To dokazuje nova študija Univerze Reading, ki so naredili natančno analizo posledic, ki jih bo imelo globalno segrevanje na letalski promet med Evropo in Ameriko.
Bistvena ugotovitev je, da bodo višje temperature ozračja precej pospešile gibanje zračnih tokov na visokih višinah na severni in južni polobli, to pa bo imelo za posledice spremembe letalskih poti med Evropo in Severno Ameriko, ki sicer velja za eno najbolj prometnih letalskih povezav, saj je na tem področju Zemlje v zraku vsak dan okoli 600 letal.
Prejšnje študije so sicer že nakazovale, da utegne priti do povečanja turbulenc v zraku na čezatlantskih letih, nova študija pa je na področju modelov iskala, kako bo dvokratno povečanje CO2 v atmosferi spremenilo gibanje zračnih mas in kako bi to vplivalo na današnje letalske poti.
Ugotovili so, da bodo vetrovi na visokih višinah za 15 odstotkov močnejši, kar bo dodatno upočasnilo letala, ki letijo proti Severni Ameriki in pospešilo tista, ki prihajajo od tam. Let iz Londona v New York bi tako lahko trajali tudi po sedem ur, v obratno smer pa le pet ur in 20 minut. Že sedaj so sicer znane te razlike, a bi jih globalno segrevanje še povečalo, kar bi glede na razvitost zračnega prometa pomenilo ogromne dodatne stroške.
"Če vzamete v ozir čas letenja skupaj s povratnim letom, potem bodo letala v zraku dlje časa, kar pomeni večjo obrabo, za dodatnih 22 milijonov dolarjev več porabljenega goriva in okoli 70 milijonov kilogramob več izpuščenega CO2," po poročanju BBC pravi eden od avtorjev Paul Williams. Vse to pa bo zelo verjetno imelo vpliv tudi na ceno vozovnic.
Še ena podrobnost - lani je bil postavljen rekord v letu potniškega letala med New Yorkom in Londonom za klasična potniška letala - zaradi ugodnih razmer v zraku je trajal le pet ur in 16 minut.
dezurni@zurnal24.si