1,4-litrski s turbino podprti bencinski motor, ki se je vrtel v testni alfi romeo giulietti, je bil podprt s tehnologijo elektro-hidravličnega dviganja ventilov multiair, ki je plod razvoja koncerna Fiat.
Vabljivi DNA
Avtomobil pozna več režimov delovanja motorja, vsem pa je skupno to, da v določeni situaciji in odvisno od potreb deluje kar najbolj učinkovito. Poraba se pri povsem običajni vožnji giblje pri manj kot šestih litrih. Deluje pa avtomobil v tem režimu nekako prisiljeno na verigi. Vse se spremeni s pritiskom na vzvod DNA stikala, ki je tako kot elektronski diferencial serijski pri vseh giuliettah.
Če odmislimo program za spolzko cestišče A, stikalo preklaplja med običajnim ekonomičnim N in dinamičnim D programom. Zanimivo je zlasti dogajanje pod kolesi med preklapljanjem ob enakem pritisku na stopalko plina. Avtomobil je v D režimu dobesedno poskočil, na plan je stopilo tudi vseh 125 kilovatov moči in 280 Nm navora. A je zanimiva tudi primerjava med porabo goriva. Če se je v N režimu pri določeni hitrosti gibala okoli petih litrov in pol, je zgolj zaradi preklopa v D program poskočila za dva litra in več. V povprečju pa od povprečnega alfista ni za pričakovati, da bo padla kaj dosti pod devet litrov. Ni kaj, zabava stane.
Ostaja strastna
Športno nastrojeno podvozje je številkam o zmogljivostih zlahka kos, v zameno pa je treba preboleti kakšen trši udarec v hrbet pri vožnji po zaradi krize nepopravljenih slovenskih cestnih odsekih.
Dvojna narava giuliette je predvsem moškim pisana na kožo. So v družbi povsod opaznega in zaželenega avtomobila, pod seboj pa imajo lahko vročo mačko. Še najboljše pa je, da vse regulirajo prek stikala in po potrebi tudi izklopijo.
Podatki o vozilu: alfa romeo giulietta 1.4 TB 16 v multiair (distinctive sport 2)
Motor: 1.368 cm3
Vrsta: štirivaljni, bencinski
Moč: 125 kW (170 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto
Navor: 250 Nm pri 2.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,4 litra/100 km (mešani cikel – test), 137 gramov CO2
Zmogljivosti: 218 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.351 x 1.798 x 1.465, medosna razdalja 2.634, prtljažnik (v litrih): 350
Cena: 22.890 (osnovni)/25.146 EUR (testni)