Po BMW-ju serije 1, ki smo ga prejšnji mesec že preskusili v vožnji, je zdaj podobno izčrpno prenovo doživel tudi štirivratni kupe, BMW serije 2 gran coupé. Ta ohranja primarno prednji pogon z možnostjo štirikolesnega, vendar pa ima precej drugačno zunanjost, posodobljeno notranjost in nove motorje.
Pri BMW-ju sicer govorijo o novi generaciji BMW-ja serije 2 Gran coupeja, vendar dejansko gre za zelo izčrpno prenovo že obstoječega modela. Ta se najbolj odraža na zunanjosti, s katero BMW-jev štirivratni kupe zvesto sledi oblikam BMW-ja serije 1, vsaj ko gre za sprednji del. Oblike so precej bolj zaokrožene, izstopajo tudi novi žarometi z dvema pokončnima elementoma, opazimo pa tudi novo zasnovo BMW-jevih ledvičk, ki imata precej bolj ostre robove.
Ledvički imata lahko tudi osvetljene robove. BMW-jev projektni šef za seriji 1 in 2 Bernd Offner nam je ob kratkem ogledu novega BMW-ja serije 2 gran coupé pojasnil, da je bila zasnova takšne osvetlitve zaradi ostro zavitih robov precej zapletena. To so rešili tako, da so okrog ledvičk napeljali steklena vlakna, ki jih je bilo razmeroma lahko upogniti in so zelo učinkovito sredstvo za razporeditev svetlobe.
Od osnove stebrička A pa je BMW-jev štirivratni kupe precej drugačen od BMW-ja serije 1. Že stebriček A je bolj nagnjen, da avtomobilu da bolj kupejevski videz, drugačno pa je tudi vetrobransko steklo, ki mu sledi elegantno upognjena streha, ki pa je zasnovana tako, da je potnikom na zadnji sedežih zagotovljenega dovolj prostora za glave.
Precejšnjih sprememb je bil deležen tudi zadek, ki je na predhodniku vzbujal precej mešane odzive. Zdaj je veliko bolj klasičen z manjšim oziroma manj izrazitim spojlerjem na vratih, ki so ostala klasična "limuzinska". Zadku so namenili tudi drugačne luči, ki se koničasto spuščajo proti sredini, izpušne cevi pa so po novem skrite pod odbijač, z izjemo najmočnejšega M235 gran coupeja, kjer pa po novem namesto oglatih vidimo četvero okroglih izpušnih cevi.
Na predstavitvi nas je zanimalo, zakaj BMW serije 2 gran coupé nima vrat, ki bi se odpirala v veliko odprtino v slogu liftbacka. Bernd Offner nam je pojasnil, da bi takšna vrata zahtevala precej karoserijskih ojačitev v območju stebrička C, zaradi katerih bi bil avtomobil težji, manj pa bi ostalo tudi prostora za glave zadnjih potnikov. Poleg tega menijo, da"limuzinska" vrata bolj ustrezajo naravi avtomobila, nakladalno odprtino pa so tudi zasnovali dovolj veliko, da lahko v prtljažnik učinkovito položite tudi kolo, torej je primeren tudi za voznike z aktivnim življenjskim slogom, kar podpira tudi dejstvo, da so zadnjo premo preuredili in s tem omogočili prostornejši prtljažnik.
V primerjavi s predhodnikom je BMW serije 2 gran coupé najbolj očitne spremembe doživel v notranjosti, kjer je že precej zastarel kopit zdaj usklajen z novimi modeli, predvsem pa s serijo 1, s katero je v tem pogledu bolj ali manj identičen. To predvsem pomeni, da je pred voznikom široka enota iz 10,25-palčnega zaslona digitalnih merilnikov in 10,7 palčnega zaslona infozabavnega sistema. Tudi samo upravljanje je bolj digitalno, kar je ostalo analognih stikal, pa na sredinski konzoli delajo družbo regulatorju menjalnika.
Volanski obroč je po novem že v osnovi športen, za doplačilo pa je na voljo tudi M volanski obroč z obvolanskimi ročicami menjalnika. Nova je tudi zasnova sedežev, ki prav tako lahko za doplačilo pridejo iz ponudbe M in z možnostjo masaže. Kabina je serijsko urejena brez naravnega usnja in z nekaj drugimi okolju prijaznimi in recikliranimi materiali.
Tako kot BMW serije 1 ima tudi BMW serije 2 gran coupé na stebričku C Hofmeistrov pregib, ki ga v tem primeru krasi številka 2. Na trištevilčni oznaki avtomobila na zadku pa je prva številka, ki označuje serijo, malce večja od ostalih dveh številk, ki označujeta motor.
Ob prihodu na trg spomladi prihodnje leto bo BMW serije 2 gran coupé na voljo s štirimi prenovljenimi motorji. Čeprav danes niso ravno v milosti zakonodajalcev, bosta še naprej na voljo kar dva turbodizelska štirivaljnika, 110-kilovatni 218d in 120-kilovatni 220d. Močnejši bo imel tudi 48-voltni blagi hibrid, ki bo sistemu dodal 15 kilovatov.
Enako blago hibridiziran bo tudi 125-kilovatni bencinski štirivaljnik 220. Športni vrh pa bo tvoril BMW M235 xDrive gran coupé, ki ga bo poganjal novi turbobencinski štirivaljnik z močjo 221 kilovatov.
Brez dizla ne gre a ne