Stopalka za plin bo očitno eden od naslednjih sestavnih delov avtomobila, ki bodo v prihodnje imeli precej večjo vlogo pri učinkovitosti. "Pametne" oziroma eko stopalke sicer niso nekaj novega, vendar so bile doslej bolj domena najbolj ekološko usmerjenih vozil, hkrati pa so delovale zgolj po principu upora, ko so silile voznika, naj popusti pritisk, da bo ujel zeleno območje delovanja.
Boscheva "aktivna stopalka" gre nekaj korakov dlje, saj je povezana z različnimi sistemi v avtu, od pogona, do navigacije in asistenčnih pripomočkov, zna pa upoštevati tudi podatke v navezi z drugimi vozili ali infrastrukturo (C-to-X).
Voznika na različne situacije oziroma nujno ukrepanje v smislu popustitve plina ali prestavljanja prestav opozarja bodisi z vibracijami, upornostjo oziroma protipritiskom ali pa s potrkavanjem.
V hibridnih vozilih pa bo pedal z rahlim sunkom vozniku sporočal, kdaj preklaplja med klasičnim in električnim pogonom, vse to v smeri, da bi se voznik čim bolj navadil učinkovite vožnje.
Bosch napoveduje, da bi lahko pedal pripomogel k do sedem odstotkov nžji porabi v realnih razmerah.
Pedal bi lahko bistveno pripomogel tudi pri varnosti, saj je sposoben glede na podatke navigacije z vibracijami opozarjati voznika, da se približuje ovinku in naj popusti plin. Podobno bi "spodbujal" tudi pri prehitri vožnji ali pa pri opozorilih, ki bi ga avtu sporočala druga vozila in infrastruktura.
dezurni@zurnal24.si