Pri francoski znamki so lani praznovali 100 let, odkar proizvajajo avtomobile. In v stoletju so pri Citroënu svetu avtomobilizma predstavili številne kultne modele, od DS-a, GS-a do amija in ostalih. Med te modele prav gotovo lahko štejemo tudi C4, ki je bil pod tem imenom prvič predstavljen že leta 1928, najnovejši primerek pa sodi že v deseto generacijo Citroënovih kombilimuzin ter predstavlja nov mejnik v zgodovini znamke. Zakaj?
Zunanji dizajn
Prvič zaradi oblike, saj so se pri Citroënu odločili, da bo novi C4 po novem dobil elemente SUV vozil, pri čemer so po besedah inženirjev želeli zadržati vozne lastnosti klasične kombilimuzine. Oblikovno na vozilu izstopajo za znamko nove prednje in zadnje LED luči v obliki črke V, ki so jih v zadnjih letih napovedali nekateri zelo futuristični koncepti, na začetku leta pa tudi že novi C3. Luči serijsko svetijo v LED tehnologiji.
Kot je značilno za križance je pokrov motornega prostora visok in v primeru C4 horizontalen, s čimer nekoliko spominja na večji SUV C5 aircross. Prednji odbijač s spodnjim spojlerjem je bil izdelan tudi za primer nesilovitih trkov. Tudi rešetke za dovod zraka z vzorcem makro dvojnih puščic so bile povzete po konceptnih vozilih ami one in 19_19.
Na vozilu izstopajo velika kolesa, ki dopolnjujejo robusten videz in so nameščena na skrajnih štirih vogalih. Posebna je tudi streha z nagnjenim zadnjim steklom, s čimer so se poklonili legendarnemu modelu GS, ki letos praznuje 50. obletnico.
Tudi zadek je robusten, v prtljažni del pa se dostopa preko širokih prtljažnih vrat, za katerimi je za 380 litrov odlagalnega prostora. Zadnje luči medsebojno povezuje svetleče črna okrasna letev, Citroën pa uvaja novo osvetlitev zadnjega dela na diode V razporejene v oliki črke V.
Kabina
Citroënova vloga znotraj koncerna PSA je močno povezana z udobjem vožnje. Udobje v vožnji zagotavljajo vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki in sedeži s posebno gumo.
V kabini prevladujejo prečiščene linije s številnimi odlagalnimi mesti in še nekaterimi pametnimi rešitvami kot je predal v armaturni plošči, poseben nosilec za mobilne naprave in premično odlagalno mesto na konzoli. Pri Citroënu poudarjajo, da ima C4 vgrajenih veliko na otip mehkih materialov - zgornji del armaturne plošče je na primer iz materiala slush (penasta obloga), okrasne letve prednjih vratnih plošč v tkanini, mehko oblazinjenje najdemo tudi na naslonih za roke. Pred voznikom je umeščen multifunkcijskih volan s širokim spodnjim krakom.
Za volanom se nahajata novi prestavni ročici samodejnega menjalnika, ki sta integrirani v volan.
Nasproti voznika je umeščena digitalna visoko resolucijska instrumentna plošča, ki jo dopolnjuje velik barvni prosojni zaslon v višini oči, s katerega lahko voznik odčitava podatke in hkrati ostane osredotočen na cesto. Na sredini zgornjega dela armaturne plošče je povezano s sredinskimi zračniki umeščen tanek 10-palčni zaslon na dotik brez okvirja, ki deluje kot živčni center vseh upravljalnih sklopov vozila. Upravljalna stikala samodejne klimatske naprave z dvopodročno regulacijo so fizično prisotna. Za boljše vzdušje skrbi ambientalna osvetlitev. Ogrevano je vetrobransko steklo in volan, kar je novost v prodajnem programu znamke Citroën, sedeži so ogrevani tako spredaj kot zadaj. Nova je prestavna ročica samodejnega menjalnika.
Asistenčni sistemi
Novi C4 se tehnološko zgleduje po največjem in najbolj naprednem modelu znamke, C5 aircross, s katerim si deli 20 tehnologij zadnje generacije. Med drugim je opremljen s sistemom za samodejno zaviranje vozila ob nevarnosti trčenja (zaznava premične ovire, pešce, kolesarje ali vozila, tudi ponoči), sistemom za nadzor mrtvega kota, prepoznavanje prometnih znakov, samodejni preklop luči, aktivnim opozorilnikom na nenamerno menjavo voznega pasu, sistemom za polsamodejno vožnjo 2. stopnje, ki združuje prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop&Go in aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu - vozniku tudi omogoča, da delno preda nadzor nad vožnjo svojemu vozilu, on pa mora pri tem edino ostati osredotočen na cestišče in v skladu z veljavno zakonodajo zadržati roki na volanu. Voznik lahko v kateremkoli trenutku prevzame nadzor nad vožnjo.
Motorne izvedenke
Novi C4 bo na izbiro z bencinskim, dizelskim ali električnim motorjem. ë-C4 ima 100 % električni motor s 100 kW (136 KM) za 350 km dosega z enim polnjenjem, na izbiro pa bosta še dva motorja na notranje zgorevanje: bencinski Euro 6d od 100 do 155 konjskih moči in dizelski od 110 do 130 konjskih moči.
Pri električnem C4 je pospešek od 0 do 100 km/h v 9,7 sekunde, največja hitrost je 150 km/h. Visokonapetostna liti-ionska baterija ima kapaciteto 50 kWh. ë-C4 ima tudi funkcijo brake, s katero vozilo še hitreje upočasni brez pritiska na zavorni pedal, s čimer se zagotovi večji doseg. Ta sistem generira razpoložljivo energijo med fazama zaviranja in upočasnitve, ko se baterija delno napolni. Na voljo je več načinov vožnje, ki jih je možno vklopiti z izbirnim stikalom načina na sredinski konzoli: Eco, Normal ali Sport. Optimiziran je bil tudi čas polnjenja baterije. Na javni polnilni postaji s polnilnikom 100 kW za hitro polnjenje se baterija napolni v ritmu 10 km/min, oziroma 80 % napolnjenost v 30 minutah. Na domu s polnilnico Wall Box 32 A, ki je na voljo za prodajo ali najem, se baterija napolni v 7 urah in 30 minutah na enofaznem omrežju ali v 5 urah na trifaznem omrežju z opcijskim polnilnikom 11 kW. V 15 urah se napolni na 16 A vtičnici tipa Green’up™ Legrand in v več kot 24 urah na standardni gospodinjski vtičnici.