Kako ste se znašli v modni industriji? Večne sanje ali po naključju?
Odkar pomnim, sem risala. Izviram iz družine, v kateri se je vedno veliko govorilo o umetnosti, predvsem slikarstvu in modi. Tako je barvica postala moja najljubša igrača. S časom sem začela risati oblačila, kasneje pa tudi kreirati. Lahko bi trdila, da je bil neke vrste naraven razvoj, zato ne morem reči, da sem od nekdaj čutila željo biti modna oblikovalka. Me je pa modno oblikovalstvo vedno zanimalo.
Kaj je najbolj zahtevno v karieri modnega oblikovalca?
Delujem pod imenom Flonena, ki je moja modna znamka. Vsako ustvarjanje blagovne znamke, v katerikoli stroki, je nenehen in zahteven proces, vendar sem prepričana, da gre uspeh z roko v roki z vztrajnostjo, odločnostjo in veseljem do dela, ki ga opravljaš – v moji stroki pa tudi s kolekcijami, ki na koncu osupnejo in inspirirajo ljudi. V Sloveniji ne gre mimo tega, da se oblikovalec ukvarja tudi z organizacijo v okviru modnih dogodkov in marketingom. To dvoje je po mojem mnenju najzahtevnejši del – oblikovanje blagovne znamke in neoblikovalska plat tega posla. Imam pa srečo, da me zanima tudi to in da imam ob sebi ljudi, ki mi pri tem pomagajo.
Kakšno znanje je potrebno za poklic modnega oblikovalca?
Znanje arhitekta, slikarja, kiparja. Znanje, združiti vse te umetnostne zvrsti v eno samo celoto, ki pa mora biti tudi funkcionalna. Potrebni so izostren čut za estetiko in individualnost ter sposobnost abstraktnega razmišljanja, ki ti da dovolj navdiha za unikatne kreacije in s tem lastnega oblikovalskega sloga, po katerem si kot oblikovalec ali modna znamka prepoznaven.
Kakšno je vaše razmišljanje o modi?
V mojih kolekcijah mora biti oblačilo predvsem nosljivo. Držim se klasičnih linij, ki jim dodam svoj pečat. Pogosto tkanino konstruiram sama, ali pa že obstoječ material dodatno obdelam. Najraje uporabljam črno in zlato barvo, kar pa je seveda vedno odvisno od navdiha in zasnove vsake kolekcije. Kreiram za ženske, ki obožujejo klasične linije mode in jih znajo interpretirati v duhu današnjega časa in sodobnega načina življenja. Ko delam na novi kolekciji, je moje vodilo vedno, da se bo ženska v mojih kreacijah počutila samozavestno, dinamično in lepo. Ženske smo rade lepe.
Koga iz sveta slavnih vidite v svojih stvaritvah?
Trenutno sem navdušena nad Florence Welch, ki je bila tudi ženska, ki sem si jo predstavljala, ko sem oblikovala kolekcijo jesen/zima 2012/2013.
V kateri od modnih prestolnic si želite oblikovati?
Zelo rada oblikujem v Ljubljani in za Slovenke. Ljubim oblikovalske sloge, ki se najdejo na severu Evrope. Zelo so mi pri srcu tudi Berlin in London in Paris.
S katerim od znanih modnih oblikovalcev bi vas lahko primerjali?
Mislim, da sem edinstvena, prav tako kot so oni, zato se z drugimi oblikovalci ne primerjam. Sicer me je vedno navduševala ekspresivnost (žal pokojnega) oblikovalca Alexandra McQueena. Če oblikovalec ne uspe s svojimi kreacijami pustiti pečata individualnosti in kopira od drugih, potem ga zagotovo tudi nikoli ne bomo spoznali v širšem svetovnem merilu in verjetno niti na lokalnem ne.
Kaj boste pokazali na tednu mode?
Ko sem iskala navdih za to kolekcijo, torej jesen/zima 2012/2013, sem se ustavila pri modi 60. let prejšnjega stoletja, punk gibanju in bordo barvi. Kombinirala sem jo s črno, in kot vedno, dodala par zlatih akcentov, ki sem jih pa tokrat močneje poudarila. Nakit tako postane del oblačila. Vse te teksture in barve so izvedene v zelo enostavnih, mladostnih in elegantnih silhuetah.
Kaj si obetate s sodelovanjem na slovenskem tednu mode?
Vsak Fashion Week je pomemben modni dogodek pri nas. Pri ljudeh želim vzbuditi pozitivne občutke estetike, dinamike, izraznosti in individualnosti. Modna revija lahko najbolje predstavi tako moje kreacije v okviru moje znamke Flonena, kot tudi mene, Neno Florjančič, kot osebo. Kaj si obetam? Predvsem iskrico v očeh ljudi, ko bodo opazovali moje kreacije.
Kaj je za vas najbolj vznemirljivo v modnem svetu?
Moda sama. Občutki, inspiracija, kreiranje, sporočilo in estetika, ki jo kreacije izžarevajo. Soustvarjanje in poudarjanje življenjskega sloga modno osveščenih ljudi. Oblikovalci drugače gledamo na modo kot neoblikovalci. To je naše delo, s katerim poskušamo navdušiti druge, zato se vedno navdušujem nad modo samo. Vznemirljive pa so seveda tudi modne revije, photoshootingi in ostalo, kar sodi k mojemu delu, vendar ima slednje bolj oznako "delo" kot "vznemirljivost".
Če bo šlo vse po planu, kje bomo vaše stvaritve občudovali čez 10 let?
Zelo rada oblikujem v Sloveniji in za Slovenke, saj se tukaj počutim doma. Z modo Slovenk se tudi najlaže poistovetim, zato sem prepričana, da bom nadaljevala svojo pot v Sloveniji. Vedno je važno, da najdeš kot oblikovalec pravo publiko za svoje dizajne. Je pa tudi res, da te dandanes kraj, v katerem živiš in ustvarjaš, ne omejuje glede tega, kje delaš, oziroma komu so na razpolago tvoje kreacije.
Koliko bo stala vaša najdražja kreacija?
S cenami se običajno ne ukvarjam, dokler kolekcija ni končana. Pri oblikovanju cen kreacij je treba vedno imeti v mislih, da oblikovalci ne prodajamo oblačil, temveč občutke, ki jih določen kos vzbudi pri ljudeh. Način razmišljanja v okviru cen, preden dokončaš izdelek, je po moje delo za tržnike v množični oblačilni industriji. Kot oblikovalka je moje glavno vodilo navdušiti ljudi in jim pričarati nasmešek na obraz. Cene so trenutno sekundarnega pomena, tako da najbolje, da me o cenah spet povprašate po Fashion Weeku.
Koščene manekenke ali manekenke z oblinami?
Moja osebna estetika vedno preferira zdrave ženske postave. Tudi ko izbiram manekenke, iščem "zdrave" punce. Višina deklet je pa obvezna zaradi lepše predstavitve oblačil na sami modni brvi. Na modni reviji morajo blesteti oblačila, v vsakdanu pa ženska v njih.
Kateri kos mora imeti v omari vsak moški?
V mojih očeh je najvažnejši kos za moškega dobro krojena jakna.
Katerega pa vsaka ženska?
Zame je to plašč. Najraje ga oblikujem. Plašč je ponavadi izdelan iz težjih, trših tkanin, ki mi dajejo možnost modelacije. Lahko se igram z obliko.