Časovno obdobje petih let ni malo, če ga merimo z avtomobilskimi vatli in od leta 2009, ko je peta generacija Volkswagnovega pola zapeljala na ceste, se je zgodilo že marsikaj. V svetu bencinarjev je tako povsem prevladal trend malih turbo motorjev, tako v majhnih kot velikih so zmogljivi infotainmenti z velikimi zasloni postali zakon, napredni asistenčni varnostni sistemi pa nekaj, kar najzahtevnejši kupci pričakujejo ne glede na velikost.
In rezultat?
Če je želela peta generacija pola ohraniti samozavest v tekmi z glavnimi izzivalci, v prvi vrsti pred ford fiesto, renault cliom ali peugeotom 208, je torej morala narediti kar nekaj domače naloge.
Kljukica, kljukica, kljukica, lahko po nemško hitro in učinkovito označimo poleg polj motorizacija, zabava in varnost, pri katerih je polo po prenovi najbolj napredoval in s tem izpolnil vse zahteve, ki so se nabrale v zadnji polovici desetletja.
Kateri motor?
Čeprav je v polu odslej na voljo novi litrski turbo trivaljnik, bi ga sam pri izbiri preskočil in v celotni ponudbi gladko izbral 1,2 TSI motor. Avtomobil je z njim vsestranski, pa čeprav zamerim, da mu niso privoščili šeste prestave. 66 kilovatov je povsem dovolj, po različici z 81 kilovati nima pravega smisla posegati, če ste že kolikor toliko spravili mladostniško divjost iz sebe, “čiptuning” je tudi 700 evrov dražji. Testni avto je bil opremljen prav s 66 kilovatnim motorjem, ki se zelo dobro obnese v mestnih in podeželskih razmerah, malce manj so mu pri srcu le avtoceste zaradi že omenjenega števila prestav. Dizli in B segment? Le za življenje na avtocesti.
Izbira multimedijskih sistemov je odslej poravnana z ostalimi modeli v koncernu, kar na kratko pomeni vzorno enostavnost uporabe in naprednost glede vseh zmožnosti, ki pa so seveda še vedno odvisne od vloženega denarja. Čeprav je pri tekmecih trend, da je zaslonom postavljen na višji nivo in s tem prijazneje očem, polo ohranja dokaj nizko umeščenost na armaturki. Prav, nekaj mora ostati za šesto generacijo.
Po varnosti je polo prav tako napravil zavidanja dolg korak. Ne le da po vzoru fieste ponuja city AEB sistem za opozarjanje pred trki, temveč si je pola mogoče omisliti celo z radarskim tempomatom. Od jeseni dalje (to je zdaj) so pri VW-ju obljubili tudi možnost LED polnih žarometov, kar je dodatno v prid varnosti ter hkrati pionirsko dejanje za B segment.
Motor: 1.997 ccm, bencinski, 66 kW/90 KM, 160 Nm od 1.400 vrt.
Poraba na testu: 6,5-7,2 l/100 km
Zmogljivosti: 184 km/h, 10,8 sek. od 0 do 100 km/h
Cena: od 12.290 (1,0 trendline)/16.021 evrov
AvtoTest
Kvaliteta, vozne lastnosti, asistenčni sistemi
Cena, vzdevek "mini-golf"
O kakovosti že prej ni bilo govora, v svojemu razredu mu glede izdelave v hrbet gledajo vsi. Položaj za zdaj prisekanem volanomom, sedeži, postavitev in otip stikal (oboje vzeto iz golfa), preglednost, vse “klapa” … Zmotijo lahko res le omembe komaj vredne malenkosti. Seveda polo ni družinski avto, zato prave zamere ne more biti, da je prostorsko malce manj razkošen od kakega peugeota 208.
Tudi pri voznih lastnostih se polu še zlasti po prenovi ni treba bati nikogar. Po zaslugi novega elektro-mehanskega mehanizma je še bolj vodljiv, vsak migljaj z volanom voljno izpolni, podvozje je zelo zanesljivo, le malce pretrdo na naluknjanih slovenskih cestah, čeprav so svoj del zasluge nosila tudi 17-palčna doplačljiva platišča testnika. Je boljši od fieste? Stvar nians.
Verjetno še najlažje delo pri prepričevanju kupcev imajo tisti tekmeci, ki dajejo poudarek atraktivnejšemu videzu. V tem pogledu polu preveč manjka osebnosti, saj se ga že ves čas drži vzdevek mini-golf. Tudi serijske LED dnevne luči in nekaj drugih manjših popravkov s prenovo tega ne bodo spremenili. Fiesta, 208 in clio tu premorejo več karakterja, v ozadju napadajo še drugi.
Polo seveda ni najcenejši ob nakupu, a po drugi strani zelo dobro ohranja ceno na dolgi rok. Polo z 1,2 TSI motorjem je ocenjen na najmanj 14.660 evrov, oprema highline pa že na 16.021 evrov, medtem ko fiesto 1,0 ecoboost z močnejšim motorjem (74 kW) in titanium opremo dobite že za 12.530 evrov. Res nima tako dobrega infotainmenta in tako dolgega spiska doplačil, ampak tretjinska razlika v ceni je le preveč.