Avto
107 ogledov

Zato je Ljubljana danes boljša

Ljubljana Wolfova Arhiv MOL
Če primerjam fotografijo današnjega središča Ljubljane s tisto izpred sedmih let, sta kot noč in dan. Tiste, stare Ljubljane sploh več ne prepoznam niti je nočem poznati.

V njej kolesarji namreč niso bili dobrodošli, še za pešce je bilo malo prostora. Avtobusi so se komaj "gužvali" čez Tromostovje, mimo Zvezde nista mogla iti dva hkrati. S tistega, ki je čakal na vrsto, so potniki medtem veselo gledali v krožnike gostov v kavarni, da ne omenjam Cankarjevega nabrežja, ki je bilo nekoč parkirišče in ne prijeten prostor za stojnice, bolšji sejem in kuhano vino pozimi, kot je to zdaj.

Kolesarji, dobrodošli!

Slovenska cesta kolesarska steza | Avtor: Branka Grbin Branka Grbin
V eni izmed prejšnjih kolumn sem zapisala, kakšno izkušnjo sem imela poleti, ko sem se s kolesom vozila po Slovenski cesti, ki še ni bila zaprta za motorni promet. Prejšnji teden sem se po njej peljala prvič po tej izkušnji in prvič po tem, ko so na njej jasno narisali kolo in del ceste prelili z rdečo barvo. Končno sem pedala lahko brez skrbi poganjala po kolesarski stezi – in to v obe smeri! Sicer nova Slovenska še ni čisto dodelana, a vsekakor daje jasno sporočilo: Kolesarji, dobrodošli! Prej nisi imel "šans" odkolesariti od Kongresnega trga do Bavarskega dvora, brez da bi te oplazil mimovozeči avtomobil ali zgrabil policist. Zdaj so vladarji Slovenske ceste kolesarji in ne avtomobili. Končno! Komaj čakam, da vidim končno podobo, še bolj pa upam, da ne bo ostalo samo pri tem ter da bo znal župan kolesarjenje in kolesarske steze uspešno razširiti po vsej Ljubljani.

Prav je, da nas nekdo brcne v rit

Vem, kaj nekateri (morda celo večina?) menijo o novi podobi Slovenske ceste in kako besno udrihajo čez Jankovića. Ampak sčasoma bodo tudi oni ugotovili, kakšne prednosti prinaša mesto, ki spodbuja kolesarjenje, hojo in bolj ekološki način življenja. Saj Ljubljana ni velemesto, ki se ga ne bi dalo hitro obkrožiti z avtomobilom – saj lahko že center prehodite v pol ure! Zato res ne razumem, zakaj tak rompompom. Kako so se vsi razburjali, ko so leta 2007 zaprli Tromostovje, Wolfovo ulico, Ciril-Metodov in Krekov trg ... Pa bi šli nazaj v to podobo? Jaz ne.

Ljubljana Ciril Metodov trg | Avtor: Arhiv MOL Arhiv MOL

Ne vem, zakaj imamo Slovenci navado, da se moramo do vsakega lokala in dogajanja pripeljati na štirih kolesih. Če smo prisiljeni parkirati deset minut stran, se že pritožujemo nad ureditvijo parkirišč in takoj iščemo krivca za našo hojo. Da bi se v središče mesta pripeljali z avtobusom, seveda ne pride v poštev, kaj šele s kolesom, ki si ga lahko danes zahvaljujoč storitvi Bicikelj izposodite praktično zastonj. Zato je prav, da nas nekdo brcne v rit. Da nam pokaže, da obstajajo druge, boljše možnosti za prevoz, predvsem pa cenejše. Navsezadnje, saj se tudi med obiskom preostalih evropskih prestolnic ne vozite v središče in v kaos, ampak avtomobil raje parkirate na robu mesta in se v središče odpravite z javnim prevozom, kajne?

Komentarjev 17
  • Avatar hal69
    hal69 14:08 02.junij 2015.

    Res je, da v dežju in snegu z avtom zabašemo Ljubljano, ampak zabašemo svoje mesto, ti svoje vasi ne moreš. Drži se svoje zakotnr dolinice in ne soli pameti.

  • Avatar hal69
    hal69 14:03 02.junij 2015.

    Zame, ki živim v centru Ljubljana ni nič boljša. Boljša je za turiste in tiste, ki pridejo enkrat ali dvakrat na leto "mal v Ljubljano", recimo za Veseli december pa na kakšen koncert na Prešerca, ki grmi do dveh zjutraj, ...prikaži več pa pejt pol v službo, če lahko. Za kolesarje je čedalje bolj nevarno, sem vsak dan na kolesu, polno nekih šikan, ovinkov, robnikov, količkov, znakov in redarjev. Brez veze, Ljubljana je Zokijev peskovnik.

  • skywalker 19:07 24.november 2013.

    Vidim,da je avtorica članka tako navdušena nad kolesarjenjem,da bi zaprla celotno Ljubljano za avtomobilski promet.Za vzgled postavlja ostale evropske prestolnice...,ja gospodična Branka,a mi lahko poveste v katere evropske prestolnice ni možno priti z avtom? Nekatera imajo zaprta ožja središča kot ...prikaži več je sedaj že zaprta stara Ljubljana,nekateri pa so uvedli EKO card (vinjeto) za center mesta,vendar ga niso zaprli za promet.Se pa strinjam s prejšnjimi komentatorji,da ste kolesarji čedalje bolj nepazljivi na cestah,vozite brez čelad,luči,ne nakazujte smeri pri zavijanju,nenadoma prečkate cesto na neoznačenih mestih brez pogleda,skratka obnašate se kot da za vas ne veljajo cestno prometno predpisi.....