Skupno 75 avtomobilističnih novinark iz 52 držav na petih celinah je izbralo Svetovni avto leta po izboru žensk 2024. Ta laskavi naziv je pripadel električnemu avtomobilu kia EV9.
Zmagovalca je žirija, ki jo sestavljajo izključno ženske, izbrala med petimi finalisti. Pred oddajo svojih glasov so članice žirije testirale številne modele avtomobilov in temeljito ocenilo vsak vidik. Med 63 kandidati so v prvem krogu glasovanja zmagali najboljši avtomobili v vsaki kategoriji. Zmagovalci v posameznih kategorijah so bili naslednji:
- Volvo EX30 (družinski avto)
- BMW serija 5 (velik avto)
- Kia EV9 (SUV)
- Volkswagen amarok (4x4 & pick-up)
- Aston martin DB12 (ekskluzivni avto)
V naslednjem krogu glasovanja so finalisti tvorili osnovo za določitev prestižnega naslova najboljšega avtomobila na svetu za leto 2024 po izboru žensk.
"Ker v izboru ocenjujemo avtomobile skozi ženske oči, vidimo drugačne prednosti ali pomanjkljivosti, ki jih moški včasih spregledajo."
Urša Prosenjak, slovenska članica žirije
"Letošnji izbor je bil še posebej težak zaradi odlične ravni vseh kandidatov," pravi Marta Garcia, izvršna predsednica WWCOTY. "Vsak od finalistov je imel dovolj kvalitet za zmago. Kia EV9 je premagala tekmece, ker je vozilo, ki je sposobno zadovoljiti potrebe potrošnikov povsod."
Po skrbni analizi in temeljitem pregledu je razsodba v veliki večini naklonjena Kii EV9 kot vodilni izbiri na področju električnih SUV-jev. Ponaša se z impresivno zmogljivostjo sedmih sedežev in je prvi tovrsten avtomobil v tem segmentu.
Kljub precejšnji dolžini 5 metrov vozilo odlikuje aerodinamičnost, ki prispeva k njegovi izjemni zmogljivosti. Kia EV9 prikazuje vrhunsko zasnovo, ki vključuje napredno tehnologijo in ponuja tako dvosmerno polnjenje kot ultra hitro polnjenje.
Edina slovenska članice žirije Urša Prosenjak, je še dodatno pokomentirala: "Izbor, v katerem najboljše avtomobile izbiramo izključno ženske, ki se poklicno ukvarjamo z avtomobilizmom, je edini te vrste v svetovnem merilu. Njegovo poslanstvo je ne le vzpodbujati pozitivne trende v razvoju avtomobilizma, pač pa izpostaviti, da smo ženske enakovredne potrošnice s samostojno kupno močjo, čeprav je panoga še vedno močno orientirana na moške."
"Ker v izboru ocenjujemo avtomobile skozi ženske oči, vidimo drugačne prednosti ali pomanjkljivosti, ki jih moški včasih spregledajo, so pa za uporabnika ali uporabnico enako pomembne," je povedala Prosenjakova, ki je del WWCOTY že tretje leto. "Letošnji zmagovalec si je naziv prislužil predvsem z inovativnim konceptom in širokim naborom naprednih tehnologij, k zmagi pa mu je pomagala tudi široka globalna prisotnost."
Naj si ga kar kupijo!