Parižani so na nedeljskem referendumu odločali o zvišanju parkirnin za športna terenska vozila. Okoli 1,3 milijona volivcev je odgovarjalo na vprašanje: "Ali ste za uvedbo posebnih tarif za parkiranje osebnih vozil, ki so težka, velika in močno onesnažujejo?"
Volilna udeležba je bila zelo nizka, referenduma se je udeležilo le 5,7 odstotka upravičencev, poroča Guardian. To je bilo razočaranje tudi za okoljske aktiviste. Vendar pa je bil rezultat njim v prid, nova pravila je potrdilo 54,6 odstotka tistih, ki so oddali svoj glas.
V Parizu bodo osebna vozila na notranje izgorevanje ali hibridna osebna vozila, težja od 1,6 tone, ter električna vozila, ki so težja od dveh ton, v središču mesta za parkiranje plačevala 18 evrov na uro, v predmestjih pa 12 evrov na uro.
Iz ukrepa bi bili izvzeti prebivalci mesta, ki imajo parkirna dovoljenja, poslovneži, zdravstveni delavci ter invalidi, piše STA. Ukrepi bodo začeli veljati septembra.
Pariška županja, socialistka Anne Hidalgo, je po razglasitvi rezultatov dejala: "Parižani so jasno izbrali. Zdaj bodo sledila še druga mesta." Dodala je, da je ključni namen boja proti invaziji velikih vozil v mestu skrb za čistejši zrak in prometno varnost.
Županja sicer opozarja, da suvi porabijo ogromno prostora. Prav tako meni, da bodo višje cene nekakšen ukrep socialne pravičnosti, saj po njenem mnenju večje in bolj umazane suve vozijo predvsem premožni ter tisti, ki jim ni mar za okoljsko krizo.
A številni ukrepu nasprotujejo. Športni terenec je marketinško ime, ki ne pomeni nič, je dejal predstavnik francoskega avtomobilskega kluba Yves Carra. "Novi, moderni športni terenci ne onesnažujejo več, temveč lahko celo manj kot majhna dizelska vozila, izdelana pred letom 2011," so sporočili iz francoskega avto-moto kluba.
Vsak deseti bo plačeval več
Županja Hidalgo je obljubila, da bo Pariz, ki se pripravlja na poletne olimpijske igre, postal okolju prijazno mesto. Za promet so že zaprli več ulic v središču, pa tudi obrežja Sene, ter odprli kolesarske steze. Lani so na podobnem odmevnem referendumu tudi izglasovali, da ni več dovoljeno ponujati storitev najema električnih skirojev.
Po navedbah županjinega urada naj bi najnovejši ukrep prizadel desetino v mestu parkiranih vozil ter v proračun prinesel dodatnih 35 milijonov evrov.
Guardian piše, da je izid referenduma jasen signal tudi za ostala velika evropska mesta, ki iščejo načine, kako zmanjšati prometno gnečo in izboljšati kakovost bivanja.
"Parižani so jasno izbrali. ..." Parižani so z nizko udeležbo samo rekordno jasno izbrali kako jim dol visi za to. Referendumi s tako nizko udeležbo verjetno ne bi smeli niti veljati, vse stroške pa bi moral krit organizator.
Kako bodo pa vagali??!
Kaj se vtikujejo v ljudi? A to je osebna svoboda? Potem pa še 5x znesek te dajatve za suve kot eko taksa za lastnike cuckov. Pa vsi višji od 180 cm naj plačajo neko takso. In debeluharji, ki imajo več… ...prikaži več kot 80 kg naj kar pocrkajo...ali kako? Prekleti prdci, kaj vse jih moti.