September je skrajni rok, da vlada sprejme nov zakon o Davku na motorna vozila. Trenutno še obračunavamo davek na motorna vozila (DMV) po starih NEDC vrednostih, zato se to ne pozna pri obdavčitvi. Težava je, da s 1. 1. 2021 teh preračunov ne bo več, uradne vrednosti bodo le še po WLTP.
Če ne bi prišlo do spremembe DMV, ki so ga šele kot predlog na začetku januarja predstavili pri Ministrstvu za finance, bi prišlo v kombinaciji starega zakona in novih, višjih vrednosti po WLTP do zelo velike podražitve vozil. Zaradi velike progresivnosti v obdavčitvi bi se davki povečali tudi za trikrat, s tem pa bo zrasla tudi cena novih vozil. Na to ob predstavitvah novih vozil stalno opozarjajo prodajalci vozil. Emisije se namreč merijo po postopku WLTP, ki je bolj realen, rezultati so podobni emisijam ob dejanski uporabi vozila. To pomeni, da so emisije ogljikovega dioksida za od 20 do 25 odstotkov višje kot po prejšnjem protokolu NEDC.
Covid-19 je imel prednost
Konec junija so nam s strani Ministrstva za finance odgovorili, da so bile na Ministrstvu za finance prioritetne vsebine, vezane na odpravljanje posledic epidemije COVID-19, "zato je nadaljevanje postopka glede prenove Zakona o davku na motorna vozila časovno prilagojeno tem vsebinam. Ministrstvo za finance bo v prihodnje pristopilo k nadaljnjim postopkom prenove omenjenega zakona." Do konca poletja javnost in mediji nismo bili obveščeni o napredku, zato smo dva največja uvoznika vozil pri nas, podjetji Renault Slovenija in Porsche Slovenija, prosili, da nam podajo izračune, za koliko se utegnejo podražiti vozila, zaradi prehoda na WLTP ob upoštevani isti DMV lestvici.
Priljubljeni renaulti bi se podražili
Iz podjetja Renault Slovenija so nam odgovorili, da konkretnih številk za konkretni model in vrsto motorja ne morejo posredovati, so pa pripravili oceno razpona podražitev zaradi prehoda na WLTP ob isti DMV lestvici. Skok cen za clia v tem primeru ocenjujejo med 150 in 250 evri, capturja med 250 in 350 evri, megana med 250 in 350 evri in kadjarja med 600 in 800 evri.
Treba je upoštevati tudi DDV
Iz Porsche Slovenija, uvoznika za znamke Volkswagen, Seat, Škoda in Audi, so nam izračunali predvideno povečanje cen novih vozil zaradi prehoda na obdavčitev po sistemu WLTP. Pri tem je upoštevano povečanje DMV-ja in, kot posebej opozarjajo, tudi DDV-ja, ker je davek na motorna vozila vključen v osnovo za izračun davka na dodano vrednost. Pri tem gre opozoriti, da je povišanje cen odvisno od moči in vrste motorja, izračun pa ne velja za točno določeno izvedenko modela.
Če država ne pohiti in ne sprejme niti kompromisa, ali prilagodijo obdavčitve, se utegne mestni VW polo podražiti do 630 evrov, golf do 2520 evrov in tiguan do 2720 evrov. V sektorju gospodarskih vozil bi lahko bil caddy dražji do 1950 evrov in transporter do 3360 evrov.
Če bo država stala križem rok, bi se utegnila cena audija A3 povečati, in sicer za do 1200 evrov, A4 do 2100 evrov in SUV Q3 do 3960 evrov. Skok cen Seatovega športnega terenca ateca bi bil do 2830 evrov, leona pa do 1760 evrov. In še Škoda, octavia bi se utegnila podražiti do 1550 evrov, superb pa do 2530 evrov.
Računajo na zdravo pamet
Večina uvoznikov, s katerimi smo se pogovarjali, sicer pričakuje, da se bo lestvica za obračun DMV-ja spremenila z novim zakonom tako, da bo z upoštevanjem WLTP vrednosti davčna obremenitev ostala enaka. Posledično pa naj bi v tem primeru tudi cene vozil ostale enake. Seveda pa je treba počakati na novo zakonodajo, ki že močno zamuja.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu --- www.XLady.fun
še malo pa bomo šli v jame živet pa divjačino jest! Ne bo denarja niti za stanovanja, prevoz, zavarovanja, povezave...
Bomo kmalu konje, vole vpregli pa osle zajahali in bo mir.