interno, s prodajo obrokov svojemu osebju. Zadeva se je izkazala za priljubljeno, zato je letalska družba idejo predstavila K-Citymarketu, ki je v neposredni bližini sedeža Finnairove kuhinje. Zdaj nameravajo ponudbo razširiti še v ostale poslovalnice K-Citymarketa po Finskem, morda celo onkraj državnih meja.
Veliko zanimanja za "izkušnjo letenja"
Pri letalski družbi menijo, da bi njihove obroke, v katerih se nordijski slog meša z japonskimi vplivi, lahko cenili tudi v tujini, čeprav Nieminenova priznava, da so še vedno v začetni fazi.
"Kakovost hrane je resnično nekaj, na kar smo ponosni," je povedala Nieminenova, ki ob tem dodaja, da so se za projekt odločili tudi, da bi potnikom, ki običajno letijo v ekonomskem razredu, omogočili kulinarično izkušnjo poslovnega.
Finnair sicer ni prvi, ki je v času pandemije začel ponujati letalsko hrano na trdnih tleh. Qantas je pred krakim naprodaj ponudil več predmetov s svojih boeingov 747, od alkohola do pižam iz prvega razreda. Razprodali so vse. Družba Singapore Airlines pa je medtem na singapurskem letališču Changi odprla pop-up restavracijo na temo letenja, v kateri strežejo obroke s svojih letal. Mesta so razprodali v zgolj pol ure.