Vozila so prazna bodisi zaradi vračanja domov ali pa potovanja od enega do drugega mesta natovarjanja. Na nacionalni ravni je delež praznih tovornjakov celo 25-odstoten.
Obstoječa pravila podjetjem povzročajo izgube, je komentiral evropski komisar za promet Siim Kallas. "Poleg tega negativno vplivajo na vse uporabnike cest in niso okolju prijazna," je dodal. Sprememb v zakonodaji ni napovedal, saj se jeseni zdajšnjim komisarjem izteka mandat.
Pomanjkanje voznikov
Raziskava še ugotavlja, da se po cestah prepelje velika večina (72 odstotkov) vsega blaga v notranjem prometu v EU. Letni prihodki cestnega tovornega prometa, ki zajema približno 600.000 podjetij s skoraj tremi milijoni zaposlenih, znašajo 300 milijard evrov.
V bližnji prihodnosti panogi grozi pomanjkanje voznikov. Zdajšnji se namreč starajo, zaposlitev v panogi pa ne velja za privlačno. Glede tega komisija meni, da morajo delodajalci v cestnem tovornem prometu bolj spoštovati socialne predpise, če želijo privabiti nove voznike in se soočiti s pričakovanim povpraševanjem po prevozu blaga v prihodnosti.
Po podatkih slovenskega statističnega urada so tovorna vozila, registrirana v Sloveniji, v lanskem zadnjem četrtletju prepeljala 17,6 milijona ton blaga, pri tem pa opravila 3,9 milijarde tonskih kilometrov. Na letni ravni to pomeni osem odstotkov več blaga in skoraj dva odstotka več tonskih kilometrov.