Slovenija > Črna kronika
29 ogledov

Preiskovalci so si ogledali razbitine

Letalo antonov 2. (Foto: BOBO) Žurnal24 main
Vzrok včerajšnjega strmoglavljenja letala pri Trbovljah, ki je bilo usodno za pilota letala, še ni znan. Policija in letalski inšpektor so si ogledali prizorišče nesreče.

V petek je okoli tretje ure popoldne na gozdnatem območju pri vasi Sveta Planina približno 5 km severno od Trbovelj strmoglavilo manjše letalo letalske šole Šolt v Ljubljani tipa antonov AN2. Pilot iz Tržiča nesreče ni preživel, 31-letnega kopilota iz Šmartnega pri Litiji pa so s hudimi opeklinami prepeljali najprej v trboveljsko bolnišnico, nato pa v ljubljanski klinični center.

Preiskovalci so opravili ogled kraja nesreče, preiskava pa bo najverjetneje trajala še dolgo. Tiskovna predstavnica ljubljanske policijske postaje Martina Gramec je za zurnal24.si povedala: "Preiskovanje tovrstnih nesreč zahteva dalj časa, v tem trenutku o vzroku nesreče ne moremo govoriti."

Vodja sektorja za preiskovanje letalskih nesreč Roman Rovanšek pa je pojasnil, da so na kraju nesreče zbirali elemente, ki bodo pomagali pri nadaljnji preiskavi. Poleg tega so najprej poskrbeli za odvoz ponesrečenega pilota s kraja nesreče. Po standardnem postopku pa o vzrokih še ne more govoriti.

V medijih so se sicer pojavila nekatera ugibanja, da bi lahko bile za nesrečo krive slabe vremenske razmere, vendar nam tega za zdaj nihče ni mogel potrditi. Pojavile so se tudi teorije, da je v letalu zagorelo, ko je bil pilot še v zraku, zato naj bi poskušal zasilno pristati.

Več o nesreči nam ni mogel povedati tudi vodja padalske šole pri Šoltu Aleš Debeljak, ki je včeraj pojasnil, da sta bila oba udeležena v nesreči izkušena v pilotiranju tovrstnih letal in da je bilo letalo izdelave leta 1978, sicer namenjeno na redni servis na Madžarsko, redno servisirano in primerno še vsaj za okrog 400 ur letenja.

Antonov AN2 je rusko letalo, prvič pa je poletelo leta 1947. Je izjemno okretno in uporabno, zaradi česar so ga proizvajali kar 45 let, predvsem za kmetijska dela in zapraševanje polj. Po tem si je nadelo tudi ime kukuruznik. Po svetu je ta model letala zelo priljubljen med padalskimi šolami, saj lahko prepelje do 12 potnikov, vzleti pa lahko tudi s travnika.

Letalo so med vietnamsko vojno sile severnega Vietnama uporabljale kot bombnik, med vojno na Hrvaškem pa so ga hrvaške vojaške sile uporabljale za dostavo opreme v oblegani Vukovar.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.