M-SOS ob Svetovnem dnevu zdravja opozarjata na možnost hitrejšega dostopa do ključnih informacij o ponesrečencu v prometnih nesrečah. Pri tem so se v znak promocije izdelka najprej obrnili na avtomobilsko industrijo, konkretno Avtotehno Vis, ki bo v mesecu aprilu in maju ob nakupu novega opla kupcem podarila zapestnico M-SOS. Zakaj?
Izvršni direktor Osebnega identifikacijskega Sistema, ki je izumil izdelek M-SOS Dejan Šmit je podal primer, kako je lahko njihov produkt (nosilec je lahko v obliki zapestnice, obeska ali nalepke, ki se jo nalepi na vozilo ali čalado) v pomoč naključnim mimoidočim in reševalcem, ki se na licu mesta znajdejo pri ponesrečencu: "Spomnimo se množičnega verižnega trčenja na primorski avtocesti, v kateri so življenje izgubile štiri osebe. Šele naslednji dan je bila znana identifikacija ponesrečencev, šele čez dva dni njihov zdravstveni karton. Reševalcem na licu mesta bi bilo v veliko pomoč, če bi imeli takoj podatke o krvni skupini in drugih podatkih iz zdravstvenega kartona ponesrečenca."
Kako deluje M-SOS?
Vsak, ki se odloči za nakup enega od nosilcev, zapestnica v spletni prodaji stane 22 evrov, nalepka odporna proti praskam 12 evrov in obesek 25 evrov, nosi enkratni strošek. Njegova naloga je, da na spetni strani poskrbi za vpis ustreznih podatkov v sistem kar pomeni, da ima vsak posameznik popoln nadzor nad zapisanimi zdravstvenimi informacijami na nosilcu. Prav tako je vedno obveščen o temu, kadar se dostopa do njegovih podatkov.
Sekunde so odločilne, minute so predolge
Prvič se je z novim izdelkom, ki je plod povsem slovenskega znanja, se je seznanil tudi zunanji strokovni sodelavec Agencije za varnost v prometu, Brane Küzmič, ki je povedal: "V prometnih nesrečah so pogosto pomembne prav sekunde pri reševanju ponesrečencev, zato dostopnost do ključnih informacijah o ponesrečencu v roku največ 30 sekund, pomembno vplivajo pri kakovosti obravnave in oskrbi v nesrečah." Pri tem je poudaril da je M-SOS sistem koristen ne le za voznike, temveč je ključnega pomena tudi izven vozila, na pohodih in sicer v vsakdanjem življenju: "V temu trenutku sem mnenja, da bi ta sistem morali uporabljati tudi vsi motorist, ki so trenutno pogosto vpleteni v prometne nezgode in kjer je identifikacija poškodovanca in njegovih zdravstvenih težav pogosto izziv za reševalce. Sodelovanje podpiram tudi iz vidika, da je ozaveščanje ljudi kaj lahko naredijo zase in za druge izjemno pomembno, saj bo na ta način reševanje življenj ne le hitrejše temveč bolj uspešno. Ključni uspeh za zmanjšanje nesreč in posledic nesreč sta ravno preventiva (opozarjanje) in pa pravilno postopanje takoj, ko se nesreča pripeti. Vesel sem, da takšna sodelovanja prispevajo k ozaveščanju ljudi kako postopati v primeru nezgod in s tem posledično lahko rešijo življenja oz. zmanjšajo posledice nezgod na cesti in izven nje."
Z M-SOS zapestnico bi v nesreči na Primorki reševalcem olajšali delo..............kaj pa če bi raje delovali preventivno in preprečevali nesreče z uvedbo inteligentnega sistema obveščanja in inteligentnimi sodelavci v centrih.
vsekakor zanimiva in uporabna stvar. moti me le, da je vse skupaj stvar plačila. tak ali podoben sistem bi lahko uvedli po celotni evropi in moral bi biti stvar celotne zdravstvene oskrbe. ko bi vsi imeli takšno identifikacijo, potem bi… ...prikaži več to postala stvar rutine pri zdravnikih in reševalcih in s tem resnično sistem smiseln. zapestnice, nalepke ali karkoli drugega, bi morale imeti še qr kodo, katera bi reševalcem omogočala hitro odčitavanje osnovnih informacij o pacientu in s tem ne bi izgubljali časa s pošiljanjem in prejemanjem sms-ov.