Nissan je v Sloveniji začel uradno s prodajo nove, druge generacije 100-odstotno električnega leafa. Ta je uradno sploh prvič zavil v prodajne salone v Sloveniji, saj je okoli 60 kupcev prve generacije ponj odšlo v tujino in ga registriralo pri nas. Zdaj ga je možno naročiti v petih prodajnih salonih po Sloveniji, kjer so specializirani tudi za servis električnega avtomobila z baterijo za shranjevanje energije, ki jo potrebuje motor za neslišno in brezemisijsko premikanje avtomobila.
Pet zvezdic za varnost
Novega leafa so že pred časom razbili na testih varnosti pri evropskem konzorciju Euro NCAP. Leaf je že leta 2011, še v prvi generaciji, na testiranjih trčenj evropskega "psa čuvaja" prejel maksimalnih pet zvezdic za varnost. Sedem let kasneje so rezultat z novo, drugo generacijo, ponovili. Leaf je bil prvi avtomobil na testih Euro NCAP, katerega varnost so preizkusili po novem, razširjenem, protokolu za leto 2018. Prvič sploh so preverili tudi zaviranje pred kolesarji, hkrati pa so preizkušali različne scenarije trčenj, v katera so vključeni avtomobili in pešci. Za varnost je prejel maksimalno število zvezdic, pet. Prejel je 93 odstotkov možnih točk za varnost odraslih potnikov, 86 odstotkov za varnost otrok, 71 odstotkov točk za zaščito ranljivih uporabnikov cest in asistenčne sisteme.
V novega leafa smo se usedli prvič in se z njim odpeljali do izvora zelene električne energije HČE Avče, ki je del Soških elektrarn, da bi si ogledali, kako pridobivamo "zeleno energijo", ki bo v prihodnosti potrebna za skoraj 200.000 električnih vozil, kolikor naj bi jih po napovedi zadnje slovenske vlade vozilo po naših cestah čez dobrih 10 let. Zelena enegija iz vetrnih in hidroelektrarn je namreč ključna za električna vozila, ki morajo biti čista.
Japonci so prodali več kot 300 tisoč leafov prve generacije, kar pomeni, da gre za najbolje prodajano električno vozilo na svetu. Naslednik naj bi bil še bistveno bolj uspešen, če gre soditi po tem, da so že pred samim lansiranjem "prodali" 30 tisoč vozil leaf.
Optimizem vre v več vzrokih. Novi leaf v dolžino meri 4,48 metra, širina 1,79 metra, višina 1,56 metra, medosna razdalja meri 2,7 metra. Volumen prtljažnega prostora je 435 litrov, če podremo zadnje sedeže, deljive v razmerju 60/40, pa skupni prostor prtljago meri 1176 litrov. Oblika se naslanja na IDS koncept, predstavljen leta 2015. Notranjost je moderna, volan je povzet po najnovejšem qashqaiju in micri. Osrednji del armaturne plošče predstavlja 7-palčni zaslon na dotik. Zadnja različica navigacijskega sistema Nissan Connect EV vključuje povezljivost prek Bluetootha in DAB radio. Poleg standardnih navigacijskih možnosti vključuje tudi možnost prikaza informacij v realnem času o najbližjih polnilnih mestih. S pomočjo aplikacije na pametnem telefonu lahko voznik na daljavo vklopi klimatsko napravo vozila, s čimer se notranjost vozila ogreje ali ohladi pred začetkom potovanja. Spremlja lahko tudi napolnjenost baterije, ali se ta polni ali ne ...
Z leafom je možno tudi služiti
Ena od prednosti električnih avtomobilov je, da lahko delujejo tudi kot stabilizatorji mreže. Električna energija, ki jo lastnik električnega avtomobila napolni v avtomobil ponoči, ko je potreba po električni energiji manjša, ali z izkoriščanjem obnovljivih virov energije, lahko v mrežo vrnemo podnevi, ko so potrebe potrošnikov največje. Nekatera mesta so zato v električno omrežje povezala ne samo enosmerno električna vozila, ampak sistem, da, ko avtomobili počivajo, na neki način tudi polnijo omrežje. Japonski proizvajalec vozil in britanski urad za vozila z nizkimi emisijami (OLEV) sta že postavila povratne polnilnice, da bi spoznali, koliko bo ta nova tehnologija vredna za lastnike avtomobil in podjetja, ki se ukvarjajo z distribucijo električne energije. Pri Nissanu verjamejo, da bodo lahko lastniki električnih vozil na leto zaslužili okoli 400 evrov.
Posebnosti je še kar nekaj, te pa so odvisne tudi od stopnje opremljenosti.
V potovalni kabini tako najdemo gumb za vklop sistema ProPilot, ki omogoča samodejno pospeševanje, zaviranje, posega tudi v krmilni mehanizem. Pri Nissanu so prepričani, da bo tehnologija voznika razbremenila, vožnja pa bo udobnejša in varnejša. Sistem, ki ga voznik vklopi, ali izklopi s pomočjo stikala na volanskem obroču, deluje s pomočjo male kamere, ki je opremljena z napredno programsko opremo, ki v hipu obdela sliko pred vozilom. Dobil je tudi povsem nov sistem samodejnega parkiranja pripilot, ki s pritiskom na stikalo omogoča povsem samodejno parkiranje naprej, vzvratno in tudi bočno. Velika novost je tudi sistem e-pefdal, ki ga prav tako vklopimo s stikalom na spodnjem delu armaturne plošče. Stopalka za plin je na ta način lahko hkrati zavora. To ne pomeni, da leaf, ki je na voljo le s samodejnim menjalnikom, nima klasičnega pedala za zavoro. Gre za tehnologijo, ki so jo pri Nissanu poimenovali e-pedal, s katero lahko voznik tako pospešuje, kot zavira, s pomočjo ene same stopalke.
Zelena energija za slovenska električna vozila
Ko se bo število električnih avtomobilov na slovenskih cestah namnožilo ter bo potrebno zagotavljati zadovoljivo sistemsko moč in dovolj električne energije za polnjenje električnih avtomobilov ponoči, torej v času dneva, v katerem se danes polni akumulacijsko jezero ČHE Avče, gre razumeti, kot enega izmed ključnih elektroenergetskih objektov v Sloveniji, oziroma stebrov prehoda slovenske družbe v nizkoogljično družbo. Kolikšen je potencial črpalne hidroelektrarne Avče za množično elektrifikacijo prometa v Sloveniji odkriva dejstvo, da je v polnem akumulacijskem jezeru shranjeno 2,52 GW (14 ur x 180 MW) energije. To je toliko energije, kot jo je možno shraniti v baterije 63.000 Nnissan leafov (63.000 x 40 kWh).
Nov je električni motor, ki ima moč 110 kW moči (150 KM) in navor 320 Nm, ki je na voljo že od začetnega pospeševanja naprej, s čimer je pospešek od 0 do 100 km/h 7,9 sekunde. Pri Nissanu navajajo, da ima leaf doseg z enim polnjenjem baterije po starem ciklu merjenja NEDC 378 kilometrov, je pa zato novi leaf prvo vozilo na električni pogon, ki je prestalo nov preizkus merjenja porabe goriva in emisij WLTP. Pri Nissanu pravijo, da je možno ob normalni vožnji v vseh razmerah in kombinacije vožnje po avtocesti, mestu in podeželju prevoziti do 270 kilometrov, zgolj z mestno vožnjo pa tudi 415 kilometrov. Litij-ionski bateriji so kapaciteto povečali na 40 kWh, pri tem pa volumen baterije ostaja enak kot prej, shranjena pa je v dno vozila, tako, da so izboljšali tudi samo težišče, zaradi česar omogoča bolj dinamične karakteristike in izkušnje na cesti. Čas polnjenja od prikaza opozorila do 80 odstotkov (hitro polnjenje – 50 kw) traja 40 do 60 minut. Čas polnjenja prazne baterije do 100 odstotne napolnjenosti z uporabo domače vtičnice (stenski boksi z močjo polnjenja 7 kW), traja 7,5 ur, če bi želeli na klasični hišni vtičnici napolniti avto bi za to potrebovali 21 ur. Nissan je odobril garancijo na baterijo, in sicer osemletno oziroma do 160 tisoč prevoženih kilometrov.
V Sloveniji velja za 100-odstotno električno vozilo subvencija v višini 7.500 evrov. Začetna cena za leafa, brez upoštevane subvencije je sicer 35.490 evrov, že serijsko pa ima tak leaf opozorilo in preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, opozorilo pred vozili v mrtvem kotu, Nissanov nadzor podvozja: Active Trace control, sistem zaviranje v sili s prepoznavo pešcev, opozorilo na prečni promet zadaj, avtomatsko klimo, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji ...
Kolikšnja bo kvota dobavljenih avtomobilov za Slovenijo ta trenutek še ni povsem znano, saj se uvoznik s tovarno sproti pogaja za količino. Čakalna doba naj vseeno ne bi bila daljša od nekaj mesecev.