Potem ko ga je pred nekaj meseci novi uvoznik za znamko že na hitro pokazal Slovencem, ga je sedaj še uradno predstavil - zastavonošo Volva, model XC90, ki je glasnik nove generacije vseh naslednjih modelov in ki bo že čez en olimpijski ciklus po napovedih najstarejši model v ponudbi.
O avtu smo že večkrat pisali, na kratko pa: namenjen je predvsem tistim, ki so naveličani nemške bahavosti oziroma pri suvih velikih mer iščejo subtilno drugačnost, a brezkompromisno naprednost.
PREBERITE ŠE:
In XC90 naj bi ponujal vse to, tako po zaslugi svežega dizajna, ki kljub skoraj petim metrom dolžine v živo deluje dokaj kompaktno, s posebnimi vložki, kot sta "kladivo" LED dnevnih luči ali kljukasta zadnja svetila, pa obenem markantno.
Ni naključij
Pri uvozniku so za začetek pokazali le bolje opremljene različice, pri katerih dilem o udobju ne bi smelo biti. Prečiščen švedski dizajn z novimi elementi se nadaljuje tudi v notranjosti, digitalna doba je avto zaobjela v polni meri, saj je fizičnih gumbov na osrednji armaturi manj kot prstov na obeh rokah, vse ostalo se uravnava, nastavlja, izbira in klika prek velikanskega zaslona. Kako se zadeva z imenom Sensus obnaša v praksi, bomo videli na pravem testu, saj sem tokrat avto občutil le za pokušino.
Vsega, kar ima na voljo kupec, je ogromno, marsikatera dnevna soba je slabše opremljena. Ne gre mimo omembe varnosti in čeprav XC90 še ni bil uradno testiran po testih Euro NCAP ali NHTSA, pa je jasno, da bo vse razen superiornih rezultatov za Švede razočaranje. Poleg samodejne vožnje se med drugim kiti z dvema svetovnima premierama na področju varnosti, to je asistenta za preprečevanje izsiljevanja v križišču ter prepoznavanje zdrsa vozila s ceste, kar v hipu aktivira vse potrebne sisteme za blaženje posledic.
Samo podvozje sicer obljublja tudi športne vložke, saj je spredaj uporabljeno dvojno vpetje, zadaj pa večvodilna prema, po željah lahko vse skupaj plava še na zračnih blazinah.
Edini dizel pri nas najbolj logična izbira
Pri pogonu so pri Volvu ubrali še posebej zanimivo pot. Menjalnik je vedno samodejni osemstopenjski, pogon pa 4x4, medtem ko imajo motorji vsi prostornino dveh litrov. Ja, v takšnem orjaku brnijo le še štirivaljniki. To sicer pomeni slovo od značilnega zvena petvaljnikov, ki so bili zaščitni znak znamke, a hkrati po prepričanju Volva odpira vrata v svet učinkovitosti v skladu z zahtevami časa.
Za zdaj je edini dizelski motor v ponudbi le D5 s 165 kW (237 KM) moči, normno porabo obljublja pri 5,8 litra in 152 g CO2 izpusta. Kasneje se mu bo pridružil še D4 s 140 kW (190 KM), kakobo z močnejšimi različicami, za zdaj ni podatkov. Pri verjetno precej manj popularnih bencinarjih pa je ponudba že od začetka pestrejša, saj sta na razpolago tako T6 (235 kW/320 KM) kot T8 priključni hibrid (300 kW/407 KM). Slednji po normah porabi le 2,1 litra na 100 km, saj lahko do 40 kilometrov prevozi le na elektriko.
Uvoznik je nekaj avtov prodal že, ne da bi bi kupci sploh sedli vanj, vsega skupaj za Slovenijo na leto računa na kakih 20 do 40 kupcev, ki si bodo privoščili drugačnost.
andrej.leban@zurnal24.si