Evropska komisija je danes še uradno predstavila izsledke iz lanskoletne statistike glede prometne varnosti v članicah EU. Pisali smo že, da se je stanje na celotnem nivoju poslabšalo, saj je število smrtnih žrtev prvič po letu 2001 prenehalo upadati in je lani naraslo na okoli 26 tisoč življenj. Veliko držav, med njimi tudi Slovenija, pa se je odrezalo slabše kot leto prej.
Še vedno vidno bolna komisarka za transport Violeta Bulc je opozorila, da je stagnacija v napredku alarmantna in zahteva veliko resnejši pristop v članicah. "Ko se pogovarjam z ministri članic, mi vsi zagotavljajo svojo veliko podporo pri zagotavljanju večje prometne varnosti v njihovih članicah, ko pa je potrebno te obljube prenesti na operativno raven, se nekje zatakne," opozarja Bulčeva in dodaja, da je potrebno prometno varnost v sleherni državi postaviti v ospredje političnih dnevnih redov. "To bo verjetno stalo veliko denarja, ampak ali lahko človeškemu življenju pripnemo ceno? Poleg tega imamo letno v EU po 100 milijard evrov stroškov zaradi socialnih stroškov za žrtve prometnih nesreč."
Bulčeva je navedla tri glavna področja, kjer pričakuje veliko večjo angažiranost ne le držav, temveč prav vseh, ki lahko prispevajo. Bulčeva od vseh držav zahteva boljši policijski nadzor nad početjem voznikov, predvsem pri meritvah hitrosti. Napoveduje tudi boljšo izmenjavo dobrih praks med državami.
Tretje ključno področje za več prometne varnosti pa je po njenem hitrejše uvajanje novih tehnologij. Pri slednjem je kot veliko pridobitev omenila e-klic v sili, zelo pomembna pa se jih tehnologija povezljivosti med avtomobili in infrastrukturo ter bodoča avtonomna vozila, ki po komisarkinem mnenju lahko pomagajo bistveno izničiti nevarnost človeških napak v prometu, ki so tudi posledica stresa, s katerim se zaradi službe in drugih dejavnikov sooča moderni prebivalec Evrope.
Ob tem je napovedala, da se bo na skorajšnjem forumu v Amsterdamu na temo avtonomne vožnje tudi sama pustila popeljati naokoli v avtonomnem vozilu, v drugi poloici 2016 pa bo Komisija pripravila okirni načrt uvajanja inteligentnih trnsportnih sistemov (ITS), torej dvosmerne komunikacije med vozili in med vozili ter infrastrukturo. Tkšna tehnologija bi denimo omogočala, da se vozila med seboj opozarjajo, ko pride do nekega nepredvidenega dogodka.
V Evropskem svetu za prometno varnost (ETSC) so v odzivu na poročilo precej kritični, saj opozarjajo, da eno leto potem, ko so na Komisiji predstavili prav tako precej neugodno statistiko za 2014, stvari niso boljše, temveč še bistveno slabše. Na ETSC kritizirajo predvsem slabo udejanjanje zakonodaje, pomanjkanje sredstev za vlaganje v varnejšo infrastrukturo in prešibek boj proti previsokim hitrostim in alkoholu. Svojo analizo bodo predstavili 20. junija.
PREBERITE ŠE:
dezurni@zurnal24.si
Kaj je Rotschilde prepričala da nam dajo teslo tehnologijo in bodo avti šli na eter.
Rad bi enkrat videl spisek vseh uradnikov v Bruslju ter, koliko je skupni BRUTO znesek, ki ga plačamo za te birokrate in njihovo mlatenje prazne slame.Violeta o prometu nima pojma. Ve pa, kaj je 20.000 evrov vsak mesec in lagodno življenje.
Ob vsaki večji oz.hujši nesreči zaplent mobitele,pa bi bila stvar jasna zelo hitro.