Avto
35 ogledov

Zagnanih 25 projektov za prijaznejšo mobilnost

Ford smart mobility
1/3
Ford
Da bi avto vnaprej vedel, kje boste našli prosto mesto ali pa da bi zavarovalnica resnično cenila vašo previdnost in upoštevanje predpisov? Morda pa to niso le sanje, temveč uresničljiva prihodnost, pravijo pri Fordu.

Ford je te dni zagnal ambiciozen globalni načrt 25 različnih raziskovalnih projektov "inovativne mobilnosti," na podlagi ugotovitev katerih bo mogoče izdelovati vozila prihodnosti in se prilagajati spreminjajočim potrebam predvsem ljudi v mestih. Med drugim se obeta tehnologija, ki bo omogočala plačevanje zavarovanja za avto zgolj glede na vaše obnašanje v prometu.

Za predstavitev projekta so pri Fordu izbrali kar salon elektronike CES v Las Vegasu, za govorniški oder pa je stopil sam Mark Fields, novi vrhovni šef Forda. "Vpeljati želimo inovacije v vsak kotiček našega delovanja, da bomo družba produktov in družba mobilnosti, v končni fazi pa želimo spremeniti svet podobno, kot ga je pred 111 leti naš ustanovitelj Henry Ford."

Za temi ambicioznimi besedami stoji 25 projektov, ki so jih zagnali po velikih mestih sveta, od tega devet v Evropi (skupaj z Afriko). Z njimi želijo prepoznati potrebe in izzive, ki jih bodo imeli vozniki že čez nekaj let zaradi trenda vse gostejše poselitve mest in odvisnih infrastrukturnih izzivov, da bodo lahko ljudje ostali mobilni.

"Vidimo svet, v katerem se bodo vozila med seboj sporazumevala, vozniki in vozila pa bodo komunicirali z infrastrukturo in tako zmanjševali gnečo. Ljudje si bodo rutinsko izmenjevali vozila in druga sredstva za svoje vsakdanje poti. Eksperimenti, ki jih začenjamo danes, bodo vodili k povsem novemu modelu transporta in mobilnosti v naslednjih desetih letih in še naprej," je vizionarsko napovedal Fields.

Napredni carsharing, nižje zavarovanje ...

V Evropi se bo glavnina eksperimentalnih projektov izvajala v Londonu. Eden od njih je vožnja na zahtevo, za katero stoji zelo fleksibilen princip carsharenga. Sodelujoči bo tako imel 24 ur na dan in sedem dni v tednu na razpolago floto električnih focusov ali nizkoemisijskih fiest in jih po potrebi uporabljal.

Rezervacija se bo opravila kar po pametnem mobilniku ali s klubsko kartico, strošek plačila bo po dejanskem času uporabe. Ena od raziskava namreč kaže, da bi 56-odstotkov Evropejcev resno razmislilo o uporabi carsharing storitve, zelo opogumljajoče so po zatrjevanju Forda tudi izkušnje iz Nemčije, kjer v projektu (bolj klasičnega) carsharinga zadnje leto sodeluje 55 mest, število uporabnikov pa strmo narašča.

Še bolj zanimiv in morda najbolj primeren tudi za Slovenijo, kjer težav s hudimi gnečami (še) ni, je projekt personaliziranega zavarovanja, ki se plačuje na podlagi zbranih podatkov o vozilu in vozniku. Vsakega uporabnika bo nadzorovala posebna tehnologija, ki bo zbirala podatke o načinu vožnje in vrsti tveganj. Ne glede na to, kateri avto bo vozil in pri kateri zavarovalnici ga bo imel zavarovanega, bodo tako vozniki v projektu plačevali glede na dejanski riziko, ki ga predstavljajo v prometu, kar bo lahko zelo zmanjšalo stroške zavarovanja vozila. Poleg tega bo posebna aplikacija za telefon omogočala, da uporabnik na daljavo preveri stanje in lokacijo vozila, nivo goriva ... Na podlagi zbranih podatkov o vožnji bo tudi mogoče predvideti zastoje.

Omeniti velja še projekt "brezskrbnega" parkiranja. Prek mobilne aplikacije bo uporabnik v realnem času našel primerno parkirno mesto v bližini cilja glede na želje. 

Ne bodo prvi, bodo pa prvi množični

Znotraj projektov so pri Fordu napovedali tudi lastni načrt avtonomnega vozila. Gre za model ford fusion hybrid ("ameriški mondeo"), ki uporablja vse že doslej uporabljene tehnologije senzorjev, dodan pa ima še LiDAR laserske senzorje za 3D mapiranje okolice avta. Na vprašanje, kdaj bo avto nared za serijsko proizvodnjo, pri Fordu odgovarjajo: "Naša prioriteta ni, da bi kot prvi dali na trg avtonomno vozilo, temveč da naredimo prvega, ki bo namenjen širokim množicam in jih bo zadovoljil. To nas je že davno tega naučil Henry Ford."

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.