Strokovnjaki se strinjajo, da je hišna električna polnilnica, ki jo lahko namestimo v garažo ali na parkirišče pred njo, zagotovo najbolj ustrezna oskrba vozil z električno energijo. Razlogov za to je več. Hišne električne polnilnice omogočajo hitrejše polnjenje, bolj so varne, hkrati pa uravnavajo odjem električne energije glede na druge električne uporabnike v gospodinjstvu.
Polnjenje na navadni 220-V vtičnici s standardno priključno močjo je namreč zelo dolgotrajno, če gre za e-vozila večjih moči, lahko traja tudi več 10 ur, saj so preprosto prešibke.
Pri izbiri zaupajte strokovnjakom
Izbira hišnih električnih polnilnic je vse večja, zato je o njih dobro nekaj vedeti, pa vendar strokovnjaki priporočajo, da se izbire, še manj pa namestitve in priključitve ne lotevamo sami. Izbira je odvisna od več dejavnikov, namestitev na primer tudi od tega ali gre za novogradnjo ali obstoječo hišo z že izvedeno električno napeljavo. In tudi od tega, kje bo postavljena. Lahko se odločimo za stensko izvedbo v in na zunanji strani hiše, lahko pa je samostoječa, posttavljena nekej ob hiši.
Različne moči in hitrost polnjenja
Električne polnilnice se razlikujejo po moči, običajno lahko izbiramo med močmi 3,7kW, 7 kW, 11kW in 22kW. Prve omogočajo počasno standardno polnjenje, drugi dve, ki sta v stanovanjskih hišah najpogostejši izbiri, spadata med hitrejše, za najmočnejše, zelo hitre polnilnice pa se običajno odločijo tisti, ki imajo na strehi hiše vgrajeno tudi sončno elektrarno.
Razlikujejo se tudi po tem ali zahtevajo enofazni ali trifazni priklop in tem ali imajo že vgrajene pametne funkcije in varnostno zaščito, ki varuje električno napeljavo in uporabnika.
Nujna pametna funkcija, ki meri porabo
V povprečnem gospodinjstvu so priključne varovalke moči 3 x 20 A, kar bi za polnjenje e-vozila moralo zadostovati, vendar le, če imajo električne polnilnice vgrajeno ali dograjeno pametno napravo, ki ves čas dinamično moč polnjenja prilagaja glede na razpoložljivo preostalo moč.
To pomeni, da moč polnjenja ves čas prilagaja in aktivno meri porabo drugih električnih porabnikov v gospodinjstvu, sploh večjih, kot so kuhalna plošča, pečica, klimatska naprava in seveda toplotna črpalka, je jo imamo. Čas polnjenja premakni na primer v nočne ure, ko drugi električni uporabniki ne delujejo.
Večina e-vozil ima namreč vgrajen enofazni polnilnik, ki pri hitrem polnjenju fazo zelo obremeni, zato istočasno na tej fazi ne smejo biti drugi večji porabniki. Če poraba ni ves čas merjena in glede na to prilagojena moč, bo rezultat pregorela varovalka.
Napeljavo naj preveri elektrikar
Strokovnjaki svetujejo, da pred končno izbiro ustrezne polnilne postaje, lokacijo in električno napeljavo v hiši preveri električar. To je še posebej pomembno, če bodo pri namestitvi potrebni posegi v električno napeljavo in če izbrana polnilna postaja nima vgrajene varnostne zaščite. V tem primeru mora za zaščito poskrbeti elektrikar.
Sicer pa strokovnjaki priporočajo, da se na hiši vgradi prenapetostna zaščita, ki ščiti polnilnico in avtomobil pred napetostnimi sunki in motnjami iz električnega omrežja. Poudarjajo še, da se avtomobila v času nevihte ne polni.
Ko je električna napeljava pregledana in pripravljena na vgradnjo polnilne postaje, je to najbolje prepustiti za to usposobljenim strokovnjakom, ki bodo uporabnika tudi naučili, kako rokovati z njo.
Polnilna postaja in sončna elektrarna
Polnilna postaja je lahko priključena na hišno električno napeljavo, lahko pa je priključena tudi na sončno elektrarno, če jo imamo. Vendar je ta možnost manj primerna, saj se lahko pojavijo težave, ko ni sonca, torej tudi ni elektrike ali pa je vsaj ni zadosti, zato strokovnjaki svetujejo, da polnilnico in sončno elektrarno priključimo na hišno napeljavo. Pametna polnilna postaja meri proizvodnjo in porabo elektrike v hiši, tako lahko viške izkoristimo za neposredno polnjenje e-avtomobila.
Vsekakor pa je kombinacija električnega vozila, sončne elektrarne in polnilne postaje energijsko učinkovita, energija je skoraj da brezplačna, predvsem pa proizvedena iz obnovljivih virov energije in zato brezogljična.
E mobilnost je totalna neumnost. Res nas imajo za bumbar je ko napišejo da je to brezogljicni avto. Elektriko pridobivamo pa z premogom!!! Potem lahko isto napišemo za mojega dizla da je brezogljicni avto. Samo na auspuh mu nataknemo vrečko pa je. Bumbarji
Toliko reklame za električne avtomobile ma kje se bo pa filal v več stanovanjskih stolpnicah saj Slovenija ima več stanovalcev v stavbah kot v hišah.
Povprečno gospodinjstvo 3x20A varovalke? V naši okolici imajo take varovalke tisti ki imajo doma delavnico ostali 3x16 ali celo 3x10. To pomeni ko polniš avto pri žgeš svečo ;)