Vsakemu izmed nas nekaj napotkov o tem, na kakšen način nas šef lahko vzljubi, ne škodi. In če vam to uspe brez prilizovanja in špecanja, ste zares uspeli.
Ko se boste znašli pred zagonetnim vprašanjem, na katerega ne boste vedeli odgovora ali ne boste prepričani, da ste se prav odločili, najprej premislite o možnih rešitvah, povprašajte sodelavca, ki dela na istem področju, ter pobrskajte po svojih lastnih virih (razni dokumenti, strokovna literatura, internetne strani…). Nikakor takoj ne odvihrajte k šefu po pomoč in nasvet! Raje mu obenem s predstavitvijo zadeve oziroma problema, predlagajte možne korake za rešitev. Zagotovo bo navdušen!
Ne bodite preveč sproščeni in ne dovolite, da vas čustva popolnoma prevzamejo!
Se vam je kdaj že zgodilo, da ste od vodilne osebe v vašem podjetju prejeli elektronsko pošto z neljubo vsebino, in ste v afektu odpisali nazaj pošiljatelju ter se kasneje tega kesali? Verjetno ja. Toda, po toči zvoniti, je prepozno! Zato nikoli ne pošiljajte elektronske pošte in sms sporočil in nikoli ne vračajte telefonskih klicev v trenutku velike jeze, razočaranja ali frustracije. Vzemite si vsaj pol ure časa, da se malo »ohladite«, zadevo ponovno preberite in trezno premislite, nato pa sestavite konstruktiven in preudaren odgovor. Šefu bo všeč vaša diplomacija in sposobnost nadziranja čustev.
Zahtevajte in dajte »feedback«!
Komunikacija vedno deluje v obe smeri in vsi se dobro odzivamo na pozitiven »feedback«. Pozitivna povratna informacija namreč krepi medosebne odnose in dodatno krepi samozavest. Zato pohvalite svoje sodelavce in tudi šefa, če se vam določena njihova ideja ali opravljena naloga iskreno zdi dobra (npr. zahvalite se šefu, da vas je podprl pri vaši predstavitvi projekta na sestanku).
Bodite proaktivni!
Proaktivnost pomeni prodornost idej. Nič ne velja, če svoje zamisli za izboljšanje stanja v podjetju ter predloge za spremembe vedno znova pisarite šefu in sodelavcem, raje ukrepajte – naredite prvi korak! Začnite jih uresničevati, se ravnati po njih!