Avto
62 ogledov

Zdravniki opozarjajo na lastnost modernih žarometov

Opel insignia Opel
Zdravniki so izrazili veliko zaskrbljenost nad modernimi žarometi pri avtih, saj po njihovem mnenju lahko resno škodujejo očem predvsem starejših udeležencev.

Mnenje, da gredo moderni žarometi pri vozilih z razvojem v ne nujno pravo smer, ni kaprica nekega lokalnega očesnega zdravnika v zakotni ambulanti, temveč za to trditvijo stojita Združenje očesnih zdravnikov Nemčije in Nemška oftalmološka zveza, medicinsko-raziskovalna ustanova s 160-letno tradicijo.   

"Visokozmogljivi žarometi ogrožajo udeležence v prometu, saj zaradi njih ne morejo več videti na cesto," je pojasnil profesor Bernhard Lachenmayr iz komisije za promet omenjenega zdravniškega združenja. "Da je to danes velik problem, sploh ni več vprašanje." 

Moderni žarometi so v funkciji dolgih luči tako zmogljivi, da lahko nasprotnemu prometu povzročajo velike težave, pojasnjuje Lachenmayr. Voznik se namreč pripelje iz teme, ko ga nenadoma osvetli močna svetloba. Pri 30 ali 40 let starem vozniku to med prilagajanjem očesa na nove okoliščine pomeni, da za celo sekundo ne vidi ničesar. Pri 60- in 70-letnih voznikih pa se čas popolne oslepitve podaljša že na dve sekundi, kar pa je lahko že zelo nevaren položaj.

Ne more pa svetloba žarometa pustititi na očeh trajnih posledic.

Asistenca prilagajanja snopa postaja nujna

Različni proizvajalci so razvoju zmogljivih žarometov zadnja leta namenjali veliko poudarka, če se spomnimo le na BMW in Audi, ki pri dolgih lučeh ponujata celo laserske žaromete, Mercedes-Benz pa je pred kratkim napovedal žaromet, ki bo dobesedno risal znake po cesti. Vse več proizvajalcev pa vgrajuje tudi asistenčne sisteme, ki samodejno prilagodijo snop žarometov tako, da močna svetloba ne osvetli oči pešcev ali drugih voznikov. Vozniki namreč pogosto pozabljajo zastreti dolge luči ali pa to storijo prepozno.

Prebivalstvo se stara, opozarjajo nemški zdravniki. "Za volanom imamo vedno več starejših aktivnih uporabnikov. Od 50 leta naprej pa se pri njih vse bolj pojavlja težava prilagajanja vida na hitre svetlobne spremembe. Na eni strani imamo tako ekstremno svetle žaromete, na drugi pa ljudi, katerih oči se ne zmorejo hitro prilagajati spremembam." 

Moderna oblika avtov le še stopnjuje nevarnost

Kako bleščav je neki žaromet, je zelo odvisno od tako imenovane svetlobne gostote vira svetlobe. Moderna avtomobilska svetila dosegajo svetilnost več kot 1000 kandel na kvadratni meter. Za primerjavo, normalni zaslon računalnika ali podobne naprave dosega do 200 kandel na kvadratni meter. 

Hkrati pa na bleščavost zelo vpliva tudi velikost svetlobnega vira - manjši kot je, bolj bo bleščalo. Moderni žarometi gredo iz oblikovnih razlogov v smer vse ožjih žarometov, kar samo še doda k težavi.

Pri nemškem uradu za promet BASt so v odgovorih na opozorila zdravnikov za zdaj zelo zadržani. Kot pravijo, morajo moderni žarometi upoštevati vse veljavne predpise glede delovanja. Pri združenju Adac pa opozarjajo še na problematiko žarometov pri rabljenih avtih, saj je napačna nastavitev svetlobnega snopa ena najpogostejših napak pri avtomobilih na tehničnih pregledih. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • primozzm 22:13 17.december 2016.

    to lahko potrdim. vedno ko mi kdo tak pripelje me zaslepi jaz pa blendam nazaj ker mislim da ima prižgane dolge luči. vozniki s takimi avti niso odgovorni prav nič saj jim avtoindustrija to ponuja v avtu. poleg tega nastavijo ...prikaži več na najvišje in na avtomatiko, tako da so pa tut zadnje luči ugasnjene. to bo pa šele problem, ko jih policija ustavlja, zaradi neprižganih luči, nastavljene imajo na avtomatiko vendar prižgane. zakon bo treba temu prilagoditi.

  • h3o 14:19 17.december 2016.

    to je ta bela svetloba, ki močno utrujajo oči. Tabela svetloba je tudi na mobilnih telefonih in na nekaterih računalniških monitorjih, ter na obcestnih svetilkah. Včasih smo imeli oranžne obcestne svetilke, ki so odlične, ta bela svetloba na svtih je ...prikaži več tudi pecej strupena, sem že ugotovil dolgo nazaj

  • AnzeSmolej 12:07 17.december 2016.

    Ti nove luči kot so pri Audi Q7 so OBUP! Dejansko sem bil slep dokler se avto ni peljal mimo, to so bile dolge sekunde negotovosti, sem zmanjšal hitrost, a še vseeno sem peljal na slepo!