Pod streho > Gradimo & obnavljamo
2058 ogledov

Telefoni na 114 ves čas zvonijo, ljudi pa najbolj zanima tole

Andrej Šter Vlada RS Andrej Šter
Danes ob osmih zjutraj je začel delovati klicni center 114, v katerem so do 12. ure sprejeli 100 klicev. Največ vprašanj je o položnicah za elektriko.

V centru 114 na telefonske klice odgovarja 20 državnih uradnikov, ki so jih za to delo usposobili v dveh dneh, še približno 40 dodatnih pa se je udeležilo izobraževanja. 

Namenjen je vsem, ki so bili prizadeti v nedavnih poplavah in neurjih, uslužbenci pa odgovarjajo na najrazličnejša vprašanja. Kot je poudaril vodja centra Andrej Šter, odgovarjajo tudi na netipična vprašanja, ki presegajo znanje enega človeka ali enega državnega resorja.  

Na tri četrtine vprašanj so kličoči dobili odgovore, na približno četrtino pa bodo morali odgovoriti pristojni, na primer ministrstva ali druge službe. Gre predvsem za kompleksnejša vprašanja in tista, katerih konkretni odgovor je povezan z osebnimi podatki ali davčnimi podatki klicatelja. Na ta bodo ob soglasju klicatelja odgovorile pristojne službe v najkrajšem možnem času, ne nekatere že v enem dnevu, na druga najkasneje do konca tedna, je poudaril Šter. 

Na bolj zahtevna vprašanja bodo klicatelji dobili pisne odgovore, v nekaterih primerih pa se bodo lahko tudi dogovorili za obisk in ogled težave, na podlagi česar naj bi kicatelj dobil konkretne odgovore in rešitve. 

Največ vprašanj je bilo danes povezanih s položnicami za elektriko, sledila pa so vprašanja o vpisu otrok v šole in o šolskih prostorih, ki so zaradi poplav lahko nekoliko spremenjeni, tretji najobsežnejši sklop vprašanj se nanaša na sušenje stavb in sanacije, je povedal Andrej Šter.  

Golob: Center mora postati sinonim za pomoč

Center je danes obiskal tudi predsednik vlade Robert Golob, ki je poudaril, da mora klicni center 114 postati sinonim za pomoč ob naravnih nesrečah, kar pomeni, da mora postati stalnica in ne le enkraten projekt. Vse, ki potrebujejo pomoč, je pozval, naj izkoristijo to možnost, saj bodo v centru lahko dobili odgovore na najrazličnejša vprašanja, od tega, kakšno finančno pomoč in kje lahko dobijo, do vseh tehničnih zadev, ki so povezane s sanacijo. 

Klicni center za zdaj deluje vsak delovnik od osme do 16. ure, zagotovo bo naslednji dve soboti deloval od osme do 13. ure. Glede na število klicev in njihovo zgoščenost pa bodo po potrebi urnik v prihodnje tudi prilagodili, če bo treba, ga bodo podaljšali. 

Vprašanj o položnicah ne pošiljajte na SODO

Ko gre za položnice za elektriko, dodajmo še poziv SODO. „Vsi, ki so utrpeli škodo v naravni ujmi avgusta 2023, naj se za vse informacije glede upravičenosti do interventnih ukrepov za odpravo posledic poplav in zemeljskih plazov ter za oddajo vloge za povrnitev nastale škode obrnejo na občinske komisije, ki izvajajo popis škode.“

Dokazila o škodi in vloge za njeno povrnitev ni treba pošiljati distribucijskemu operaterju, elektrodistribucijskim podjetjem ali dobaviteljem električne energije, še sporočajo. 

Distribucijski operater električne energije bo namreč vse podatke o povzročeni škodi na posameznih objektih pridobil sam, iz centralne zbirke podatkov, ki jo vodi Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje. 

Na podlagi ocenjene škode na posameznem objektu bo distribucijski operater končne odjemalce v osmih dneh od prejema podatkov razvrstil v naslednje skupine:

  • odjemalci, pri katerih je nastala blaga škoda na objektu;
  • odjemalci, pri katerih je nastala huda škoda na objektu;
  • odjemalci, katerih objekt je popolnoma uničen in odjem ni mogoč.

Razvrstitev odjemalcev v skupine je podlaga za izvedbo zakonskih ukrepov, ko so znižanje plačila tarifne postavke omrežnine za obračunsko moč in prevzeto delovno energijo, in tudi prostovoljnih ukrepov, ki jih izvajajo dobavitelji električne energije z znižano ceno dobavljene električne energije za določeno obdobje, pravijo na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo. Cena v tem obdobju bo 0,1 evra na kilovatno uro.

Elektrika za vse en dan v mesecu po manjši tarifi

Odjemalci, pri katerih zaradi posledic poplav in plazov odjem električne energije ni možen, vse od 4. avgusta pa do ponovne priključitve na električno omrežje in oskrbe z električno energijo, ne bodo plačevali tarifne postavke elektrooperaterjev za obračunsko moč in prevzeto delovno energijo znižajo. 

Spomnimo, da ti odjemalci tudi ne plačujejo akontacije za porabo električne energije, če se jim ta obračuna letno, prispevka za zagotavljanje podpor proizvodnji energije v soproizvodnji z visokim izkoristkom in iz obnovljivih virov energije, prispevka za energetsko učinkovitost, prispevka za delovanje operaterja trga.

Prav tako se bo vsem odjemalcem v Sloveniji električna energija, ki je bila dobavljena na dan solidarnosti (14. avgust 2023), obračunala po nižji dnevni tarifni postavki. Obračun porabljene električne energije se bo tam, kjer so nameščeni napredni merilni sistemi, opravil na podlagi merilnih podatkov po dejanski porabi. Tam, kjer ni nameščenega naprednega merilnega sistema, pa bo operater izvedel korekcijo porabe za 14. avgusta 2023 na osnovi zadnje evidentirane povprečne dnevne porabe.


 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.