Suzuki vitara je eno najbolj zanimivih avtomobilskih imen na našem trgu v zadnjih letih. Vgnezdila se je v nišo, ki jo večje znamke zapostavljajo z izgovorom "naši kupci tega ne potrebujejo". Suzuki pa kot da modro molči in pobira drobtinice tam, kjer jih puščajo za seboj druge znamke. Kaj drobtinice, pravcate kose pogače, saj se uvršča po prodaji v svojem mestu zelo visoko, še posebej če imamo v mislih spačenost statistike zaradi enodnevnih registracij pri nekaterih konkurenčnih modelih.
Kdo bi si kupil vitaro? Če živite v mestni soseski, kjer se uveljavljenost v družbi (in na socialnih omrežjih) meri tudi po teži znamke pod nadstreškom parkiranega avta, potem z vitaro verjetno ne boste mogli parirati sosedom. Vsem ostalim, ki znajo prepoznati multifunkcijski avto kompaktne zunanjosti in prostorne notranjosti, s katerim je mogoče enako zanesljivo voziti po avtocesti ali v strm klanec, pa vitara lahko ponudi res veliko.
Lani je vitara doživela še prenovo, ki je prinesla novosti pri motorjih in sodobno generacijo asistenčnih sistemov.
Avto s testa je sodil na sam vrh ponudbe - močni 1,4-litrski turbobencinar, 4x4, avtomatski menjalnik in najbolj bogata oprema elegance top. 24.850 evrov želijo imeti za takšen avto brez popustov in doplačila za dvobarvno zunanjost, a priznam, da se mi je hitro prikupil. Armaturna plošča je iz mehkega materiala, sedeži imajo dodatek alkantare, celotna kabina daje vtis nadpovprečne kakovosti izdelave in trajnosti.
Pri nižjih stopnjah opreme je kakšen detajl prav gotovo manj sijoč ali mehak, a vseeno vtis ostaja dober. Oziroma trda plastika na vratnih stranicah ni čisto nič drugačna od tiste, ki jo najdemo v kakšnem VW t-rocu (brez 4x4).
Armaturna plošča z merilniki in stikali daje prednost uporabni klasiki stikal pred bleščavo digitalizacijo. Zato je tudi upravljanje z raznimi funkcijami v vitari res enostavno. No, razen rešitve, pri kateri Suzuki še vedno trmasto vztraja - s potovalnim računalnikom se upravlja prek dvek paličic, ki štrlita iz merilnikov. Pika na i za voznikov prostor je čisto spodoben infozabavni sistem z enostavnimi, a privlačnimi meniji in grafiko.
Med redke resne graje umeščam preozko sedenje na prednjih sedežih.
Še ena novost prenovljene vitare so asistenčni sistemi - zaviranje v sili, radarski tempomat s funkcijo za premikanje v zastojih, opozorilo na utrujenost, asistent, ki s popravki volana pomaga držati smer, opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji, opozorilo na mrtve kote, kakovostna kamera … Za ta razred čisto nič ne manjka oziroma je paket nadpovprečno bogat.
Delujejo dobro? Povečini da, le sistem za opozarjanje na trk je pretirano občutljiv in nagnjen h paničarjenju. Tako se je večkrat zgodilo, da se je ustrašil nasproti vozečega avta, ki se je zaradi poteka ceste v nekem trenutku znašel v isti liniji, a je bil še vedno precej oddaljen in seveda na varni polovici ceste.
V drugi vrsti je udobnost spodobna, prtljažnik pa še bolj kot z dodelanostjo prepriča s svojo velikostjo.
Več konjev več da in jemlje
1,4-litrski motor je bil v vitari že pred prenovo. Gre za zelo vrtljiv motor, ki pri tako lahkem avtu hitro nabere vrtljaje in s tem hitrost. Kombinirana poraba je glede na zmogljivosti prav dobra in povsem v skladu z napovedmi tovarne, tudi pri uporabi na avtocesti.
Zdi se sicer, kot da bo motorjevih 140 konjev za koga preveč in bi vsaj po dolinskih cestah, kjer navor ni tako bistven, čisto dobro shajali že z 82 kilovati iz novega litrskega trivaljnika. Vseeno pa je razlika med motorjema le razumnih 1.000 evrov, poraba pa pri večjem ni pretirano višja. Poraba se lahko sicer precej razlikuje glede na tip ceste, praviloma pa ostaja pod osmimi litri.
Tistih, ki tudi pri tako majhnih avtih še vedno verjamejo v dizle, vitara ne bo potešila, saj ga nima na ceniku.
Velika večina slovenskih kupcev je že doslej kupovalo 4x4 različico, kar priča o Suzukijevi odlični potezi, da ostaja zvest temu tipu pogona. Le malo tekmecev med malimi križanci namreč omogoča izbiro 4x4, zato avtomatsko zginejo s seznama želja vseh, ki potrebujejo zanesljivejši oprijem zaradi zahtevnejše narave svojih poti in kraja prebivališča.
Suzukijev štirikolesni pogon mi je všeč, ker vozniku vlije veliko samozavesti, a je enostaven za uporabo. Ima tri programe delovanja in tudi zaporo sredinskega diferenciala, za nevarne klančine je med pomagali še asistent za spust. Zmogljivost pogona zelo dobro dopolnjujejo kratki zunanji previsi in odmaknjenost od tal, zaradi česar utegne vitara splezati vsaj tako daleč, kot kak težji terenec zvenečega imena.
Avtomatski menjalnik iz testnega avta sodi med povprečne izdelke. Tako zaradi šestih prestav, kar je v današnjem svetu že redkost, kot glede pogoste samovolje pri pretikanju, ki mu ne pridejo do živega niti obvolanske ročice. 2.500 evrov oziroma za skoraj desetino vrednosti avta je v tem primeru potrebnih resne debate.
Kaj mi je torej pod črto tako všeč pri vitari? Da je precej bolj sposobna, kot bi to kdo sodil od zunaj. Udobna vožnja, veliko prostora, moderni asistenčni sistemi ter zmogljiv štirikolesni pogon. Neposrednih tekmecev je zelo malo, pravzaprav mi prihaja naprej le dacia duster. Morda nekoliko cenejša pa ne nudi takšne kakovosti vožnje, notranjega udobja in predvsem ne asistenčnih sistemov kot vitara.
Vitara s sredinsko opremo premium s 4x4 pogonom in ročnim menjalnikom (že vključena vsa napredna pomagala) je po ceniku ocenjena na 20.200 evrov. Poskusite najti primerljivo močan in opremljen avto pri konkurenci. Vso srečo.
Podatki o vozilu (suzuki vitara 1.4 boosterjet 4WD AT elegance top)
Motor: 1.373 cm3, bencinar, štirivaljnik
Moč: 103 kW (140 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 220 Nm pri 1.500 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.170 × 1.775 × 1.595, medosna razdalja 2.500
Prtljažnik (v litrih): 375 - 710
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 143 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 24.850
Konkurenti: dacia duster, VW T-roc, renault captur, opel mokka, fiat 500X, nissan juke, seat arona, citroeën C3 aircross, mazda CX-3, škoda kamiq ...
PLUSI: uporabnost na različnih poteh, poskočen motor, opcija 4x4, enostavnost uporabe, asistenčni sistemi, cenik.
MINUSI: delovanje AEB, potovalni računalnik, ozki sedeži.
SLO vitara za 25000€ ima na Madžarskem 2000€ nižjo nabavno ceno pred obdavčitvami kot v SLOveniji, v Nemčiji pa ista nabavna cena kot v SLO, prodajna cena pa le 22000€ zaradi nižjih davkov. NEmčija nima DMV 1%-31% kot Slovenija, ki… ...prikaži več se je povečal samo zaradi drugačnega obračunavanja porabe po WLTP ... Cene VITARE so v SLO enake VISOKE kot v sosednji BALKANSKI DRŽAVI... ima pa 8,5s do 100kmh :) https://youtu.be/dBHHJe5YqFA
vitara je postala majhen dragocen avto brez premium lastnosti. vitari 4,15m manjka za to ceno 15cm ... ALI pa premium lastnosti: suzuki še vedno špara, kjer drugi ne: led luči so le kratke, nima podpore dolgim lučem, nima dvopodročne klime,… ...prikaži več nima el. ogrevane sprednje šipe, nima digitalne prestavne ročice kot BMW pri avtomatskem menjalniku, nima el. parkirne zavore za auto hold na semaforju, nima digitalnih prikazovalnikov kot novi Clio ... s ceno bi pa radi v razred avtov dolžine 4,3m...
ugoden, kompakten, komplet paket s 4WD. ampak nedovršenost asistenčnih sistemov bi lahko po letih pritožb v raznih testih že odpravili.. pa 360stopinjske/okoli avta kamere dodali. prvi so začeli s prodajo 4wd z normalno močnimi bencinarji brez avtomatskega menjalnika, zato so… ...prikaži več lahko 5k€ cenejši. uvoznik še vedno v oglasih ne poudarja tega z začetno 4wd ceno pod 18k€ (v salonu se že potem naberejo dodatki). vosli..