Ljubljana ob 7.30 uri zjutraj. Zunanja temperatura -4 stopinje Celzija. Čez noč smo na prostem drugega ob drugem pustili parkirana dva avtomobila. Prvi ford focus je bil opremljen s tehnologijo za ogrevanje vetrobranskega stekla (quickclear), drugi je bil brez omenjene tehnologije.
-
Natančni potek našega testa si lahko preberete v zgornji fotogaleriji.
Ob hkratnem zagonu obeh vozil in prezračevalnega sistema smo pri prvem focusu pritisnili še tipko za aktivacijo sistema za odmrzovanje stekel. Nato smo začeli meriti čas, v kolikšnem času se odtaja steklo s tehnologijo grelnih nitk oziroma z uporabo ogrevalnega sistema klimatske naprave.
"Čudežna tipka“ je naredila ogromno razliko
Vetrobransko steklo, ki je bilo ob začetku merjenja oklenjeno v led, je bilo s pomočjo vgrajenih ogrevalnih nitk v celoti odmrznjeno v dobrih dveh minutah, vetrobransko steklo drugega avtomobila pa se je v celoti odmrznilo v 18 minutah. Šele po desetih minutah so se začeli na tem vetrobranskem steklu kazati večji znaki odmrzovanja.
Ogrevanje vetrobranskega stekla pri Fordu na ceniku dodatne opreme stane 155 evrov, v paketu z ogrevanima sedežema pa 300 evrov. Če dodate še ogrevan volan to stane 460 evrov. Sistem je v času akcije že del standardne opreme večine modelov od osnovnega nivoja opreme dalje.
Test je pokazal, da bi nekdo, ki ima sistem grelnih nitk v vetrobranskem steklu, in se iz Kamnika v službo vozi v Ljubljano, lahko spal 10 minut dlje, ali pa bi bil že na pol poti do službe, v primerjavi z nekom, ki bi se lotil odstranjevanja ledu zgolj z s pihanjem toplega zraka iz zračnih rež.
Tudi drugi načini, a noben udoben
Obstajajo seveda tudi drugi načini odstranjevanja ledu z vetrobranskih stekel, ki pa lahko na avtomobilu pustijo trajne posledice in s tem stroške pri popravilu. Tako strokovnjaki zaradi možnosti nastanka ris odsvetujejo drgnejnje po steklu s predmeti, še posebej s trdimi pripomočki, ki se v tistem trenutku edino znajdejo na dosegu roke.
Če je vetrobransko steklo še ledeno, ali deloma odmrznjeno, tudi ne uporabljajte metlic brisalcev, da bi hitreje spraskali led s stekla. S tem uničujete brisalce, na steklu pa lahko nastanejo trajne posledice.
Pozitivno nenazadnje grelne nitke označuje tudi Brane Legan, inštruktor varne vožnje AMZS. "S stališča bolj varne vožnje zelo priporočam uporabo grelnih nitk v vetrobranskem steklu za odmrzovanje vetrobranskega stekla. Varna vožnja je povezana s čistim pogledom skozi steklo avtomobila. Pomembno je še nekaj, na vetrobranskem steklu današnjih modernih vozil so nameščene kamere, ki so del varnostnih sistemov. Če vetrobransko steklo ne bo primerno očiščeno, vemo pa, da se s strgali stekla pogosto očisti površno, tudi ti sistemi, ki so pomembni za varnost, ne bodo delovali."
Avto zvečer pokriješ z deko ali pa ga postaviš pod nadsteršek zjutraj vstaneš odstraniš deko štartaš avto in greš ne pa da nekaj čakaš da se bo čudežno odtajalo Zej pa pametnjakoviči nabijajte z minusi
katere premium znamke?Merkla nima, bemfa tudi ne, audi ne
Morda pa res patent, ne vem...