Potem ko je priljubljen britanski proizvajalec čokolad lani spremenil obliko čokoladnih tablic – te so postale lepo zaobljene –, so se oboževalci na forumih in na družabnih omrežjih razpisali o tem, da imajo tablice poleg nove oblike tudi nov okus. Proizvajalci spremembo recepta in okusa zanikajo in pravijo, da je za učinek "drugačnega" okusa kriva nova oblika.
Bolj zaobljena, bolj kremasta
Komentarji na "nov" okus so sicer pozitivni in pravijo, da imajo čokoladice z novo obliko bolj kremast in masten okus, proizvajalci pa razlagajo, da je to zaradi tega, ker se čokolada z novo, zaobljeno obliko lažje in hitreje topi v ustih, kar pospeši in spremeni razvoj arome.
Da na razvoj arome še kako vpliva oblika čokolade, se strinjajo tudi raziskovalci, slaščičarji in mojstri za čokolado. Raziskava, ki so jo naredili strokovnjaki pri Nestle, je pokazala, da zelo bogato in kremasto aromo razvijejo prav čokolade, ki imajo zaobljeno obliko in se v ustih topijo najhitreje.
Igra oblik in arom
Slaščičarji so zato pri izdelavi pralin še kako pozorni na obliko. "Pri uporabi močnih arom, kot je rožmarin, ne želimo, da bi ta okus prevladal, zato izberemo obliko, ki se v ustih topi počasneje in obratno, kadar želimo okus zelo poudariti, izberemo bolj zaobljeno obliko", razlaga Alasdair Garnsworthy, mojster čokolade pri Chocolate Society.