Slovenske avtoceste imajo vsako leto v povprečju pet odstotkov več uporabnikov, s prometnimi obremenitvami pa naraščajo tudi zastoji. Na Darsu jih želijo omejiti s sistemi vodenja in nadzora prometa, ki zbirajo prometne in vremenske podatke, o njih pa v dejanskem času informirajo voznike. V načrtih je tudi sistem upravljanja s hitrostjo.
S sistemi vodenja in nadzora prometa oz. tako imenovanimi inteligentnimi transportnimi sistemi (ITS) je v Sloveniji trenutno pokritih 21 odstotkov avtocest in hitrih cest, so pojasnili na Darsu. Sestavni deli teh sistemov so med drugim grafični prikazovalniki prometno-informativne signalizacije, kamere, vremenske postaje in detektorji prometa, na Darsu pa njihov delež vseskozi povečujejo.
Postavitev novih portalov
V okviru projekta postavitve novih portalov nad avtocestami in priključki je tako v začetku letošnje pomladi stekla postavitev štirinajstih novih portalov, šestih polportalov na posameznih avtocestnih priključkih, dva obstoječa portala pa bodo dogradili. Postavljajo jih med Lukovico pri Domžalah na štajerski avtocesti ter Divačo na primorski avtocesti, na ljubljanskem obroču in dolenjskem vpadnim krakom nanj, med Grosupljem in Ljubljano.
S portali opremljajo tudi območja posameznih nekdanjih čelnih cestninskih postaj, za zdaj sta to Torovo na gorenjski in Log na primorski avtocesti, kjer sta zdaj tako imenovani nadzorni točki. V sklopu preureditve cestninskih postaj so postavili tudi nove elektronske portale na tem območju avtoceste, po trije iz smeri Vrhnike proti Logu in iz smeri Brezovice proti Logu, enako pri Torovem, trije iz smeri Vodic proti Torovemu in trije iz smeri Brnika proti Torovemu.
Z novimi portali nameravajo v okviru preureditve čelnih cestninskih postaj urediti še Kompolje na štajerski avtocesti ter Dob na dolenjski avtocesti, kjer bosta tudi nadzorni točki prometa. Podobno bodo storili še na Pesnici na štajerski avtocesti ter postaji Prepolje na podravski, kjer bosta tudi nadzorni točki. Skupno jih bo torej šest.
Slovenske ceste niso bile narejene za tako število vozil
Predsednik uprave Darsa Tomaž Vidic je ta teden na okrogli mizi o razvoju infrastrukture, ki je potekala v okviru dnevov medgeneracijskega sožitja, izpostavil, da so slovenske ceste preobremenjene, ker niso bile načrtovane za tolikšne količine prometa, kot smo jim priča v zadnjih letih. "Dejstvo je, da so vse prometne napovedi, na podlagi katerih so se projektirale in gradile ceste, temeljile na močno podcenjeni rasti prometa," je dejal. Slovenija je v tem delu postala najbolj tranzitna država, celo bolj tranzitna kot Avstrija, je še dodal.
Vidic je napovedal, da bodo v Darsu v prihodnje uvajali tudi druge projekte, eden takšnih bo sistem upravljanja s hitrostjo. Cilj projekta bo po besedah prvega moža Darsa zagotoviti večjo pretočnost in prepustnost cest, kar pa je mogoče doseči z nižjo hitrostjo. Za vzpostavitev tega bo zato potrebno sekcijsko merjenje hitrosti, kar pa pri uporabnikih ni ravno popularno, je dodal Vidic.
Rad bi videl kater idiot si je izmislil tole o manjši hitrosti???? In seveda koliko je plačan. Sedaj naj mi pove kako lahko pri 2 sekundni varnosti razdalji povečaš pretočnost prometa z omejitvijo hitrosti?? Pri 130 km/h ali pri 80… ...prikaži več km/h gre en avto skozi točko na vsake dve sekundi. Torej ne glede na hitrost dvopasovnica požira max 3600 vozil na uro. Kolone povzroča delo na cesti, ki se ne izvaja 24h na dan in seveda nesreče in ogromno tovornih vozil. Dajte temu geniju odpoved.
Naj mi kdo razloži kako mislijo ti bebci z zmanšanjem hitrosti doseči večjo pretočnost!? Iz izkušenj vem,da ravno tam kjer so omejitve precejšnje se pretočnost zmanjša!! Mislom,da ima dars zaposljene ljudi,ki niso dorasli svojim dolžnostim!! Drugega ne vejo kot kasirati… ...prikaži več sedaj bodo še kot izgleda kaznovali in tukaj se konča umski domet darsa!!
najprej uvedite nadzor nad kamioni .. ena sama tranzicija jih je ..