Avto
2129 ogledov

Koliko je še v Sloveniji jugov in stoenk?

V ZDA so konec 90. let prodali nekaj čez 140 tisoč jugov. Čeprav o njem kroži ve Žurnal24 main
Nekdaj nesporni monopolist, še leta 1997 pa je bilo izmed vseh registriranih vozil v Sloveniji več kot 20 odstotkov znamke Zastava. Kakšno je stanje z modeli Zastave skoraj 25 let po razpadu skupne države? Koliko je še modelov stoenka, fičo, jugo in 128?

Zelo malo. Če je bilo še leta 1997 registriranih skoraj 164 tisoč avtomobilov znamke Zastava, jih je bilo po podatkih podjetja Ardi INT d.o.o., ki obdeluje bazo Ministrstva za infrastrukturo, v Sloveniji konec lanskega leta registriranih skupaj le še 1.800.

Zastava 128 | Avtor: Proizvajalec Proizvajalec
Glavnina od teh je modela 750 in njegovih izvedenk (fičo) in sicer 722. Model jugo je zastopan s tablicami še v 585 primerih, 125 je preostalo na cestah "stoenk", komaj 63 pa je še registriranih modelov 128 (še 16 je registriranih originalnih fiatov 128), ki so nekdaj pomenili vstop v srednji velikostni razred avtomobilov.

Pri ostalih registriranih modelih Zastave gre za nekaj primerkov nekdanjih vojaških terenskih vozil (ar, compagnola), kombijev 850/900, modela 1500 ...

Florida izginila?

Preseneti pa dejstvo, da v bazi registriranega voznega parka Slovenije ni več zaznati najnaprednejšega modela, ki ga je kdajkoli proizvedla Zastava. Modela zastava florida namreč ni več v statistiki registracij.

Yugo florida | Avtor: Proizvajalec Proizvajalec

Florida, ki so jo izdelovali med letoma 1988 in 2008, je bila konec 80. let eden od jugoslovanskih propagandnih ponosov, za njeno oblikovanje so takrat najeli celo slovitega Giorgietta Giugiara. Sledil pa je razpad Jugoslavije, zato je bil ta model relativno skromno prisoten v Sloveniji. 

Vojno in razpad bratskih vezi izkoristili drugi

Generacije Slovencev so se motorizirale, odraščale in tudi starale z modeli kragujevške Zastave: modeli 750 (fičo), jugo, 101 (stoenka) in 128 so bili alfa in omega slovenskih cest, še leta 1997 so po statističnih podatkih stali pred vsako peto garažo oziroma na parkirnem mestu v državi, saj je Zastava takrat držala še 21,56-odstotni delež med registriranimi vozili.

Zastavina vozila pa so z osamosvojitvijo Slovenije in posledično zaostritvijo odnosov s takratno Zvezno republiko Jugoslavijo prenehala prihajati k nam, sledilo je še slovensko približevanje evropskim standardom glede varnosti in ekologije, ki so postali pretrd oreh za Zastavo še tudi po tem, ko so se odnosi s Srbijo spet otoplili. Tako pa so mesto Zastavinih modelov med Slovenci v naslednjih letih zapolnili drugi "ljudski" modeli, kot so renault 5, renault clio in škoda felicia/forman.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2