V Kranjski Gori uvajajo prvo mrežo električnih gorskih koles v državi. Letos z delovanjem začenjata izposojevalni točki v Gozdu Martuljku in v središču Kranjske Gore, naslednje leto pa se jima bodo pridružile še nove.
Kolesarjenje predstavlja vse bolj priljubljen način raziskovanja Zgornjesavske doline. Kot so prepričani v Turizmu Kranjska Gora, je destinacijo tudi najlepše doživeti prav na dveh kolesih: "Slikovita kolesarska steza, ki se v senci dreves vije vse od vstopne točke Topolino do mejnega prehoda z Italijo v Ratečah, naprej skozi Furlanijo Julijsko Krajino, namreč nudi čudovite razglede na vršace, ki obdajajo obe dolini."
Mreža električnih gorskih koles promovira tudi idejo trajnostnega turizma in e-mobilnosti ter nagovarja k bolj trajnostnemu ravnanju obiskovalcev. Obenem jim omogoča lažje raziskovanje neravninskih območij in premagovanje daljših razdalj. Namen vzpostavitve mreže e-koles je tako po navedbah občine spodbujanje razvoja kolesarjenja, kar bo prispevalo k spremembi potovalnih navad turistov in lokalnega prebivalstva.
Izposoja prek mobilne aplikacije
Kranjska Gora mrežo gorskih e-koles, ki bo prva v Sloveniji, vzpostavlja v sodelovanju s podjetjem Alp Adventures. Izposoja električnega gorskega kolesa poteka prek mobilne aplikacije Green4rent, v kateri si vsak lahko izbere kolo po svoji meri. Ura izposoje stane šest evrov, celodnevna izposoja pa 39 evrov.
Kolesa si je mogoče izposoditi v Kampu Špik v Gozdu Martuljku in v centru Kranjske Gore v izposojevalnici Alp Adventures. Naslednje leto pa bodo mrežo električnih koles širili z izpopolnjevanjem sistema ter s postavitvijo novih izposojevalnih točk, in sicer v Ratečah in Mojstrani. Kot je povedal direktor Turizma Kranjska Gora Blaž Veber, si želijo, da bi v prihodnje omogočili tudi kombiniranje kolesarjenja in uporabe turističnega avtobusa.
Letos so na celotnem območju Julijskih Alp zbrali tudi vse možnosti javnega prevoza v enotno brošuro. "To bo našim obiskovalcem zelo koristilo, saj je prevozov, ki so na voljo, kar veliko, težko pa je bilo doslej dobiti informacije o vseh linijah, cenah, frekvencah in postajališčih," je pojasnil Veber.
Z ukrepi za razpršitev prometa
Hkrati so se letošnje poletje v Kranjski Gori odločili tudi za ureditev mirujočega prometa z uvedbo parkirnin na najbolj obremenjenih parkiriščih v Jasni in pri Topolinu v Mojstrani ter z uvedbo brezplačnega prevoza z osrednjega parkirišča v Kranjski Gori do Jasne.
Na določenih lokacijah je namreč velika koncentracija ljudi in vozil, medtem ko ostala parkirišča po občini ostajajo prazna. "Naša naloga je zato, da razpršimo promet," je povedal Veber in dodal, da dobro sodelujejo tudi s policijo in javnim zavodom Triglavski narodni park, ko gre za promet in obvladovanje prometnih zastojev, ki se pojavljajo zlasti ob lepih vikendih.
Uskladili so se tudi z medobčinskim inšpektoratom in redarstvom, da poveča prisotnost na najbolj obremenjenih točkah. Poleg tega skrbi za red v večernih urah, ko je pogosto kampiranje na črno.
"Kljub vsem naporom še vedno prihaja do določenih neupoštevanj predpisov in navodil, ampak delamo v smeri, da se to minimalizira. Že z letošnjo uvedbo višinskih ovir na parkirišču za policijo, se je pokazalo, da smo se uspeli rešiti vojske avtodomov pred samo Kranjsko Goro in jih usmeriti v naše tri kampe," je povedal Veber.
tomaz Kolesarska pot alpe adria je bila financirana z evropskimi sredstvi in poteka skozi tri dežele v dobro vseh in prav nič ne bomo potržili.
Še bolj trajnostna pa je izposoja navadnih koles!
Končno so se tudi v Kranjski pričeli zavedati, da je treba ponudbo tudi tržiti in ne, da dnevni obiskovalci koristijo vse brezplačno, Še kolesarske poti in druge storitve j potrebno potržiti, pa bo tudi nepotrebnega drenja manj.