“Kolesarji se vozijo po vseh površinah in v vse smeri, ne glede na postavljeno prometno signalizacijo in veljavna prometna pravila. Policisti zaznavajo, da kolesarji ne poznajo in ne upoštevajo prometnih predpisov,” pravi Maja Ciperle Adlešič s Policijske uprave (PU) Ljubljana. V včerajšnji prometni nesreči v Radečah je umrl 65-letni kolesar, ki se je po prvih podatkih PU Celje po glavni cesti pripeljal po napačni strani in poskušal obvoziti tovorno vozilo.
Kriva slaba infrastruktura
“Prav celjsko območje je najbolj problematično. Tam je kolesarska infrastruktura slabo urejena, premalo je umirjanja prometa, kar omogoča objestno divjanje voznikov avtomobilov. Prav zaradi neprimerne cestne infrastrukture številni kolesarji ne vedo točno, kako naj se obnašajo, in so zmedeni,” pojasnjuje Josip Rotar iz Slovenske kolesarske mreže. Dodaja, da predvsem župani precej varčujejo na račun kolesarjev: “Denarja za fontano in vodomet v krožišču je dovolj, a to ne vpliva na prometno varnost.” A kot pravi Ciperle Adlešičeva, bodo morali boljši prometni varnosti svoj prispevek dodati tudi kolesarji, predvsem s spoštovanjem prometnih pravil in tako povečanjem predvidljivosti.
Črna statistika
Kljub številnim preventivnim akcijam policije, ministrstev in tudi kolesarskih mrež je prometnih nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji, veliko. Na območju PU Ljubljana so bili letos kolesarji udeleženi v 350 prometnih nesrečah – polovico so povzročili sami. Podobno razmerje pa je tudi na območju PU Maribor, kjer je bilo takšnih nesreč 196.
Za spoštovanje prometnih pravil na kolesu ne potrebuješ kolesarske steze. Sem kolesarka, voznica in peška in lahko potrdim, da je to problem na vseh ravneh.
po Kranju kolesarskih stez skoraj ni.