Avto
121 ogledov

Večina avtomobilov ni pametnih, Slovenci so to spremenili

Martin Mikeln (levo na fotografiji) The Kiwi Factory
Povprečna starost avtomobila v Ameriki (ki je naš primarni trg) je 11 let, zato niso ravno pametni, medtem, ko so multimedijski sistemi v novejših avtomobilih okorni, meni Martin Mikeln, vodja projekta Bluejay, pametne naprave z vgrajenim pametnim čipom, ki je hkrati držalo za telefon v avtomobilu.

Ekipa snovalcev naprave deluje v okviru podjetja The Kiwi Factory. Zadnjih 11 mesecev so razvijali projekt Bluejay, ki so ga pred dvema tednoma lansirali na Kickstarterju. Na projektu so trije stalni člani in več honorarnih sodelavcev. V osnovni ekipi so vodja projekta Martin Mikeln, ki sicer vodi tudi razvoj strojne opreme, in s katerim smo opravili intervju, vodja razvoja programske opreme Luka Perović in industrijski oblikovalec Slobodan Cvijetić.

Sodelavci, ki prav tako sodelujejo pri projektu po potrebi so managerka družbenih omrežij in vsebinskega marketinga Američanka Amanda Gray, koordinatorka trženja in poslovnega razvoja Maja Voje, poljski strokovnjak za Bluetooth povezljivost Bartek Bolega in fotografinja Katja Slovenc. Sodelujejo pa tudi z zunanjimi izvajalci, medtem, ko imajo PR agencijo v Ameriki.

Kaj vas je motilo, da ste prišli na zamisel za bluejay? V čem je vaša aplikacija drugačna in boljša od tehnologije mirror sceren, ki omogoča preslikavo podatkov pametnega telefona na ekran vozila?

Bluejay - pametno držalo za telefon v avtomobilu | Avtor: The Kiwi Factory The Kiwi Factory
Bluejay rešuje več problemov na trgu. Po eni strani je primarna funkcija izdelka, da dobro pričvrsti mobitel v avtomobilu. Ker se držalo lahko namesti na več mest v avtomobilu, ga je praktično možno uporabljati v vsakem avtomobilu, kar je ena izmed velikih pomankljivosti večine drugih produktov na trgu. Poleg tega naj poudarimo še, da produkt predstavlja oblikovno inovacijo. Drug sklop problemov, ki smo ga želeli nasloviti pri razvoju produkta, pa izhaja iz interakcije voznika z mobilnim telefonom v avtu. 

Ste naredili kakšno raziskavo, kaj si vozniki danes želijo? 
Seveda. Naredili smo raziskavo med vozniki kaj bi jim najbolj olajšalo vožnjo in uporabniško izkušnjo ter prišli do zaključka, da mora naš produkt nasloviti iskanje avtomobila na parkirišču, iskanje telefona v torbici ter ponuditi integracijo aplikacij in funkcij na telefonu, ki jih vozniki že uporabljajo.  Takšno raziskavo smo delali jeseni lansko leto s pomočjo prototipiranje funkcij na pristajalni strani (eksperiment) in z intervjuji s potencialnimi kupci. Veliko teh ugotovitev smo že manifisteriali v produkt, nekaj pa jih še ostalo v idejnem predalu naše ekipe, vendar smo prepričani, da ne bodo več dolgo tam.

Zakaj ime bluejay? 
V The Kiwi Factory smo bolj za šalo kot za res raziskovali možnosti, da bi vse naše produkte poimenovali po pticah, saj je ime podjetja navdihnila novozelanska pitica Kivi. Ko smo se odločali za ime produkta, smo odkrili čudovito severnoameriško pitico Blujay (modra šoja). Ime nam je zelo hitro priraslo k srcu zaradi več posrečenih simbolnih povezav z napravo. Prvič, modre šoje so izjemno lepe, radi verjamemo, da je tudi naš produkt zelo estetski. Kot drug posrečen element smo videli v delu imena “blue”- modra, saj naprava deluje na podlagi SmartBuetooth tehnologije. Nenazadnje je Bluejay tudi “badass”, prostoživeča ptica, ki se odlično znajde v vsakem okolju. To povezujemo z užitkom v vožnji in avanturstičnih izletih o katerih sanja vsak voznik. Naš ciljni trg je Amerika, kar da še piko na i izbiri tega endemita kot simbola blagovne znamke. 

Omenili ste dizajn. Kdo je poskrbel za dizajn in kako pomemben je dizajn? Je danes oblika bolj odločilna za nakup kot same funkcije naprave? 
Za industrijsko oblikovanje produkta, ki je navdihnila tudi celotono vizualno podobo naše komunikacije, je poskrbel slovenski oblikovalec Slobodan Cvijetić. Slobodan je pred tem oblikoval luksuzna plovila ter pohištvo v navtiki, prav tako je delal v razvoju rekvizitov za slovenske in tuje produkcije. Preden se je nam pridružil je na Ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje predaval o računalniških vizualizacijah in predstavitvah izdelkov v oblikovanju. Ker je po naravi tudi sam velik navdušenec nad vozili in oblikovanja v avto industriji, je uspel v izdelek vnesti eleganco, čiste linije in skladne površine ki danes predstavljajo smer oblikovanja svetovnih velikanov te industrije. 

Bluejay - pametno držalo za telefon v avtomobilu | Avtor: The Kiwi Factory The Kiwi Factory


V svetu, ko je vsak telefon in dom povezan s spletom, večina avtomobilov še vedno deluje podobno kot v 20. stoletju. Kaj ste mislili povedati s tem? 
S tem je mišljeno to, da večina avtomobilov ni pametna. Povprečna starost avtomobila v Ameriki (ki je naš primarni trg) je 11 let, tako da je že funkcija prostoročnega telefoniranja vrh ponudbe v večini avtomobilov. Tudi tisti ki so novejši pa imajo ponavadi zelo omejen infotainment sistem. Je okoren, nadgradnje so le občasne, integracije z drugimi aplikacijami pa so nasploh problem. Problem leži v dolgih ciklih proizvodnje določenega modela avtomobila, ki ponavadi trajajo od 5-7 let. Najbljižje pride Tesla in pa infotainment sistema Android Auto ter Apple Car Play, tudi pri omenjenih pa ni nič inovativnega, le prezrcaljenje telefonskega vmesnika na zaslon v avtu, pa še to z okornimi funkcionalnostmi. Iz tega izhaja, da je v avtu dejansko najpametnejša naprava ravno telefon, zato naš sistem deluje tako, da vse kar je možno narediti trenutno na pametnih telefonih spremenimo v eno samo pametno aplikacijo, ki omogoča lažjo in varnejšo vožnjo. Ker je aplikacija zasnovana z različnimi integracijami z drugimi aplikacijami že od samega začetka, verjamemo da lahko ponudimo boljšo izkušnjo kot je sedaj na voljo na trgu. Med drugim se Bluejay tudi zaveda prisotnosti in oddaljenosti telefona, kar nam omogoča še dodatne funkcionalnosti.

Mi lahko na malo bolj tehničen način razložite kako je sestavljena naprava, kako deluje in kaj jo sestavlja?
Bluejay je sestavljen iz ohišja ki je deloma plastičen, deloma pa narejen iz CNC rezkanega visoko kakovostnega aluminija, ki se uporablja tudi pri izdelavi letal in jaht. Zgornji del se izdeluje iz različnih materialov, odvisno od želje uporabnika se uporabi karbonska vlakna ali pa plastika. Glavni del je inovativni večosni tečaj ki omogoča odpiranje, vrtenje in nagib zgornjega dela Bluejaya na katerega se pritrdi telefon. V notranjosti se nahaja čip z Bluetooth Smart modulom, pospeškometrom in gumbno baterijo, ki zagotavlja do dve leti avtomonomnega delovanja. Na spodnjem delu naprave pa je vrtečo podnožje, na katerega se pritrdijo različni pritrditveni nastavki.
Kaj vse omogoča aplikacija? Koliko časa ste jo razvijali in ali je v celoti plod slovenskega znanja? 
Aplikacija omogoča, da opravljate vsa opravila med vožnjo na bolj varen in hitrejši način. Do vsake funkcionalnosti se dostopa z enim preprostim potegom prsta. Funkcionalnosti so: integracija različnih glasbenih storitev (online radii, audio knjige, podcasti …) na enem mestu,  hitra sporočila in klicanje, pametna navigacija, integracija in kontrola sistemov pametnih domov, statistika vožnje in podatki o avtomobilu, iskanje avtomobila na parkirišču, zaznavanje nesreče, način brez motenj, parkirna ura … Aplikacijo razvijamo že nekaj mesecev, da jo dokončamo pa potrebujemo še nekje dva meseca. In da, je plod slovenskega razvoja.

Kako boste aplikacijo razvijali v prihodnje? Kje vidite največje rezerve in priložnosti? 
Enako kot sedaj, vse znotraj ekipe.

Kdo so potencialni kupci vaše naprave? 
Teoretično je kupec lahko vsak, ki ima pametni telefon in avtomobil (smeh). V praksi pa se je izkazalo, da največ zanimanja za produkt obstaja v Združenih državah Amerike in drugih anglo-saksonskih državah. Zaradi nacionalnih barv naše ekipe veliko podpornikov dobimo tudi iz Nove Zelandije, Avstralije in Slovenije. Teh smo seveda še posebno veseli. Ko bo napravo Bluejay možno kupiti brez prednaročanja računamo tudi na večji odziv iz nemško govorečih držav. Ni pa skrivnost, da so naši kupci predvsem moški navdušenci nad avtomobili in tehnologijo. 

 

Na Kickstarterju ste dobili finance za zagon produkcije. Kdaj se bo začela in koliko bo stala naprava? 
Deloma se začenja že zdaj, saj že izdelujemo prototipne izdelke pri proizvajalcih kjer bo potekala tudi masovna izdelava - ki pa se bo začela v juniju. Napravo trenutno lahko dobite na Kickstarterju za 79 ameriških dolarjev (70 evrov), v prodaji kasneje pa bo stala 119 dolarjev (107 evrov). Prednaročila bo kasneje sprejemali preko naše spletne strani. Jeseni si predvidevamo zagon drugih distribucijskih kanalov in spletne trgovine.

Ali bo aplikacija brezplačna? 
Tako je. Kupci naprave bodo aplikacijo lahko vedno uporabljali brezplačno. 

Kakšna mora biti površina v avtomobilu oziroma materiali, da se lahko napravo namesti? 
Naprava se lahko zaradi treh različnih načinov pritrditve pritrdi na katere koli materiale.

Bluejay v primeru promente nesreč sam sproži klic na pomoč. Kako deluje ta funkcija, je naprava povezana s senzorji v vozilu? Kako ve, da se je vozilo zaletelo in kako ve, da je poškodovano do te mere, da je treba poklicati reševalce? 
Bluejay ne sproži klica na pomoč, pač pa pošlje SMS sporočila kontaktom, ki jih imate shranjene za primer nesreče in vam hkrati ponudi gumb za klic na pomoč. Nesrečo zaznamo preko senzorjev v samem Bluejayu, nato pa te podatke primerjamo še s podatki v telefonu, če se ujemajo je več kot 98-odstotna verjetnost, da je uporabnik doživel nesrečo. Uporabnik ima nato nekaj sekund časa da prekine pošiljanje SMS-a, če bi naprava slučajno napačno zaznala nesrečo. 

Bluejay - pametno držalo za telefon v avtomobilu | Avtor: The Kiwi Factory The Kiwi Factory

Ali imate v mislih nove produkte? Katere? 
Trenutno bomo vsa sredstva in kadre usmerili v to, da se čim prej organizira proizvodnja in distribucija. Absolutna prioriteta za nas je, da bodo naši Kickstarter podporniki, ki so nas vzljubili in nam zaupali prvi, dobijo svoje produkte do tega poletja. To je naša zaveza in obljuba njim. Vsi ostali razvojni plani so “pod mizo” dokler ne uspemo dostaviti izdelka prvim podpornikom in jeseni organizirati mednarodno prodajno mrežo za produkt. Razvijamo pa dodatke za napravo Bluejay, ki jih prav tako že predstavljamo našim podpornikom na Kickstarteju.

Kako vi vidite prihodnost povezave avtomobilov in pametnih telefonov?
Upamo da ravno z Bluejayom.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.