Škoda je pred kratkim predstavila četrto generacijo fabie. Ob tem pa so njeni češki predstavniki stisnjenih zob povedali tudi, da karavanske različice combi ne bo. Stisnjenih zato, ker so v Mladi Boleslavi v naslednjo karavansko fabio do zadnjega trenutka vlagali ogromno dela, časa in predvsem denarja.
Kot je v intervjuju za češki časnik Pravo brez dlake na jeziku povedal vodja sindikatov pri Škodi Jaroslav Povšík, je pred poletnimi kolektivnimi dopusti v upravo podjetja iz nemškega Wolfsburga, kjer domuje koncern Volkswagen, prišel ukaz, da fabie combi ne smejo poslati v proizvodnjo. Razlog naj bi bil v Evropski uniji oziroma njenih načrtih, po katerih bodo manjši avtomobili z notranjim izgorevanjem postali vse dražji in za tovarne nerentabilni.
Češko vodstvo je takoj po višji odločitvi glede nove fabie combi razmišljalo, da bi vsaj nekoliko prilagodili in pomladili obstoječo generacijo karavana in ga še naprej prodajali, saj je bil zelo popularen predvsem med mladimi družinami. A so izračunali, da bi terjalo preveč denarja in drugih resursov, ki jih Škoda krvavo potrebuje za nove projekte. Trenutno ima zaradi malega karavana delo 220 ljudi, ki jih bodo prerazporedili v druge projekte in oddelke.
Na tnalu so polo, kamiq, T-cross, ibiza ...
Povšik je še pojasnil, da je celotni koncern stopil na pot povsem baterijske mobilnosti in pod vodstvom Herberta Diessa ne razmišlja o nobenem drugem alternativnem pogonu več.
To pa ne pomeni le konca fabie combi, temveč ustavitev celotnega razvoja avtomobilov, izdelanih na Volkswagnovi platformi A0 MQB. Povsem jo bo nadomestila električna platforma MEB. Koncern bo torej še izdeloval male avtomobile, a bodo ti zelo drugačni (in dražji).
Z drugimi besedami to pomeni, da se ustavlja razvoj številnih danes zelo znanih modelov. Ali bodo v novi električni dobi še nosili isto ime, pa je pod velikim vprašanjem. Vsaj pri modelih Volkswagna in Škode vidimo, da pri novih prehajajo na drugačno nomenkluturo (ID.3, enyaq ...)
Poleg škode fabie bodo v zgodovino morda za vedno zapeljali modeli škoda scala, škoda kamiq, volkswagen polo, volkswagen T-cross, seat arona, seat ibiza in audi A1. Za slednjega že vemo, da ne bo dobil duhovnega naslednika niti v električni verziji.
Povšik je napovedal tudi okvirno letnico prelomnice. Koncern bo pri malih avtih preklopil na električno MEB platformo leta 2025 ali 2026.
Jebatga, se v prihodnosti pač ne bomo vozili s vw-ji in škodami...
če bo obveljala beseda direktorja škode da naj ne bi bilo avta pod 20k€ iz sistema Škoda, potem lahk takoj dons zaprejo. kaj mi bo fabia za 20k, ko pa lahko kupim dacio za 10k a veste kaj vse se… ...prikaži več da dobit za ostalih 10k€. tale VW je od dizelgate samo študira, kako bi nagrabu nazaj izgubljen denar, namesto, da bi pošteno razmislil o svojih grehih in mal zategnil pas tistim pogoltnim lastnikom. ne pa da v menzi ukine klobase in da ponaredke. verjetno bo pri avtih isto.
Včasih je VW veljal za ljudski avto dostopen množici, sedaj so pa očitno postali malo bolj prevzetni in bi radi delali bolj za elito. Malce pozabljajo da niso edini in da jim korejci in japonci precej dihajo za vratnik z… ...prikaži več boljšimi in cenejšimi avtomobili😏