Trije znanstveniki z Univerze v Birminghamu v Veliki Britaniji in Univerze v Radboudu v nizozemskem Nijmegenu so na svetovnem spletu odkrili računalniški program, ki je vseboval algoritem, s katerim so že od konca 90. let prejšnjega stoletja zaščiteni avtomobili koncerna Volkswagen, tako da ne morejo vžgati, če uporabnik nima ustrezno kodiranega ključa. Takšno zaščito, ki jo je razvilo francosko specializirano podjetje Thales, uporabljajo med drugim tudi pri modelih Fiata in Honde.
Trojica je z raziskavo algoritma ugotovila, da vsebuje resno varnostno luknjo, ki bi jo lahko tatovi izkoristili. Svoja dognanja je želela predstaviti na varnostni konferenci sredi avgusta, vendar se to ne bo zgodilo. Po poročanju BBC-ja sta VW in Thales namreč s tožbo dosegla neobjavo informacij. V tožbi sta vztrajala, da je algoritem zaupna informacija in da je tisti, ki jo je objavil na spletu, to storil nezakonito. Razkritje varnostne luknje bi po mnenju tožnikov lahko pomenilo katastrofo, saj da bi tatinske združbe gotovo izkoristile te podatke pri načrtovanih krajah.
Devet mesecev časa, vmes pa le tožba
Raziskovalci pa so na drugi strani zatrjevali, da so Thales že novembra lani obvestili o svojem odkritju in da je imela družba od takrat dovolj časa za ukrepanje, preden so o zadevi nameravali obvestiti javnost. Trdijo še, da je razkritje luknje v javnem interesu, objava rezultatov pa pravica do svobodnega govora. Menijo tudi, da si tatovi z razkritjem ne bi mogli pomagati, saj da bi za razbitje zaščite posameznega avtomobila morali najprej zagnati posebni računalniški program, ki pa bi lahko za iskanje luknje potreboval tudi dva dni.
A angleško sodišče se je odločilo v prid avtomobilskemu gigantu in do glavne obravnave v procesu začasno prepovedalo vsakršno objavljanje spornih podrobnosti iz raziskave.