"LED rdeče luči na višnjegorskem klancu na avtocesti med Ivančno Gorico in Grosupljem so utripale, ko je na tem odseku potekalo delo na cesti in je zaradi tega nastal daljši zastoj," nas je opozoril bralec in dodal, da se mu to zdi odlična rešitev za primer zastojev, saj voznik zaradi utripajočih rdečih luči, ki opozarjajo na nevarnost, takoj postane bolj pozoren in zniža hitrost.
Prvič smo na Darsu o tem sistemu poizvedovali januarja, takrat so nam odgovorili, da je sistem utripajočih LED luči na slovenskih avtocestah namenjen izključno pomoči voznikom pri gosti megli.
"Sistem vključuje cestne vremenske postaje, ki v primeru zaznave zmanjšane vidljivosti (glede na stopnjo megle) samodejno vklopijo osvetlitev LED na obeh straneh vozišča in voznike opozarjajo na zmanjšano vidljivost in možnost naleta. Sistem deluje povsem samodejno, pri čemer pa nadzornik prometa v pristojnem regionalnem nadzornem centru družbe DARS dodatno spremlja njegovo delovanje," so nam tedaj sporočili z Darsa.
"Rdeče luči LED vozniku nakazujejo rob vozišča ter ga vodijo v primeru megle. Ob manjši megli se luči zgolj vklopijo, ob gostejši, ko je vidljivost nevarno zmanjšana, pa utripajo in s tem dodatno opozarjajo voznika na večjo previdnost in zbranost," so še pojasnili.
Dodali so, da so takšen sistem prvič vzpostavili ob koncu leta 2018 na območju Golega vrha na primorski avtocesti A1, in sicer na odseku med Senožečami in razcepom Nanos (gre za odsek, kjer se je leta 2016 zgodila huda prometna nesreča prav zaradi goste megle, terjala je štiri življenja, v nesrečo je bilo udeleženih 70 vozil). Dars je tovrstne LED-smernike za vodenje prometa namestil tudi na odseku dolenjske avtoceste A2 med Grosupljem in Ivančno Gorico, sistem je operativen od letošnjega leta.
Delujoč sistem smo opazili tudi v sončnem vremenu, to je razlog
V prvih štirih mesecih letošnjega leta pa smo člani našega uredništva večkrat opazili, da sistem utripajočih LED luči na višnjegorskem klancu še zdaleč ne deluje zgolj v gosti megli, pač pa smo utripajoče luči opazili vklopljene tudi ob sončnem vremenu, a ob povečani nevarnosti naleta, kar nam je uspelo tudi ujeti s fotoaparatom in kamero.
Ponovno smo se obrnili na Dars in jih povprašali o tem, ali sistem utripajočih LED luči uporabljajo tudi za kaj drugega, ne le na opozarjanje na gosto meglo. "Na odseku dolenjske avtoceste A2 med Grosupljem in Ivančno Gorico so nadzorniki prometa iz pristojnega Regionalnega nadzornega centra Ljubljana rdeče luči LED nekajkrat – za zdaj testno - aktivirali za opozarjanje voznikov na zastoj in posledično nevarnost naleta," so nam odgovorili z Darsa.
Dodali so, da se sistem rdečih LED luči na primorski avtocesti A1 med Senožečami in razcepom Nanos uporablja tudi za opozarjanje v primeru burje.
dezurni@styria-media.si
Dokler ljudem, kar se tiče ozaveščenosti in strpnosti na cesti, luč ne bo utripala v glavi, ne bo nobene spremembe. Neumnim divjakom na cesti ne bo pomagala nobena luč, spravite jih čimprej s ceste, pa bo vsaj del problema rešen.
Najboljša rešitev je in bo, radarski tempomat!
Samo, da ne bodo sedaj celo poletje utripale (sezona del na avtocestah) 🤔